Fødeplass Oslo Akershus?

piekz

Betatt av forumet
Hei jenter.
Har dere begynt å tenke på å søke om fødeplass? Hvor dere skal føde? Jeg har født på riksen før (i badekar, anbefales!) men har flyttet en del unnå Oslo og hørte masse negativt om Ahus. Kongsvinger er en option men de har visst ikke badekar hørte jeg. (Skal absolutt føde i vann igjen om jeg rekker!)
Noen erfaringer ang dette? Vurderte også abc på Ullevål. riksen har bare en fødestue med badekar og jeg regner ikke å ha så mye flaks i juli mnd som jeg hadde med førstemann i september ;)

Hvor skal dere og har der gode anbefalinger?

Jeg har mest lyst til å føde på Bærum sykehus, alle jeg kjenner som har født det har vært veldig fornøyde, ble født der selv også. Dessverre har jeg flyttet til Oppland, så her blir det nok Lillehammer, hvis jeg da ikke legger sommerferien til Bærum eller noe, og føder der :D

Jeg fødte på Ahus sist og får ikke fullrost min jordmor der :-) men som deg har jeg hørt mye rart om Ahus, men ikke mye negativt om føden :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fødte mine to første på gamle Ahus. Eneste negative for meg da var at det var 4-mans rom, men det er det sikkert ikke nå. Satt i badekar der i starten med nr 2 i 2006. Kan ikke si jeg hadde noen dårligere erfaring med Ahus enn Riksen. På Riksen lå jeg på 2-mans rom.

Back
Topp