Fødeplass?

annelimathea

Gravid med nr.1 <3
Jeg er forvirret. Må man søke om fødeplass selv? Eller fikser legen det? Har liksom ikke fått noe info om det. Eneste jeg vet et at jeg skal på UL på Haukeland.

Kommer vel an på hvilket sykehus du vil føde. Noen har eget søknadsskjema på nettet og du søker selv. Dette gjelder særlig på sykehus som er populære. Legen hos meg søker normalt ikke før i uke 24, noe som er altfor sent.
Vet ikke om der er ulike sykehus i Bergen, men om noen er mer populært enn andre hadde jeg søkt selv om du finner info på nettsiden til Haukeland. Du skal vel få et brev som bekrefter fødeplass om jeg husker riktig.

Du får ul på sykehuset du har fått fødeplass.
Ikke nødvendigvis:p der jeg skal på ul er det ikke fødeavdeling. Jeg skal antakeligvis heller ikke føde i fylket jeg bor i, selv om ul er på sykehus i dette fylket. Jordmor bare sa at vi ordner det senere:)

Kommer vel litt an på. Her hvor jeg bor er det bare ett sykehus, så jeg har liksom ikke noe valg om hvor jeg skal føde. Har skjønt det slik at om det er flere alternativer så kan du søke om det selv, avhengig av hvor du ønsker å føde. Men om du ikke har noen spesielle preferanser så tror jeg lege/jordmor gjør det for deg :)

Her søkte legen for meg, ca uke 13-14. Fikk bekreftelse i posten ca 1 uke etter :) Vet ikke om det har noe å si hvor i landet man bor, om man kanskje søker selv noen steder? Bor hvertfall i Akershus selv.

Er automatisk KK det da, så trenger ikke gjøre noe da.
Eneste er evt. hvis du ville født på Voss.
Eneste valg eller alternativer blir jo evt. føden elr storken.

Du må selv skrive deg inn på sykehuset du skal føde på. Spurte legen min.
Dette gjør man vel ca 3 uker før termin vil jeg tro.:)

Ring til legen din og sjekk! Det er veldig vanlig at jordmor eller lege søker for deg og ikke du selv - MEN du selv kan også gjøre det selvfølgelig.

Er automatisk KK det da, så trenger ikke gjøre noe da.
Eneste er evt. hvis du ville født på Voss.
Eneste valg eller alternativer blir jo evt. føden elr storken.

Det er som Synnøve skriv.

Er det kk er det nok å ringe og melde frå om at du er i fødsel (rier eller vannavgang og få beskjed om når dei vil ha deg inn. Er det planlagt ks er jo det bestemt på forhånd.

Back
Topp