Fødebrev

Rog90

Glad i forumet
Noen som har begynt å tenke på dette? Tenker jeg skal skrive at jeg er åpen for alle typer smertelindring hvertfall, og at jeg ønsker å bruke badekar om mulig. Ellers har jeg hørt at sen avnavling er bra for babyen, så tenkte å skrive noe om det. Noe jeg har glemt eller bør få med i et slikt brev?

Sen avnavling er anbefalt av legeforeningen så regner med(håper) at de gjør det når det er mulig. Sikkert greit å si ifra uansett.
ImageUploadedByBV Forum1464249309.879526.jpg

Skal skrive noe kortfattet selv om dårlig fødsel sist og sånt. Hva jeg har for mål denne gangen ( ikke være i narkose når barnet blir født).

Hvis du føler det er riktig, kan du jo eventuelt skrive noe om hva du blir motivert av og hva du trenger for å "yte maks"? For de fleste så blir jo fødselen en skikkelig arbeidsøkt, og selv blir jeg mest irritert hvis jordmødrene er for mye "heia deg, du er kjempefliiink" - mens andre trenger å høre akkurat det for å gi alt :)

Hvis du føler det er riktig, kan du jo eventuelt skrive noe om hva du blir motivert av og hva du trenger for å "yte maks"? For de fleste så blir jo fødselen en skikkelig arbeidsøkt, og selv blir jeg mest irritert hvis jordmødrene er for mye "heia deg, du er kjempefliiink" - mens andre trenger å høre akkurat det for å gi alt :)
Takk for tips :)

Jeg gjorde det ikke sist og kommer ikke til å gjøre det nå.

For min del er det å vente med å klippe navlestrengen like basic som det å føde babyen i seg selv. Kommer nok til å følge med på dette selv, samt at pappa'n er informert om dette og vil følge med det om ikke jeg er "tilstedeværende" nok til det selv.

Ellers så har jeg ett ønske om å slippe en hvis jordmor - det kommer vi bare til å ta som det kommer. Ikke sikkert hun er på vakt når vi skal dit så det tar vi også som det kommer.

Leste en artikkel om fødebrev nå nylig - skal se om jeg finner link

Jeg har snakket litt med jordmor ang dette. Jeg følte ikke jeg hadde noe særlig å skrive. Hun sa at det ikke var så mange som hadde skrevet det, men at man heller tok det litt som det kom. Jeg tenker også at det nok er mer man ønsker å formidle med nr 2, for da har man gjort det før, og vet hva som funker/ikke funker for en.

Tenkte egentlig ikke å skrive fødselsbrev da jeg stoler på legene. Vil prøve uten smertestillende i badekar men går det ikke så går det ikke.
Eneste jeg egentlog er opptatt av er at samboer skal få være der sammen med oss når lillegutt har kommet. Tok det opp med jordmor og ho ba meg skrive brev om hvor viktig dette er for meg, så ender vell med å skrive dette i allefall. Det er faktisk det eneste jeg gruer meg til ved fødsel. Det at samboer kanskje ikke kan være der med meg på natta.

Tenkte egentlig ikke å skrive fødselsbrev da jeg stoler på legene. Vil prøve uten smertestillende i badekar men går det ikke så går det ikke.
Eneste jeg egentlog er opptatt av er at samboer skal få være der sammen med oss når lillegutt har kommet. Tok det opp med jordmor og ho ba meg skrive brev om hvor viktig dette er for meg, så ender vell med å skrive dette i allefall. Det er faktisk det eneste jeg gruer meg til ved fødsel. Det at samboer kanskje ikke kan være der med meg på natta.

Helt enig! Jeg byttet sykehus for å få en 100% garanti på det ;) Det er enormt viktig for meg også.

Helt enig! Jeg byttet sykehus for å få en 100% garanti på det ;) Det er enormt viktig for meg også.
Er bare et sykehus i dette fylket og jeg kan ikke til Kongsberg da jeg har for høy bmi. :( kommer til å gjøre alt for å ha han der, hvis ikke reiser jeg hjem!

Tror ikke jeg blir å skrive fødebrev.. Er det noe man må?

Er veldig avslappet i forhold til det, og ønsker bare å ta fødsel som den kommer.

Jeg har skrevet et, fikk et sånt skjema fra sykehuset, men om jeg blir å levere det får tiden vise :p

Jeg har skrevet de to forrige gangene, men de har aldri hatt tid til å se på det :p
Så denne gangen gidder jeg ikke. Tar det som det kommer :)

Tror ikke jeg blir å skrive fødebrev.. Er det noe man må?

Er veldig avslappet i forhold til det, og ønsker bare å ta fødsel som den kommer.

Tenker helt likt som deg :) di få viktige detaljene jeg må gi beskjed om har jordmor skrevet på en post it og lagt sammen med helsekortet mitt, ellers tar jeg det helt som det kommer :-)

Jeg tenker det kan være greit å ha fødebrev hvis en kanskje ikke klarer å snakke for seg under/mellom riene :) Har jo tenkt at samboer skal snakke for meg, men kan jo være greit for han å ha en «jukselapp» ,om han skulle bli stresset og glemme noe :)

Back
Topp