Fødejournal og partogram

Seeki

Glad i forumet
Har endelig fått tilsendt fødejournal og partogram frå sist fødsel. Dette fordi eg skal føde på ett nytt sjukehus denne gang, og skal ta den med når fødselen starter.
Har flytta sida sist, så tok berre kontakt med føden og fekk det tilsendt. Så ved neste jordmortime skal vi gå gjennom denne [:-]

Men ja, ifølge journalen, så har dei dokumentert kun først etter at den aktive fasen hadde starta. Etter 4 cm åpning m.a.o. Så det ser jo ut som eg hadde den drømme fødselen! Sto ingenting om at eg hadde rier med 5 min mellomrom i 4 timar på 30-45 sek og deretter kjappe rier 2-3 min mellomrom som varte i 60-75 sek i 16 timer før den aktive fasen begynte!! Dette sjølvom eg var på føden. For meg starta fødeslen absolutt då riene starta! [:o] men ja, dei har skreve at fødselen kun tok 5 1/2 time..

Men regner man altså heile fødselforløpet først etter at den aktive fasen har begynt da?? [8|]

Ingen som veit?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg!

Håper noen andre kan[:)]

*dytter*

Hmmm, det virker rart. På mitt partogram fra forrige gang er det registrert fra da riene begynnte å bli regelmessige... Trodde det var sånn hos alle, jeg...

Beklager eg aner virkelig ikke!!!

Jordmødre teller kun fødselen fra den aktive fasen begynner. Med andre ord etter 4 cm åpning. I noen spesielle tilfeller tar de med den første fasen.

Etter det de har skrevet på min journal så går de utfra når riene var skikkelig effektive..
Og dette tok rett over 20 timer..og itilegg kommer jo tiden da vannet gikk,riene startet og jeg hadde verdens verste jm..(hun mente ingenting var på gang osv. så viste det seg at jeg hadde 4cm opning når hun mente jeg skulle bli satt igang dagen etter..for ingenting var på gang!![:@]Det kunne hun se på meg[:(])
Men det virker som dette er litt forskjellig rundt om..[8|]

ORIGINAL: IFH

Jordmødre teller kun fødselen fra den aktive fasen begynner. Med andre ord etter 4 cm åpning. I noen spesielle tilfeller tar de med den første fasen.

jepp, det har jeg også hørt.

Jeg fikk kopi av min fødejournal, og da har de dokumentert fra jeg kom inn.
Men jeg hadde 4 cm når jeg kom inn.

Back
Topp