Fødeplass:-)

Oj, allerede? Jeg tenker jeg fixer sånn på første ordinære kontroll i uke 12/13.

Hvis du hører hjemme i Oslo, er det litt sent å søke i uke 10-12. Da ender man opp i Bærum eller på ahus.

lan77 skrev:
Hvis du hører hjemme i Oslo, er det litt sent å søke i uke 10-12. Da ender man opp i Bærum eller på ahus.

Ja, er det jeg har hørt. Grattis med fødeplass på Riksen. Hørt masse positivt om føden der 

Fikk første mann på Ullevål, fornøyd der å jeg!

søke om plass?? er det og noe?? er det sånn at hvis du kommer inn fødende uten å ha søkt og de har fullt så blir du kastet på dør og får ikke føde der? :/

Smørblomst1 skrev:
søke om plass?? er det og noe?? er det sånn at hvis du kommer inn fødende uten å ha søkt og de har fullt så blir du kastet på dør og får ikke føde der? :/

Søke om plass er vel først og fremst for de som hører hjemme i Oslo. Andre steder får vel sykehuset beskjed fra fastlege/jm om termin, og så blir man kalt inn til ul. I Oslo så kan du risikere og bli avvist når man ringer fødestedet sitt og fødselen er i gang, hvis det er fullt. Oslo har for få fødeplasser i forhold til antall fødende, derfor er det rift om plassene og viktige søke tidlig:-)

Oki. Det har jeg aldri hørt om før.. Her har vi ikke så mangen muligheter hvis det er fult.. :)

Legen min vil egentlig ikke gi meg første time før i uke 12,men da får jeg ikke søkt før sent. Noen som vet om jeg kan søke selv?

Havnet på Ahus sist, men vil gjerne til Ullevål denne gang. For de som lurer var jeg VELDIG fornøy med Ahus, men det er Ullevål er mer praktisk for oss. Og har hørt mye positivt om de også!

Jeg dro til legen i uke 5, og han sa at selvom det var litt tidlig var det like greit å bare sende en søknad med en gang. Så han sendte min av gårde til Ullevål og jeg skulle få svar innen 2 uker sa han! :) blir så spennende! Jeg gror jeg ville ringt legen, de vet at det er stor pågang, og entall rundt våre måneder... Så tror du kanskje kan godsnakke med han? ^^

Kanskje jeg skal prøve igjen. Han syns ikke det er nødvendig "å bruke tid" tror jeg, før det er mer "sikkert". Det virker i hvert fall sånn når jeg prater med han og de på kontoret der. Så skulle gjerne søkt selv. Men jeg kan jo presse på litt og bruke som argument at jeg ikke fikk plass sist. Manne seg opp og ringe i morgen=)

Jeg bor heldigvis ikke i Oslo :)
En er som regel ikke noe problem andre steder, men vet det er mer prekært i hovedstaden.

Back
Topp