Fødepizza?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Noen som har hatt no effekt av fødepizza?

Veldig veldig godt om ikke annet........

Jeg bakte den pizzaen  når jeg gikk med forge , spiste den på lørdag og rester på søndag
fødselen starta på tirsdagen 

Ingen effekt her... prøvde alt av kjerringråd :P Og jeg gikk 5 dager over tiden ;) Men kan jo hende du er av de heldige... Lykke til ihvertfall

Den var ihvertfall god... men sambo påstår at HAN skal ha med seg restene som lunch på jobben i mårra... hehe

Ehm....
Fødepizza?
Hva er det? :P

* FødePizza nr 1 

Pizzadeig: 

9 dl hvetemel 

1 pk gjær (tørr/fersk) 

1 ts salt 

3 ss olivenolje 

3 dl vann 

--- La deigen heve ca. 30 min. 

Pizzafyll: 

2 ss margarin 

1 stor løk 

500g kjøttdeig 

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè 

2-3 hvitløksfedd 

1-2 ts malt muskat 

1 ts salt 

½ ts pepper 

½ ts oregano 

½ ts basilikum 

ca. 2 dl vann 

ost 

--- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge. 

Jeg laget til venninna mi da hun gikk gravid, men det funket ikke - tverdt imot. Hun gikk nesten 2 uker over :P

jeg testet en egenkomponert variant klokken ti en fredags kveld. Klokken to om natta gikk vannet og ungen var ute klokken 17 på lørdag. Tror ikke det har en dritt ned pizzaen å gjøre men :P

Skeptisk......

Eneste kjerringråd jeg har tro på, er sex, gjerne 2 - 3 ganger samme dag

Dette er jo bare en helt vanlig pizzaoppskrift, så hvordan skulle den kunne få fart på fødselen!

Haha! Jeg lagde den litt sånn på tull første gang men sannelig så startet riene dagen etterpå. Desverre måtte jeg gå hjemme med konstante maserier i tre døgn før noe skjedde men men. Andre gang fødte jeg tre dager etterpå. Men nå er det vel mest sannsynelig at det var naturens gang siden jeg spiste den noen dager før termindato.

er nå gøy å prøve læll  det er muskaten og hvitløken som skal virke. er ikke muskat i vanlig pizza. men jajja. 

Prøvde ikke selv. Og tror ikke jeg kjenner noen som vil innrømme at de har prøvd heller.

Muskat og hvitløk er vanlige ingredienser i MYE av maten vi spiser. I tillegg til chili, cayennepepper og annen "ikke-så-vennlig-for-norske-ganer"-mat.

Så har liten tro på slikt.

MEN, er man ikke vant til sterk mat, så vil det i det minste få fart på tarmsystemet. Og en god tarmtømming før fødsel er jo ikke å forakte :P

Usj, bare ordet "fødepizza" får meg til å miste appetitten... 

Urk... hjemmelaget pizza er jo ikke noe godt! :P

Har ingen andre spennende "sette i gang fødsel-mat" a??

:) om det ikke hjelper, så får man iallefall en snabla god middag.. :))

Back
Topp