Fødemas

Dette er grunnen til at jeg er litt ekstra glad for at jeg slapp å gå på overtid! Hadde blitt gal av sånt mas!

Er ikke på overtid engang, syns det har vært sånn i en uke nå :p

Ja, er noen som har sagt det til meg også.
Men hvorfor i all verden skal jeg ville gjøre det? Dem har da ingenting med at jeg har vondt hvert 3 minutt.

Eneste jeg skal ringe er mamma, og det er av praktiske grunner.

Jeg er egentlig ikke så interessert i at noen skal vite at vi er reist på føden før ungen er ute heller.

Helt enig. Syns det er teit at bekjente spør om å bli ringt når jeg er på vei til sykehuset, hva skal de med den informasjonen liksom!? Så det skjer absolutt ikke! Har laget en 'føde-gruppe' på Snapchat der samboer eller jeg skal sende en snap om når ting er i gang til våre nærmeste og det er det (kun de som ønsker å vite da), og så kan vi sende bilde der etter at snuppa er kommet. :)

Jeg fikk motsatt beskjed fra pappa i dag :D med første visste de at vi var på sykehuset, og jeg tror ikke han syns ventinga var noe kult. :p så da jeg pratet med ham i dag, spesifiserte han at han ikke trengte å få beskjed før det hele var over :p
Faktisk har foreldra til samboer og meg også sagt at de ikke vil vite noe før etter at babyen har kommet, de orker ikke å være redde for oss i ventetiden :p Er liksom bare noen venner/bekjente som egentlig vil vite når ting er i gang, og det er liksom de som har minst med det p gjøre..

Helt enig. Syns det er teit at bekjente spør om å bli ringt når jeg er på vei til sykehuset, hva skal de med den informasjonen liksom!? Så det skjer absolutt ikke! Har laget en 'føde-gruppe' på Snapchat der samboer eller jeg skal sende en snap om når ting er i gang til våre nærmeste og det er det (kun de som ønsker å vite da), og så kan vi sende bilde der etter at snuppa er kommet. :)

Faktisk har foreldra til samboer og meg også sagt at de ikke vil vite noe før etter at babyen har kommet, de orker ikke å være redde for oss i ventetiden :p Er liksom bare noen venner/bekjente som egentlig vil vite når ting er i gang, og det er liksom de som har minst med det p gjøre..

Svigers må få vite, for de skal passe storesøster. Mens mamma skal være med. Og bestevenninna mi har sagt hun gjerne vil vite, skal nok klare en kjapp snap eller noe til henne, hun visste sa vi fikk storesøster også. Jeh spurte om hun var sikker, om hun orket å gå rundt og vente på å høre, men det orker hun, så da er det greit for meg. Ellers kommer vi ikke til å annonsere noe, bare sende rundt en beskjed når det er over :p

Mye mas her og fra alle vi møter av bekjente. Drittlei av å vente og drittlei av smerter.
Og drittlei av å høre fra andre som har vært gravid tidligere; "å, jeg savner virkelig ikke den tida du er i nå, det var så slitsomt!"
Eller "åja, du syns modningsrier var vondt, haha, bare vent du!" Husker de ikke selv hvor dritt det var å få slike kommentarer?? :(

Jeg unngår dama på den lokale bensinstasjonen, for jeg føler hun kanskje syns jeg har vært høygravid så lenge [emoji14]

Drit lei av at folk maser om kynnere, nedpress, om jeg føler noe er på gang og når jeg tror det kommer til å skje noe. Folk har spurt i 2 uker nå, og har ikke termin før 28... Alle har en mening om t han kommer før fordi magen har sunket osv.. men var jo helt likt med førstemann, og han kom på termin..
Jeg får ikke gjort noe, og er veldig rolig på det. Nyter siste tiden som gravid, fordi jeg vet jeg kommer til å savne det. Elsker de små sparkene og føle at han er trygg, fordi jeg kjenner han og ingen andre.

Har svigermor som sender SMS daglig og spør, begynner å bli slitsomt ... :o

Har svigermor som sender SMS daglig og spør, begynner å bli slitsomt ... :o

Når samme person maser slik, hadde jeg bare svart at hun skulle få beskjed når det skjedde. :p

Når samme person maser slik, hadde jeg bare svart at hun skulle få beskjed når det skjedde. :p

Har allerede sagt at jeg holder henne oppdatert hvis det skjer noe, men noen får det ikke inn :o

Har store planer om å la vær å svare dersom noen begynner å mase -så kan de sitte der og lure på om det egentlig er i gang eller ikke ;) Ikke andres sak enn vår ;)

Fikk første spørsmålet i går, om jeg ikke hadde termin snart, for jeg hadde jo vært gravid i evigheter ... haha.. eneste som er , er at vi ikke har sakt noe om det før i uke 20, og kula vistes jo ikke før i uke 26-27 [emoji14]

Her er det også mye mas. Og tips triks og råd for hvordan man skal starte en fødsel. Jeg var ute og måkket snø i dag, kom inn og fikk beskjed fra svigermor om at hvis jeg skulle starte fødselen så hjalp det ikke å måkke snø. Jeg og samboer måtte ha sex.

Det var jo ikke for å starte fødselen at jeg måkket snø men for at man skal kunne kjøre bil opp på gårdsplassen og for at d ikke skal samles opp for mye.

Så alle de dær, når var termin igjen, magen er jo kjempesvær skal ikke du føde snart osv...

Mas her og. Godt ment men blir slitsomt når det er så mange. Flere tlf daglig. "Hvordan er formen, er det noe på gang"... Facebook meldinger, Snapchat. Fra min familie, hans familie, kollegaer.

Svigemor spurte tre dager på rad. Kjente jeg fikk litt nok. Sa jeg skulle si fra når jeg var klar for det. Og at ventetiden for meg blir mye lengre når jeg får daglig spm.

Jeg ønsker ikke si fra til noen når ting skjer, ønsker ikke å informere noen om at vi drar på sykehuset. Dette er vår tid som fersk familie. Vi gir lyd fra oss når vi er klare for det :eek::D

Vi gav først beskjed etter at lille prinsen vår var født. Familien ble litt irriterte men skjønte det godt i ettertid.

Back
Topp