Fødebrev

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ja, i samråd med jordmødrene på emblaklinikken på ahus :)
Ene og alene fordi fødselen med storebror gikk nesten så galt som det kunne ha gått, og jeg per definisjon har et risikosvangerskap denne gangen også..

Ja.. hmm men aner ikke helt hva, hvordan jeg skal skrive det.. :) ennå:)

Veit ikke en gang hva det innebærer :p
Det er en slags "ønskeliste" for fødselen :) hva man vil at de skal ta hensyn til, hvordan man ønsker at fødselen skal være etc.. :)

I mitt tilfelle vil det bli laget fødebrev som popper opp hver gang noen går inn i journalen min på sykehuset (lagt inn av jordmødrene)

Jepp!!! :) pga sykehusangst skal vi starte på det tidlig har jeg forstått, og ikke den minste ting skal være glemt!!! Tror sykehuset blir pepret fra 3kanter om at de må ta godt vare på meg og vise stor forståelse. Første time på sykehus 11des, så er veldig spent. :)

Skader vel ikke, men ser for meg at det ikke blir sånn uansett.. Aner ikke hva jeg går til :p

Skader vel ikke, men ser for meg at det ikke blir sånn uansett.. Aner ikke hva jeg går til :p
Fødebrev kan være greit for de som f.eks har angst eller tidligere traumatiske eller vonde opplevelser av fødselen.. Men erfaringsmessig ser de lite på disse fødebrevene med mindre det er skrevet inn i journalen på pc'en :p

Nei, tar ting som det kommer :)

Nei. Føler at jeg og mannen klarer å formidle det som er viktig. Dessuten tror jeg ikke man kan planlegge en fødsel i særlig grad, så velger å ha et åpent sinn :)

Nei
Skal ha keisersnitt, men har en del jeg skal formidle i forkant :-P

Nei, eneste jeg skal formidle er at jeg må ha epidural, og det brennkvikt før babyen kommer. Livredd for å gå glipp av det. Da får jeg dødsangst for real. Fødslene har gått fortere og fortere så jeg er ganske nervøs.

Jeg skrev ingen fødebrev sist.. bestemte meg for at de som er der kan dette bedre enn meg... så her er det bare å lytte til dem...
Dette fungerte veldig fint sist... så jeg ser ingen grunn til å legge noen føringer fra min side...

Fødebrev kan være greit for de som f.eks har angst eller tidligere traumatiske eller vonde opplevelser av fødselen.. Men erfaringsmessig ser de lite på disse fødebrevene med mindre det er skrevet inn i journalen på pc'en :p
Jeg leverte på papir da jeg kom på føden, de jordmødrene som var innom hadde lest og respekterte det, bortsett fra en som bare var innom en liten stund. Hun endte opp med å få meg til å hylgrine så jeg ikke fikk puste og pappaen ga henne beskjed om å holde seg unna. Så blir å skrive denne gangen også.

Jeg leverte på papir da jeg kom på føden, de jordmødrene som var innom hadde lest og respekterte det, bortsett fra en som bare var innom en liten stund. Hun endte opp med å få meg til å hylgrine så jeg ikke fikk puste og pappaen ga henne beskjed om å holde seg unna. Så blir å skrive denne gangen også.
Uff så leit :(
Jordmora mi forklarte at om det legges inn i journalen så MÅ alle som har noe med deg å gjøre, lese det.. Men kommer man med det i papirform så er det ikke alltid alle leser det, eller rekker å lese det..

Uff så leit :(
Jordmora mi forklarte at om det legges inn i journalen så MÅ alle som har noe med deg å gjøre, lese det.. Men kommer man med det i papirform så er det ikke alltid alle leser det, eller rekker å lese det..
Ah, det kan være, ble ikke nevnt sist for meg. Men hun som jeg ikke taklet var bare innom en liten stund fordi hun jordmoren jeg skulle ha, var opptatt med en annen fødsel. Skal sørge for at det blir lest denne gangen og iallefall, annet sykehus så skal forhøre meg om det må inn i journalen

Ah, det kan være, ble ikke nevnt sist for meg. Men hun som jeg ikke taklet var bare innom en liten stund fordi hun jordmoren jeg skulle ha, var opptatt med en annen fødsel. Skal sørge for at det blir lest denne gangen og iallefall, annet sykehus så skal forhøre meg om det må inn i journalen
Verdt å spørre iallefall :)
Men jeg hadde en ganske tøff fødsel med storebror, så jeg er blitt henvist til samtaler med disse emblajordmødrene på ahus.. Sikkert derfor hu nevnte det

Back
Topp