Fødebrev

Takk for at du delte erfaring!
Jeg fikk gode tips her! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Bare hyggelig! Når det gjaldt epidural, så fikk jeg beskjed om at det kunne være vanskelig å si fra om. Noen (deriblant jeg...) går fra 3 cm til full åpning på null komma niks og da rekker de jo ikke informere om at "det er nå eller aldri", men synes uansett det var greit at de visste at jeg var usikker på om jeg ønsket/trengte epidural. Klarte meg uten grunnet kjapp fødsel. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mitt er ferdig skrevet:-) Hadde med sist gang også og er glad for det. Hadde tre jordmødreskift:-P

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
Skriver du på pc eller for hånd? :)

Skriver du på pc eller for hånd? :)

Skrev dette på PCen, oversiktlig satt opp etter hvor langt fødselen er kommet og generelle ønsker. Det er bare 8 punkter eller noe slikt:-)

På tide å begynne å skrive et nå, kanskje. :')

Fikk beskjed med jordmor på sykehuset om at vis jeg hadde noen ønsker var det bare å skrive det ned og ta med til 36 ukers kontroll så ville de føre det inn i journalen? min..eller noe sant..
Men er førstegangs å veit ikke hordan ting går føre seg engang..så hva er da lurt å skrive ned? Noen gode tips fra dere med erfaring? :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg leste senest i går i papirene fra sykehuset at de ville ha fødebrevet en måned før termin.. Fikk brått litt dårlig tid da :P får sette meg ned i kveld med mannen å diskutere litt :):)

Må de det?! Oi da var det flaks at mannen gikk på fri i dac :-P

Må de det?! Oi da var det flaks at mannen gikk på fri i dac :-P

På ahus i allefall :P sto at man kunne levere de eller sende i posten en måned før termin :P vi skal på fødselskurs neste uke så tar med papirene da tenker jeg :)

På ahus i allefall :P sto at man kunne levere de eller sende i posten en måned før termin :P vi skal på fødselskurs neste uke så tar med papirene da tenker jeg :)
Jeg fødte på Ahus i 2011 og tok det med den dagen jeg fødte. Gikk fint det. Dersom du ikke har det klart, mener jeg ;)

MÅ dette være skrevet på pc?

MÅ dette være skrevet på pc?

Kan jg aldri tenke meg :)

Jeg har skrevet mitt på dataen, har ikke så flott håndskrift. Skal til jordmoren den 9 sep. Så da sender vi brevet til sykehuset sammen med henvisning om igangsetting.

Skal ha klyster.
Ønsker økende grad av smertelindring.
Vil sitte i badekar først.
Dersom ryggrier blir for kraftige og ikke leder til åpning, skal epidural gis så raskt som mulig.
Det skal ventes med avnavling til navlestrengen slutter å pulsere. (dette er vel vanlig prosedyre nå men har det med for sikkerhetsskyld.)
Far skal ikke klippe navlestreng.

Det er vel noen av hovedpunktene mine:-)

Her er det jeg har skrevet::)

· Bemanning. Ønskelig å forholde meg til så lite fagpersonell som mulig, lite snakk. Ønsker mest mulig stillhet i rommet. Blir stresset av folk som «kommer og går».

· Ønsker ikke fagpersoner under opplæring da vi har dårlig erfaring med dette fra tidligere.

· Ønsker kun nødvendig/nyttig informasjon, men ønsker veiledning til ulike fødestillinger/ammehjelp.

Informasjon om når det kan være aktuelt å få smertelindring/epidural før det er for sent.

· Ønsker ikke å bli tatt på mer enn nødvendig.

· Ønsker å kunne ligge i badekar, få akupunktur/massasje.

Frykt for følgende:

· Navlestrengen blir klippet for tidlig

· Lang aktiv fødsel, at barnet blir stresset og får dårligere hjerterytme

· Miste kontrollen

· Frykt for å revne, ønsker heller å bli klippet.

Herlig å få skreve det brevet, håper det gir en god fødselsopplevelse.

Her er det jeg har skrevet::)

· Bemanning. Ønskelig å forholde meg til så lite fagpersonell som mulig, lite snakk. Ønsker mest mulig stillhet i rommet. Blir stresset av folk som «kommer og går».

· Ønsker ikke fagpersoner under opplæring da vi har dårlig erfaring med dette fra tidligere.

· Ønsker kun nødvendig/nyttig informasjon, men ønsker veiledning til ulike fødestillinger/ammehjelp.

Informasjon om når det kan være aktuelt å få smertelindring/epidural før det er for sent.

· Ønsker ikke å bli tatt på mer enn nødvendig.

· Ønsker å kunne ligge i badekar, få akupunktur/massasje.

Frykt for følgende:

· Navlestrengen blir klippet for tidlig

· Lang aktiv fødsel, at barnet blir stresset og får dårligere hjerterytme

· Miste kontrollen

· Frykt for å revne, ønsker heller å bli klippet.
De klipper jo ofte for å unngå at du revner. Og de klipper jo ikke uten at de frykter revning.

Back
Topp