Fødeliste

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Jeg tenkte at det kunne være greit med en fødeliste her siden ikke alle er på skjult, da er den åpen for alle.

(Ikke svar i denne tråden annet enn å legge dere inn etterhvert som dere føder, gratulasjoner kan vi kanskje lage en egen tråd på for å holde denne mest mulig ryddig.)
emoji4.png


Navn på barnet:
Kjønn:
Uke + dag:
Dato født:
Klokken:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Paul Erik
Kjønn: Gutt [emoji170]
Uke + dag: 37+1
Dato født: 12 mars
Termin dato: 4 april
Klokken: 11.54
Fødested: Molde Sykehus
Vekt: 2950g
Lengde: 51,5cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: Planlagt keisersnitt

Annet du vil fortelle: Fikk vite dagen før at det blir keisersnitt , trudde vi kom til å få vite dato dagen etterpå (som er i dag). Men tydeligvis ville de ikke vente hvis blødningene ville starte igjen så det ble i dag [emoji87] alt gikk kjempe bra og hadde en flott opplevelse [emoji170]
Bilde:
GOBFilter20180312204159.jpg
 
Navn på barnet: Paul Erik
Kjønn: Gutt [emoji170]
Uke + dag: 37+1
Dato født: 12 mars
Termin dato: 4 april
Klokken: 11.54
Fødested: Molde Sykehus
Vekt: 2950g
Lengde: 51,5cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: Planlagt keisersnitt

Annet du vil fortelle: Fikk vite dagen før at det blir keisersnitt , trudde vi kom til å få vite dato dagen etterpå (som er i dag). Men tydeligvis ville de ikke vente hvis blødningene ville starte igjen så det ble i dag [emoji87] alt gikk kjempe bra og hadde en flott opplevelse [emoji170]
Bilde:
Vis vedlegget 248561
 
Navn på barnet: Ikke bestemt
Kjønn: gutt
Uke + dag: 37+2
Dato født: 13.03.
Klokken: 11.51
Fødested: St.olavs
Vekt: 3170g
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: pks
Annet du vil fortelle: Udramatisk og fint forløp, sprek og fin gutt[emoji4]
Bilde:
 
Navn på barnet: A[emoji173]️
Kjønn: Jente
Uke + dag: 40
Dato født: 29.03.18
Klokken: 17:11
Fødested: St.Olavs
Vekt: 3770
Lengde: 50
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Igangsettelse med hormontampong pga vannavgang uten rier. Heftig opplevelse. Fra 4 cm til hun var ute tok det 20 minutter [emoji33]
Bilde:
 
Navn på barnet: ikke bestemt
Kjønn: gutt
Uke + dag: 38+2
Dato født: 06.04.18
Klokken: 14:34
Fødested: Ullevål
Vekt: 2885
Lengde: 48
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: prøvde modningsakupunktur på onsdag, og samme dag gikk slimproppen, morgenen etter begynte vannet å gå, og etter noen timer da startet riene. Ikke så effektive rier, selv om de var både vonde og kom ofte. Lillegutt kom ikke før 14:34 dagen etter det igjen, og de måtte klippe også, så har vært en veldig lang og vond fødsel. Burde tatt epidural som førstegangsfødene gitt. Men nå er alt ferdig, og kunne ikke vært lykkeligere :D
 
Navn på barnet: Nora ❤
Kjønn: jente
Uke + dag: 37+3
Dato født: 4/4
Klokken: 13:56
Fødested: st.olavs
Vekt: 3525
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginalt med hjelp av kopp på slutten.
 
Navn på barnet:H
Kjønn:gutt
Uke + dag:39+6
Dato født:6/4
Klokken:00.16
Fødested:Storken-KK
Vekt:3590
Lengde:51
Hodeomkrets:35
Forløsningsmetode:vaginalt
Annet du vil fortelle:Intens og fin fødsel, fra 4 cm til babyen var ute gikk det en time! Ingen pause mellom riene og hodet kom med vannet når det gikk.
Bilde:
 
Navn på barnet: Penny
Kjønn: [emoji173]️
Uke + dag: 41
Dato født: 08.04.18
Klokken: 10.45
Fødested: Storken KK
Vekt: 4000 g
Lengde: 52
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal,
Annet du vil fortelle: intens fødsel! Startet kl. 2 på natten med 10 min mellomrom på riene. Vekket mannen kl 5-5.30 når de ble litt tettere. Har en times reisevei til sykehuset, så ble kjørt med ambulansebåt og ambulanse til sykehuset. Gikk med 1 min mellomrom på riene fra kl. 7 til hun var ute. Ingen smertelindring utenom akupunktur og varmeflaske.
Bilde:
 
Navn på barnet: Lille M
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 39 + 4
Dato født: 05.04.18
Klokken: 06.40
Fødested: Ullevål
Vekt: 3775 g
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Vannet begynte å gå natt til onsdag. Natt til torsdag startet riene, og vi fikk komme inn på sykehuset kl. 10. Jeg hadde sterke rier i 14 timer uten særlig tegn til åpning. Etter hvert kom de uten pause, og det ble besluttet å gi meg epidural. Det føltes som å bli født på ny ;). Tidlig torsdag morgen var han ute. En helt utrolig opplevelse! Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så tullerusk av dette, men å føde er virkelig magisk :Heartred.
 
Navn på barnet: Bittelillebror
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 40+4
Dato født: 07.04.18
Klokken: 19:37
Fødested:
Vekt: 3510 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: Vaginal styrtfødsel
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Ikke bestemt
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 39 +2
Dato født: 12.04.2018
Klokkeslett: 00:43
Fødested: Egentlig Ahus men ble på Kalnes da det var fullt på Ahus.
Vekt: 3006 g
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: lystgass og badekar som smertelindring. Rask og intens fødsel på 2,5 timer. ❤️
 
Navn på barnet: Matheus
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 39+1
Dato født: 12. April
Klokken: 01.02
Fødested: Tønsberg sykehus/SiV
Vekt: 3700g
Lengde: 50cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: vannet gikk natt til onsdag, men var ikke i aktiv fødsel før nesten 1 døgn etterpå. Da var han ute på noen få timer, så han var litt i sjokk da han kom ut siden det kun skulle 2 pressrier til.. men alt er bra nå:happy:
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1525877214817.jpg
    FB_IMG_1525877214817.jpg
    62 KB · Visninger: 37
Navn på barnet: Lille T
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 40+0
Dato født: 13.04.18
Klokken: 13.03
Fødested: KK-Storken
Vekt: 3615 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle: Våknet med korte, men regelmessige rier klokken seks. Klokken ni var de mye kraftigere og lengre. Kom inn på føden klokken 11 med 4-5 cm åpning, klokken 12 var det full åpning og klokken 13 var han ute. Intens, men veldig fin fødsel. :)
Bilde:
 
Navn på barnet: Henry Johan
Kjønn: Gutt [emoji170]
Uke + dag: 40+2
Dato født: 11.04.18
Klokken: 12.45
Fødested: Haugesund
Vekt: 3454 gr
Lengde: 50,5 cm
Hodeomkrets: 35,4 cm
Forløsningsmetode: Vaginal, hjelp av sugekopp
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Mikaela
Kjønn: Jente❤️
Uke + dag: 40+6
Dato født: 14.04.18
Klokken: 03.50
Fødested: Skien
Vekt: 3532g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 37cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Tegningsblødning på morgenen. Vannet gikk kl 1 om natta. Rier uten pause. Rask og intens fødsel men alt bra nå. Brukte lystgass :)
Bilde:
 
Navn på barnet: E :Heartred
Kjønn: Jente
Uke + dag: 40+4
Dato født: 5. april
Klokken: 07:11
Fødested: Sandnessjøen sykehus

Vekt: 3995 gr
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: Vaginal

Annet du vil fortelle:
Veldig fin fødsel med overkommerlige rier nesten hele veien. Som førstegangs var jeg forberedt på uante smerter, men vil ikke si at det var så ille som fryktet. Av smertelindring hadde jeg veldig god effekt av å sitte på ball mens jeg pustet inn lystgass (lifesaver nr. 1) og samboer masserte ryggen min. På 7 cm åpning ble riene såpass intense at jeg fikk satt epidural (lifesaver nr. 2). Epidural var helt fantastisk :D Etter 15 min pressrier og et klipp var jenta ute. Totalt tok fødselen ca. 25 timer fra første rie til hun ble født.
 
Back
Topp