Fødeplass

RosaLillaBlå

Flørter med forumet
Noen her som har fått fødeplass?? Hvor ønsker dere fødeplass/hvor har dere fått?? Og er dere fornøyde?

Jeg har fått på riksen og er strålende fornøyd, fikk nr 2 der og. Har hatt 2 styrtfødsler så er veldig spent på hvordan nr 3 blir. Håper jeg rekker fram til riksen denne gangen og, forrige gang kom jeg så vidt innenfor døra..

Det ligger jo på maijentenes viktigste tråder og, men skriver det her for det om..

Jeg har ikke fått tror jeg, men er jo ikke så langt på vei heller. Når/hvordan skjer dette egentlig?

Jeg bor så langt nord at vi ikke får tildelt fødeplass. :) Vi må nesten bare ta den som blir nærmest :) 

Har fått på Ullevål og er veldig fornøyd med det, ellers hadde jeg ønsket AHUS, vil ha sykehus med pasienthotell, takler ikke tanken å dele rom med fremmede like etter en slik opplevelse. Nei da vil jeg ha fred og ro med min kjære på vårt eget rom!
Fødte på Ullevål sist gang og, men denne gangen vurderer jeg om å be om forflytting til ABC da jeg leste at man ikke får lystgass lenger og det var alt jeg brukte sist gang så da kan jeg like gjerne teste ut ABC tenker jeg, høres jo kosligere ut der :)
Og sist gang fikk jeg en jordmor fra ABC klinikken helt på slutten fordi de var så få på jobb, og hun var bare så mye hyggligere enn ho  jeg hadde hatt resten av dagen..

Har ikke vært hos legen en gang, jeg..
Men bor jo litt i utkanten nå, er ikke fare med at man ikke får fødeplass her. Når jeg bodde i Oslo ved sist svangerskap, søkte jeg veldig tidlig på Ullevål, men fikk likevel ikke plass. Fødte på AHUS og er i grunn strålende fornøyd med det!!

Tror ikke legen min har søkt enda, han ville ikke sende inn papirene mine før jeg var 12 uker på vei, for blodprøvene har jeg ikke tatt enda, fordi skal taes mellom uke 12 og 16, så skal dra å ta det på tirsdag tenkte jeg..
Men det blir nok garantert AHUS, det sykehuset jeg hører til, der fødte jeg sist, da var det ikke pasienthotell der da, men noe lignende og vi fikk enerom.

Nå vil jeg ligge på pas. hotellet med min kjære :) og nå har han ny jobb og får dermed 2 uker betalt fri fra fødsel, det fikk han IKKE i forrige, det skal bli så godt, gleder meg SÅÅÅ til å føde og litte på barselhotellet, syns det er så koslig jeg, den helt ferske tiden hvor alt er nytt....

Ikke søkt enda, men tror ikke det er noe problem her jeg bor å få der jeg vil ;-)

Her er det bare et sykehus som mann føder på så blir bare sykehus østfold avd. Fredrikstad. Veldig greit også for jeg bor 10 min unna når det ikke er kø da :P

Jeg har selv sendt søknad til ABC på Ullevål, men har ikke fått svar ennå. På torsdag skal jeg til legen. Hvis ikke jeg har fått svar fra ABC innen det så ber jeg legen om å søke Ullevål for meg.

De to forrige gangene jeg har søkt om fødeplass har legen sendt søknaden i uke 7. De har aldri nevnt noe om at man må ta blodprøver først. Prøveresultatene skal jo uansett ligge sammen med helsekortet når man drar på føden.

Her er det bare et sykehus, St.Olavs, så det blir vel der, håper jeg ;) Fødte der sist og det gikk veldig bra, håper på en noenlunde lik opplevelse denne gangen :)
Jeg håper bare at denne gangen får jeg bo på barselhotellet etterpå for det var fullt sist pluss at lillegutt hadde litt feber da han ble født så vi ble liggende på barsel.

Back
Topp