Fødeklar?

Klaramor

Elsker forumet
Vi er nå i innspurten av graviditeten og de fleste av oss er super klar for å bli ferdige! Meeeen, så skal vi jo igjennom en fødsel og det er jo en smertefull opplevelse for de fleste! :o

Jeg har plutselig begynt å grue meg litt til akkurat det nå.. Har født før og vet hva jeg skal igjennom! Alikevel tar jeg meg selv i å bli kjempe nervøs! :o

Hva er dine tanker rundt fødsel? Er du redd, spent, gleder du deg?? Mange følelser her på slutten kjenner jeg!!

Jeg gleder meg til å føde igjen! :)
Spent på om jeg får like fin og rask fødsel denne gangen, gjerne bittelitt lengre enn styrtfødselen sist. Nervøs for om vi rekker fram bare! :)

Gleder meg mest! :)

Gruer kanskje litt for tiden rett etter fødsel, dersom man virkelig får sterke etterrier med tredjemann.... Men det hører jo med det også.

Jeg har nesten ikke viet fødselen en tanke før nå, jeg må jo igjennom det og er veldig spent som førstegangsfødende. Men den siste tiden har jeg tenkt mer og mer på den, det nærmer seg og jeg aaaner ikke hva jeg skal igjennom :-P

Jeg er førstegangs og vet jo ikke hva jeg skal forvente, men er spent og gleder meg mest. Forberedt på smerter, men tar det som det kommer :-) Mange som har klart det før meg, så ingen grunn til at ikke jeg skal klare det også..!

Jeg gruer meg, jeg har ikke lyst :p
Dette blir min fjerde fødsel, jeg vet utrolig godt hva jeg går til og tror det er akkurat derfor jeg også har litt angst. Men ut må denne babyen, så har ikke noe valg :)
Så jeg vil gjerne bare bli ferdig med det :D

Jeg gruer meg ikke til selve fødselen selv om jeg innimellom tar meg i å tenke hvor intenst jeg synes det var første gangen. Alt i alt hadde jeg en kjempefin fødsel sist og husker hvor stolt jeg følte meg etterpå. Men jeg kjenner jeg bekymrer meg for om vi rekker frem i tide, det er litt mer logistikk med nr 2, og så gruer jeg meg til etterriene (mine var vonde med første)

Litt begge deler her! Gruer meg enormt på den ene siden for jeg husker hvor vondt det var første gangen! Men samtidig synes jeg det er utrolig å få oppleve en fødsel og hva kroppen er i stand til :) Den følelsen du får da du får barnet på brystet for første gang kan ikke beskrives!! Gikk fort første gang så skal være fornøyd om jeg rekker frem til sykehuset denne gangen :p

Jeg er førstegangs, så veit ikke helt hva jeg har i vente.
På en side gruer jeg meg, på en annen syntes jeg det er litt spennende. Gleder meg mest til vi endelig kan få holde prinsen i armene våre ♡

Jeg gruer meg ikke til selve fødselen selv om jeg innimellom tar meg i å tenke hvor intenst jeg synes det var første gangen. Alt i alt hadde jeg en kjempefin fødsel sist og husker hvor stolt jeg følte meg etterpå. Men jeg kjenner jeg bekymrer meg for om vi rekker frem i tide, det er litt mer logistikk med nr 2, og så gruer jeg meg til etterriene (mine var vonde med første)
Logistikk er utfordringen her også! :-)
Lettere når man ikke har barn som skal til barnevakt osv.
Men håper vi begge får det til! :-)

Har ikke tenkt så mye på fødsel. Vet det er noe jeg må igjennom og vet det ikke er noe behagelig. Men verken gruer eller gleder meg. Ta livet som det faller seg

Førstegangs, gruer meg veldig, men prøver å ikke tenke på det. Er en bekymrer, så tror det er best at jeg tar det som det kommer.

Førstegangs og aner ikke hva jeg går til. Uforutsigbarheten skremmer meg, men jeg gleder meg til å møte magetrollet! Jeg er spent på hvordan både jeg og kjæresten takler det. Han er natursvak og jeg skal gjennom noe av det tyngste og mest utfordrende i hele mitt liv. Mest positiv rundt fødselen, men nå som det nærmer seg blir jeg mer og mer nervøs og tenker i negativ retning. Det må jeg få slutt på og håper det gir seg!

Jeg tenker ikke såå kjeeeempemye på det, men når jeg tenker på det, så gruer jeg meg veldig til riene. Er spent på om det vil begynne av seg selv eller om jeg må settes igang engang til. Og spent på hvordan opplevelsen blir om det får starte av seg selv. Eneste jeg gleder meg til er å få baby på brystet :) den mestringsfølelsen er ubeskrivelig!

Förstagångs her.. Gleder meg nå veldig! Men visse dager kommer tanker o veldig redsel, men det er mye flere bra dager o har jobbet mye med at visualiserar hvordan de blir når hun kommer ut!

Må bare igjenom det, o det skal gå bra! <3

Huff. Gruer man seg til fødselen blir det garantert en negativ opplevelse. En fødsel vil alltid gjøre litt vondt, men er man litt positiv så kan det bli veldig fin opplevelse. Jeg var Førstegangsgravid og prøvde å ikke tenke noe særlig på fødselen. Hadde en fin opplevelse uten smertelindring og det var overhode ikke så vondt som ventet. Hver fødsel er forskjellig men kan bli en fin opplevelse :) snart har dere alle de små i armene deres :)

Back
Topp