Fødeplass og slikt

Håpefull prøver

Glad i forumet
er dette noe en avtaler med fastlege!? Første gang for meg dette her og lurer litt på hvordan det fungerer. Jeg vet ikke en gang hvilket sykehus jeg hører Til her i Oslo :/:/::
 
Dette lurer jeg også på!
 
Jeg ble spurt av jordmor da jeg var på time der helt i starten av svangerskapet (4+4 eller noe), men fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta stilling til det enda. Men skal ringe legen en dag snart og si ifra at jeg har bestemt meg. I Oslo er det nok lurt å være tidlig ute for å komme dit du vil :happy:
 
På første kontroll hos jordmor eller lege søker de om fødeplass for deg. Jeg bor også i Oslo og forrige gang spurte de hvor jeg ville føde også søkte de dit. Da ville jeg på Ullevål, mens denne gangen tror jeg at jeg skal søke på Ahus :)
 
Legen søker fødeplass der du vil. Jeg bor på bygda og har ett sykehus i nærheten så valget blir enkelt. Men vet dere som bor rundt Oslo osv bør være tidlig ute for å få føde der dere vil.
 
Skal til legen på tirsdag, og tenker at han sikkert søker fødeplass for meg da (Ahus) [emoji4] Hvertfall siden vi bor rundt Oslo.
 
Jeg har fått fødeplass på Ahus:) Aldri født der før. De 2 andre gangene fødte jeg i Fredrikstad:) Legen søkte for meg når jeg var der på mandag. Og du bestemmer sjøl hvilket sykehus du ønsker å føde på.
 
Back
Topp