Fødeplass

TittiMalene

Betatt av forumet
Vet dere hvor dere skal føde? Her falt valget på Kalnes, da vi må levere storebror hos mamma på veien. Storebror er født på Ahus, og der var jeg kjempe fornøyd :) så litt nervøs for nytt sykehus nå..
 
Det blir Ahus på meg, da jeg tross alt ser sykehuset fra stuevinduet - veldig nære! :) Har familie som jobber der og er selv født der da det var gamle sentralsykehuset i Akershus. Alle søskenbarna mine er vel født der også omtrent.

Jeg har ikke søkt om plass ennå da. Regner med å gjøre det på første svangerskapskontroll hos legen om et par ukers tid.
 
Her skal vi på KK i Bergen. En vennine av meg valgte sykehuset i Voss for 2 år siden. Siden fra det stedet hun bor i Bergen det var bare noen minutter lengre kjøretur. Men det var bare styr siden de ble fast der i flere dager og en på 3 år forlat til oldemor.
 
Skal på Ahus. Ikke søkt plass enda Men er det nærmeste etter at sykehuset her la ned fødeavdelingen seint 80 tallet. Sykehuset la ned for noen år siden. Mine to andre barn er født på ahus. Men får se om vi rekker frem. Begge de to andre ble født ganske fort og med tanke på reisevei så kan det bli kort med tid.
 
Sogner til Ahus.

Jobber rett ved Ullevål sykehus. Forrige gang jeg var gravid, lurte en eldre kollega på hvor jeg skulle føde. Hun bor rett ved siden av jobb (og Ullevål). Jeg fortalte at det kom til å bli Ahus.

"Hva?! SÅ langt unna? Det må jo bli veldig lang og kronglete reisevei når du skal føde!"

"Eh, nei. Jeg sogner til Ahus av en grunn. Fordi det er sykehuset nærmest der jeg bor. 10min med bil, kontra 25-30min til Ullevål...."
 
Stavanger universitetsykehus :shy:
 
Jeghar søkt Rikshospitalet og håper på å få plass der.
 
Søker meg til Drammen som sist. Bor 1 km fra sykehuset og er mye hjemme alene, så det er ikke noe alternativ å søke Oslo eller Bærum, selv om det frister å unngå at jeg kjenner «alle» som jobber på hjemsykehuset:D.
 
Skal til første time hos jordmor torsdag så skal søke da :happy: Setter Ahus som førstevalg så regner med det skal gå greit!
 
Blir forhåpentligvis Lillehammer her. Gikk til oppfølging på fødepoliklinikken der sist gang og hadde fødeplass der, men rakk ikke det da lillegutt kom mens vi var på ferie i utlandet. Så blir spennende å se hvordan det er å føde i Norge denne gangen. Hadde en veldig god opplevelse forrige fødsel så er redd jeg blir skuffet nå. Men krysser fingrene for at det blir bra nå også.
 
Blir forhåpentligvis Lillehammer her. Gikk til oppfølging på fødepoliklinikken der sist gang og hadde fødeplass der, men rakk ikke det da lillegutt kom mens vi var på ferie i utlandet. Så blir spennende å se hvordan det er å føde i Norge denne gangen. Hadde en veldig god opplevelse forrige fødsel så er redd jeg blir skuffet nå. Men krysser fingrene for at det blir bra nå også.
Kan jeg spørre hvor du fødte sist? :)
 
Nederland. Var veldig flott der. Så hadde gjerne født der igjen, men spørs om forsikringsselskapet hadde blitt veldig fornøyd. Så denne gangen holder jeg meg i Norge tror jeg.
 
Nederland. Var veldig flott der. Så hadde gjerne født der igjen, men spørs om forsikringsselskapet hadde blitt veldig fornøyd. Så denne gangen holder jeg meg i Norge tror jeg.
Så spennende da :) ja kanskje best å holde seg i Norge :laughing002 håper du får en like bra føde opplevelse her da :) men skjønner jo at du er spent :)
 
Har desverre ikke noe valg her oppe i nord, så Nordlandssykehuset - Bodø på meg.
 
Bodø her å. Fødeplass får man vist automatisk tildelt når man er på OUL. Fikk noen skjemaer jeg må fylle ut og skal sende inn etter ultralyden 12. Mars
 
Valget her står mellom Bærum eller Drammen veldig usikker. Har ikke søkt plass enda.
 
Back
Topp