Fødebrev

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Hvordan funker egentlig dette? Hva kan/bør man skrive her?

Min første så jeg er litt blank..

Er det her jeg for eksempel burde skrive at jeg har hatt noen dårlige opplever hos gynekolog og har etter dette fått "litt" angst for sprøyter i underlivet? Og hvis jeg for eksempel ønsker å forsøke å føde uten epidural?

Skriver man noe om hvordan man er som person? Feks er jeg en sånn som hater å få medlidenhet og stryk på kinnet.. :p

Ble litt rotete, håper noen forstår hva jeg mener.. :)

Skriv det du syntes er viktig at dem tar hensyn til, at jeg syntes du skal ta med det du skriver her☺ jeg og hater medlidenhet, bryter bare sammen av det :p så takk for tipset om å skrive det! Om du har noen ønsker under fødsel, og etter. Da tenker jeg å
På medisiner, om du ønsker å kjenne på hodet når den tid er, hvem som skal klippe navlestrengen osv.. men husk at det er ønsker, og noen kanskje ikke gjennomførbare mtp situasjonen man er i da☺

Jeg tenker jeg skal skrive at jeg ønsker fødestue med badekar, kvalmestillende medisin og lystgass :P og epidural bare hvis jeg må, eller ikke holder ut uten :P ellers så aner jeg ikke hva som er vanlig eller nødvendig å ha med...

Pratet med jordmor om dette idag, og hun nevnte tingene som sto ovenfor men også at det burde være kortfattet så det faktisk blir lest :) du aner jo ikke hvor mye det er å gjøre når du kommer inn på fødestuen og da er det kjipt å ha tatt seg tid til å skrive et grundig og utdypende fødselsbrev så kommer jordmor og spør om hva du har skrevet der..

Last edited:
Jeg skrev
- hva jeg er redd for
- Hva jeg forventer av jordmor
- Min forje fødsel
- Hva jeg ønsker av smertelindring og Hva som fungerer tidligere. (Som når jeg har mensen er varmtvann godt )
- at jeg ønsker at hvis jeg må ha hjelp så ønsker jeg vakum og ikke tang
- at navlestrengen ikke klippes før den slutter og pulsere .
Dette er noen av de tingene jeg skrev i mitt føde brev .
Håper det hjalp deg litt i hverfall

Back
Topp