Fødeloftet på Stavanger U.Sykehus

Charlotte_86

Flørter med forumet
Fikk omvisning der idag, og det var helt fantastisk å se hvordan det så ut.. Jordmoren som viste meg rundt fortalte om alt som foregikk fra man kom inn døren, til man dro igjen :-) De tilbyr alt der utenom epidural, og jeg må si at badekaret og ikke minst den stoooore dobbeltsenga så veldig behagelig ut (akupunktur hadde dem å).

Da er det 5 mnd og 2 uker sånn ca isj, til jeg skal opp der å prøve ut dette,  så lenge alt går fint :-) Noen fler som har tenkt til å føde der? :-)

Ska på SUS =)
Men er usikker på om det blir fødeloftet da jeg føler det kan blir stor sjans for at jeg vil ha epidural. Har ikke bestemt meg enda. Blir sikkert lettere når jeg har vært der å fått omvisning og fått snakket med dem =)
Men SUS blir det i allefall

Oj, så tidlig du har vært på omvisning! :)

Me va og på omvisning sist, men det va no bare ein måned før termin.

Fødeloftet virke veldig bra ja, så skjønne godt at det friste! :)
Regne med at eg ska ver nede denne gangen og.

Ja, men det var ikke "organisert" omvisning.. Jeg jobber på sykehuset (praksis) og en medstudent har en venninne som er jordmor der.. Så det var gjennom henne jeg fikk omvisningen ;-) Skal vell på omvisning når det nærmer seg, og da skal samboeren få være med.. Tror det kan virke avskrekkende på mannfolka å få se stedet det skal foregå.. Hvertfall der, for det så jo ut som et fint hotellrom :-D

Ok, så artig! Håper vi som bor i Stavanger/Rogaland området generelt kan møtes etterhvert! Hadde vært artig å hilst på dere :-)

Jeg er klar jeg =)
Har lenge hatt lyst å få til et møte,
men forstår en del vil vente til de er passert 12ukeren =)
Men jeg er klar jeg! Bare å hyle ut =D

med min første fikk jeg velge fødeloftet i 7ende, da var det egentli bare fordi jeg kjente jordmord for egentlig så var det bare for damer som hadde hatt greie fødslre før som kunne velge. med andre mann var det sommer stengt og når søsteren min fødte 5.mnd senere(jan.2010) fikk hun beskjed om at alle skulle være på "fødeloftet" dersom de hadde normale fødsler/svangerskap. men jeg var med en vennine i jan.2011 og hun måtte føde på føde avd nede. Men dersom du skulle ha behov for epi. så er det bare for dem å flytte deg ned.. jeg har født både oppe og nere og kan med hjarte på rette plassen ol si meg 100% sikker på at den beste opplevelsen fikk jeg på fødeloftet, det å kunne føde i ei vanlig seng var veldig befriende og jeg følte meg ikke syk pga dette. men som sakt, har du behov for annen assistanse så flytter de deg :-)

Hehe men så greit då, kjekt med litt ekstra omvisning :)

Eg tror nok og at det kan virka avskrekkande på mannfolkå, 
eg har værtfall ein her som satt veldig pris på det forrige gang!

Og ja, blir kjekt å treffas ittekvert! :) Eg e nok ein av dei som vil venta te eg har bikka 12 uke, men jobbe jo og kver dag -så den kan jo jårr det litt vrient innimellom..

me kan jo egentli bare begynna.. finna ein dato og ein plass, så e me igang, så treffes me de så vil og di så kan, så kan fleire kåmma itte om di vil/ når di vil!??  hadde vært jillt om me fekk det te før sommeren..

Ja hørres ut som ein bra plan det! :)

Flott! Kan jo bare laga en tråd, og hørra kem så e intereserte, og bli enige om en plass og en dato, alt itte kor folk bor. finna en plass i midten?
Så kan fleire og fleire henga seg på når di vil =)
Håpe jo på mangen møter, Men en plass må me jo begynna =)

ja, det var kjempe kjekt :-)

Jeg er 14 uker på tirsdagen, så jeg er med.. Jobber 180% så er litt opptatt i ukedagene + annehver helg frem til midten av juni..
Men si en dato så skal jeg nok få det til, for det hadde vært kjekt å møtes før sommern, før alle tar ferie :-)

Back
Topp