Fødeplass Oslo

Monkeybaby

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg aner ikke hvor jeg skal ønske meg. Hvordan velger man, hva er viktig å tenke på?

Bor i ikke i Oslo så kan dessverre ikke svare for det, men går det med fødeplass automatisk? Til det fylke/byen man bor i?

Jeg aner ikke hvor jeg skal ønske meg. Hvordan velger man, hva er viktig å tenke på?
ABC klinikken på Ullevål om du vil ha fokus på naturlig fødsel
Ullevål om du vil ha mulighet for pasienthotell
Rikshospitalet er flinke leger, men ingen pasienthotell så man kan ikke være sammen med pappaen
Ahus og Bærum sykehus er vel også mulig å velge. Bærum har ikke så god bemanning om det skulle bli komplikasjoner
Ahus er jo et stykke unna for de fleste, men har hørt positivt om dem

Jeg fødte på Rikshospitalet sist og skal søke meg dit igjen.
Det var litt tilfeldige årsaker til at jeg havnet der sist, men ønsker meg dit igjen.

Verdt å tenke på er kanskje kjørevei/avstand til bosted samt hva du ønsker. Noen av stedene tilbyr lystgass, andre ikke. Noen har typ ABC-klinikken på Ullevål mens andre sykehus ikke tilbyr slike alternativer.
Og muligheter for far å bo på rommet, evt ordning med barselhotell.

Det er i alle fall faktorer jeg ville tenkt på I vurderingsprosessen.

Lykke til!

Anbefaler sykehus med pasienthotell! Aner ikke hvordan jeg skulle ha overlevd uten pappan til stede de første dagene Du fyller ut søknadskjema sammen med lege eller jordmor som sender det inn for deg.

Jeg kommer til å velge Ullevål pga pasienthotellet. Uaktuelt at mannen ikke kan være tilstede hele tiden for min del. Førstegangs, så trenger støtte fra mannen.
Tror nok jeg kommer til å søke på ABC.

Jeg kommer til å velge Ullevål pga pasienthotellet. Uaktuelt at mannen ikke kan være tilstede hele tiden for min del. Førstegangs, så trenger støtte fra mannen.
Tror nok jeg kommer til å søke på ABC.
ABC klinikken bør søkes tidlig da de fort går fult for plasser. Husk også at man må legge ved brev i søknaden om hvorfor man vil dit ;)

ABC klinikken bør søkes tidlig da de fort går fult for plasser. Husk også at man må legge ved brev i søknaden om hvorfor man vil dit ;)
Takk for info. Skal søke når jeg skal på første kontroll hos legen i uke 9.
Litt stress at termin er i sommerferien, når sukehusene har ferieavvikling og sånn..

Tusen takk for gode tips alle sammen. Har en følelse av at det blir litt tilfeldig hva jeg lander på, da jeg ser det er positive og negative sider ved alle steder. Tror kanskje muligheten for å ha med samboeren er det som vil veie tyngst. Får høre litt med kjentfolk også..

Back
Topp