Fødeplass

trottisen

Forelsket i forumet
Jippiiii! Fikk bekreftet at jeg fikk plass på Riksen! Jordmor på helsestasjonen var sikker på at jeg var alt for sent (?) ute med å søke.. Men, det ordner seg for snille piker [:D] Er det noen her som har føda der før, fått plass? Og vet noen hvor mange fødsler Riksen har i året i forhold til A-Hus? Skal uansett bli deilig å føde på en mindre avdeling [:)]

2 jenter i min fam har født der...sist gang ifjor..
Har bare hørt positive opplevelser, med god god støtte og flink personale

Nå føler jeg meg litt dustete, men må man SØKE om fødeplass???
Jeg gjorde det da jeg skulle ha Malin, men det var bare fordi jeg bodde på Hamar den tiden og ville føde i Tønsberg. Men hva kan de si om du kommer der med rier og ikke har søkt da? "Nei sorry, du har ikke søkt om plass, så deg kan vi ikke hjelpe"??[8D]

ORIGINAL: Vibeke83

Nå føler jeg meg litt dustete, men må man SØKE om fødeplass???
Jeg gjorde det da jeg skulle ha Malin, men det var bare fordi jeg bodde på Hamar den tiden og ville føde i Tønsberg. Men hva kan de si om du kommer der med rier og ikke har søkt da? "Nei sorry, du har ikke søkt om plass, så deg kan vi ikke hjelpe"??[8D]

Ja, man må faktisk det, ihvertfall her i Oslo!
Rikshospitalet er veldig populært, derfor må man søke tidlig. Jeg hører jo egentlig til Ahus siden jeg bor i Groruddalen. [:D]

ORIGINAL: eplet

Grattis med fødeplass! Tror Riksen og Ahus er ganske like i størrelse, Riksen har 2000 fødsler i året, og Ahus har 8 fødeplasser, men vet ikke hvor mange fødsler i året.

Har ikke født der selv, men har vært med på fødsler; store, lyse, fine fødestuer. Men har de hotell der?

Åja, men da er jo Riksen mye mindre! Ahus rundet jo 4500 fødsler i 2009.. Og det er planlagt at det skal bli flere [;)]

Jeg har også bare hørt positivt om Rikshospitalet, så jeg gleder meg faktisk til å føde der [:D]

Såpass ja! Ja, da skjønner jeg at dere Oslo-jenter må være tidlig ute...!

Jeg søkte plass på ullevål, ABC forrige uke. Krysser alt jeg eier og har for at jeg kommer inn. For hvis ikke, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre [8D]

Krysser fingrene for deg!

Takk [:)]

Er såååå glad for at eg sleppe å søka.. Men eg får ikkje føde på mitt lokale sjukehus, fordi eg blir diabetiker i svangerskapet og det har de ikkje kapasitet til på det lokale her

Trenger ikke søke her heller.. Småe forhold[:)]

Så herlig! Jeg fikk også plass på Riksen. Kjempefornøyd med det! [:)]

Du MÅ jo få plass på ABC for du er fortsatt tidlig ute. Jeg krysser fingre og tær for deg såklart. Husk å be legen sende papirer og søke Ullevåll (helst direkte ABC) også om du ikke alt har vært der?

Jeg fikk innkallelse til Ultralyd i oktober og time hos jordmor på ABC i november (MEGALENGE TIL JO) forrige uke, men kan fortsatt ikke tro det er sant. Her i Oslotraktene er det kaos om fødeplassene og det er helt sant at man blir nektet om man kommer til feil sykehus og til og med videresendt selvom man har plass dersom det er stor pågang den dagen du skal føde. Tragiske tilstander om du spør meg, skjønner ikke at det går ann i det hele tatt!!!!

Som konkludert med Østlandsjenter: søk så tidlig som mulig til ønsket sykehus;)

ORIGINAL: Hummingbird

Jeg søkte plass på ullevål, ABC forrige uke. Krysser alt jeg eier og har for at jeg kommer inn. For hvis ikke, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre [8D]

Så jeg må søke Ullevål også? Uansett om jeg får plass på ABC?

Helt enig med deg! Tragiske tilstander. Spesielt hvis man har dårlige erfaringer fra et sykehus, så synes jeg man skal ha krav på å få plass på et annet. Det er faktisk en fødsel det er snakk om.

ORIGINAL: Juhuuuuu!!!

Du MÅ jo få plass på ABC for du er fortsatt tidlig ute. Jeg krysser fingre og tær for deg såklart. Husk å be legen sende papirer og søke Ullevåll (helst direkte ABC) også om du ikke alt har vært der?

Jeg fikk innkallelse til Ultralyd i oktober og time hos jordmor på ABC i november (MEGALENGE TIL JO) forrige uke, men kan fortsatt ikke tro det er sant. Her i Oslotraktene er det kaos om fødeplassene og det er helt sant at man blir nektet om man kommer til feil sykehus og til og med videresendt selvom man har plass dersom det er stor pågang den dagen du skal føde. Tragiske tilstander om du spør meg, skjønner ikke at det går ann i det hele tatt!!!!

Som konkludert med Østlandsjenter: søk så tidlig som mulig til ønsket sykehus;)

ORIGINAL: Hummingbird

På første legekontrollen var dette alt vi snakket om fødsel:
"Du vil føde i Kristiansand?"
"Ja, helst det!"

og så skrev han det på helsekortet, hehe...
Bor mellom to sykehus, så vi kan velge....

Back
Topp