Fødefjes?

Miripiri

Flørter med forumet
Hørte for første gang for en uke siden, en venninne som kommenterte vår gravide venninne sitt fødefjes. At hun nå hadde fått litt fylde i fjeset, og da pleier det ikke å være lenge igjen. Man blir liksom litt svullen. Noen som kjenner igjen fenomenet? Skal sies at denne venninnen gikk i fødsel i dag, en knapp uke etter at "fødefjeset" inntraff.

I dag hørte jeg fra min mor at jeg har fått fyldige lepper, og min akupunktør syntes jeg hadde et begynnende fødefjes. Føler meg generelt litt mer svullen selv også. Legen kunne konstatere at lillemann har festet seg, og syntes også det så ut som det ikke var lenge igjen... Så nå er jeg spent! :p

Jordmor sa til meg at jeg hadde fått dette, jeg derimot føler bare at ansiktet har hovnet helt opp :o
Jeg vet ikke hva som stemmer, men jeg har ikke født enda :p

Jeg følte jeg ble hoven i ansiktet, det var litt over en uke før fødsel ;)

Jeg fikk Høre i går at jeg ikke hadde fødefjes ennå, og at jeg ikke måtte ha hastverk med å få ut ungen, og at unge mennesker hadde sånn hastverk. Jeg holdt nesten på å frese til kvinnfolket, som ikke kjente meg, at det var nå ikke hennes sak, og om jeg vil ha ut ungen så er rimelig, siden jeg er på overtid.... Men har merket at ansiktet har blitt betydelig rundere den siste uken. Kan være veltøkning eller vann da :-)

Har vært veldig hoven i ansiktet i 4-5 dager nå,får ikke opp øynene skikkelig engang. Og ser ut som jeg har fylt opp leppene . Er 39 uker i morgen, så er dette et tegn på at noe skjer snart hadde jeg blitt glad :)

Tenkte på det for et par timer siden da jeg så meg i speilet.. Er jo blitt kulerund i ansiktet bare i dag... Føler egentlig at nu skjer det noe i løpet av noen dager.. Men er så sliten,så.håper jeg får sove i natt

Jeg var hos frisøren min her om dagen, som la ut om mine høye kinnbein osv.
Så fødesfjes.... Hva er det? Hi hi!
Blir man hoven i kinn, lepper...? :-)

Synes jeg så stor forandring i ansiktet på tirsdag, så lov å håpe kanskje. Sist gang hadde jeg nok fødefjes i 3 måneder - mye vann i kroppen så hele kroppen var jo oppsvulmet.

I så fall burde jeg født for lenge siden :-P
Men jeg har også hørt dette om fødefjes altså..

Tja, sikkert en av de mange tvilsomme kjerringrådene som stemmer i 50% av tilfellene :p

Men jeg har ikke hatt noe vann i kroppen i det hele tatt, heller ikke hoven i beina. Bare større lepper og litt mer svullen tunge og kinn. Samboeren ser det selvsagt ikke, men mamma pleier å ha øye for sånt, og akupunktøren tror jeg også på siden hun jobber med mange gravide. Legen baserte sine antagelser på "erfaring". Så kan godt gå en stund til, men har mer på følelsen nå at det faktisk kan være litt nærmere enn jeg først trodde. Bare lurte på om flere hadde hørt om det og hadde noen erfaringer. ;)

Ja blir mer og mer bolle i fjeset her :p Har ikke vann noe annet sted så..

Hei frå juli her. I fjor skulle ei venninne av meg ha baby. Ho og ei anna var på besøk til meg for litt skravling. Eg og ho andre kommenterte at det var noko spesielt med ansiktet hennar. Over nesa og litt lepper om eg ikkje husker feil. Så me snakka litt om dette med fødefjes. Ho var då og er ei lite jente, så det var ikkje mykje vatn i kroppene og skylde på. Ho fødte dagen etter besøket.

Back
Topp