Fødekurs og ammekurs

fagerlund

Betatt av forumet
Noen som har noe erfaring med det? Å syntes du det var ett nyttig kurs?
Samme med ammekurs, skal ditt på onsdag, hva vil det gå ut på å hva gjør man der?:)

jeg rakk ikke ammekurset, men hadde sambo med på fødekurset. Veldig nyttig, spesielt for ham. Og morsomt, interessant. Anbefales :)

Var på fødselsforberedende kurs spesielt rettet mot fedrene, glad han var med på det. Jeg lærte ikke noe nytt, hadde lest alt jeg fant om temaet. Ammekurs er nyttig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi var ikke på noen av delene :P Lærte mye om amming hos jordmor og følte derfor ikke for å gå på ammekurs. Hadde veldig lyst til å gå på fødekurs, men sambo fikk ikke gått fra jobb på de to dagene som var satt opp til kurs, så da ble det ikke noe.. hadde liksom ikke lyst til å reise dit alene når det var beregnet for par :P Denne gangen vet jeg ikke helt, har jo vært igjennom det en gang før, så trenger kanskje ikke kursene nå :)

Lærte amming på sykhuset. Det holdt lenge for min del..
Ammingen gikk som en drøm :)
Men jeg kan tenke meg at hvis du sliter med ammingen at det kan være nyttig,

Var på kurs, to dager. Ene dager handlet om fødselen, og andre dagen om barseltiden og amming.
Var veldig mye hjelp for meg!
Gikk også på mammayoga, brukte avspenningsteknikkene under fødselen.
Viktig å slappe av og hente krefter mellom riene!

Var på fødselsforberedende kurs en ettermiddag. Va lite nytt for kommende far, da han hadde sotte og lest masse på nettet ;)
Ammekurs va en dvd e fikk låne fra jordmor. Dvden het "Bryst er best".
Førstegangsforeldre her, men sia e har jobba nån år på barneavdelingen så va e godt kjent med babyer :P
Har også vokst opp med babyer i familien, så har fått tili erfaringer både på stell osv.
Så da guttungen havna på nyfødtintensiven og e sku stelle han for første gang, så sa pleierene at e trengte ikke noe opplæring, dette kunne e :)

Var på fødselskurs da eg var gravid med førstemann. Var nyttig i forhold til praktisk info om sjukehus og omvisning. Sambo lærte mykje nytt, så me var fornøyd begge to:)
Ammekurs har eg aldri hørt noko om, men det kunne eg virkelig trengt med både førstemann og andremann:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Var på begge deler med første og kan absolutt anbefale det

Var på fødselsforberedende kurs med første. Var nyttig for både meg og mannen. Ammekurs har jeg ikke vært på, men skulle ønske jeg hadde vist mer om amming når jeg fikk førstemann. Da tror jeg vi skulle klart det. Nå når jeg fikk nummer to fikk jeg ekstra gjennomgang hos jordmor og en bok om amming så jeg var bedre forberedt på hva som skulle til. Det har gått over all forventing med ammingen nå :)

skal på begge via helsestasjonen. er to timer hver gang.... ammekurset er alene, men fødselsforberedende er med følge

Jeg var på fødselsforberedende kurs, der fikk vi også se "bryst er best".
Hadde godt utbytte av det, og det var en kjempefin par-ting for oss :)

Ingen av delene. Aldri hørt om ammekurs heller da:) Lot være å melde oss på fødselsforberedende kurs, fordi jeg synes det var unødvendig. Hadde lest mye, og tenkte at man ikke kunne planlegge og forberede hvordan det skulle bli å føde likevel :) Ville vel helst ikke tenke så mye på det, og ta det litt mer som det kom. Ville jo uansett ha flinke folk rundt meg på sykehuset til å veilede meg der og da:) Følte bare rett og slett ikke noe behov for å gå :)

Ingen av delene. Aldri hørt om ammekurs heller da:) Lot være å melde oss på fødselsforberedende kurs, fordi jeg synes det var unødvendig. Hadde lest mye, og tenkte at man ikke kunne planlegge og forberede hvordan det skulle bli å føde likevel :) Ville vel helst ikke tenke så mye på det, og ta det litt mer som det kom. Ville jo uansett ha flinke folk rundt meg på sykehuset til å veilede meg der og da:) Følte bare rett og slett ikke noe behov for å gå :)
Tenker litt sånn selv. Føler ikke at man kan forbrede noe sånt på ett kurs annent enn at jeg kan lese litt om det å bli litt kjent med forsjellige hendelser. Å amming får man såpass mye hjelp med på sykehuset når man har født har jeg blitt fortalt:)

Tenker litt sånn selv. Føler ikke at man kan forbrede noe sånt på ett kurs annent enn at jeg kan lese litt om det å bli litt kjent med forsjellige hendelser. Å amming får man såpass mye hjelp med på sykehuset når man har født har jeg blitt fortalt:)

Man får ikke nødvendigvis god hjelp etter fødsel dessverre. Jeg fikk forskjellig tips alt etter hvem det var som var på vakt da, og de aller fleste bare tok tak i puppen min og stappet den i munnen til babyen heller enn å lære meg hvordan jeg skulle få henne til å ta den selv :(

Man får ikke nødvendigvis god hjelp etter fødsel dessverre. Jeg fikk forskjellig tips alt etter hvem det var som var på vakt da, og de aller fleste bare tok tak i puppen min og stappet den i munnen til babyen heller enn å lære meg hvordan jeg skulle få henne til å ta den selv :(
Har tre søstre å to venninner som har vært veldig fornøyde med personalet her så krysser fingrene for god hjelp:)

Vi var på fødselsforbredene kurs forrige uke. Lærte mye, spesielt mannen, også fikk vi en fin omvisning og mye praktisk informasjon :) Var veldig fornøyd :D

Ikke på noen kurs, tror det bare hadde stresset meg!

Back
Topp