Fødebrev

Løvetann1

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Er det noen av dere som skal skrive fødebrev? Og hva ting skriver dere der i så fall? ?

Bli nok å gjøre det denne gangen åsså... ikkhe sikker på ka æ ska skrive.. men ska værtfall stå att æ ønske badekar som smertelindring :-)

Jeg ønsker sen avnavling, at far klipper navlestreng, laken over lår, epidural... Skrev også litt om forrige fødsel, at det gikk laaang tid uten fremgang etter 7cm og at de måtte ta vannet. Det er det jeg kommer på.

Skal hvertfall ha med epidural og badekar

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Kan en kombinere badekar og epidural??

Noen som har erfaring med vannfødsel og/eller vann som smertestillende. Er det god hjelp i det?

Noen som har erfaring med vannfødsel og/eller vann som smertestillende. Er det god hjelp i det?

du kan ha badekar før evt epidural men ikke etterpå

Jeg skriver ikke brev denne gangen, men har notetert noen notater på et skriv fra de...ønsker ikke epidural, vil ha badekar, ikke studenter (sær), skal ha informasjon underveis...hater når folk prater over hodet mitt!

Jeg skriver ikke brev denne gangen, men har notetert noen notater på et skriv fra de...ønsker ikke epidural, vil ha badekar, ikke studenter (sær), skal ha informasjon underveis...hater når folk prater over hodet mitt!
Akkurat det med informasjon kommer jeg også til å skrive!!! Så mye "inn med teskje" som mulig her takk!

Akkurat det med informasjon kommer jeg også til å skrive!!! Så mye "inn med teskje" som mulig her takk!

Jeg har skrevet brev, men ikke printet det ut enda. Vil ikke ha studenter (i hvert fall ikke lege- eller sykepleiestudenter, jordmorstudent er kanskje ok), vil ha klyster før fødsel, ikke smertestillende, ikke noe veneflon, kateter eller andre ledninger om det ikke er livsnødvendig, ikke noe klipping, tang eller vakum, må sys ekstra pent om alt går til hevete og jeg likevel revner (fordi jeg får keloide arr), vil ha god info, vil ha på min egen musikk, vil føde i basseng om mulig, la navlen pulsere ferdig, vil ha babyen rett opp til meg, og at de veier og måler og sånn inne på rommet med oss, ikke tar henne ut med mindre det er helt nødvendig.

Vanskelig (og litt redd) pasient!

Æ satt i badekar sist å samboer spylte vann på magen under rien! Hjalp masse... fikk litt lystgass å, men æ syns vannet va best hjelp... jordmor sa åsså att det ofte hjelpe tell på åpninga.. æ elske å sitte ibadekar så d hjalp mæmye i å slappe av :-) no ønske æ egentlig badekar fødsel, men samboer vill ikkje :(

Æ satt i badekar sist å samboer spylte vann på magen under rien! Hjalp masse... fikk litt lystgass å, men æ syns vannet va best hjelp... jordmor sa åsså att det ofte hjelpe tell på åpninga.. æ elske å sitte ibadekar så d hjalp mæmye i å slappe av :-) no ønske æ egentlig badekar fødsel, men samboer vill ikkje :(
Det er da vel ikke gubben som bestemme hvordan du skal føde! Det er jo du som skal det å bør jo gjøre på det vise du vil...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Badekar lengst mulig og når jeg ikke klarer mer så er det ut av badekaret ^^ epidural etter badekar om det passer seg. Men man kan jo ikke helt planlegge, man må jo bare se hvordan det går seg til :)

<3 odine <3 27/10/11

Vann tok vekk det aller aller verste på meg hvertfall. Jeg prøvde masse forskjellig når jeg skulle ha datteren min og forutenom epidural så var badekar det eneste som hjalp :)

<3 odine <3 27/10/11

Det er da vel ikke gubben som bestemme hvordan du skal føde! Det er jo du som skal det å bør jo gjøre på det vise du vil...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Nei vet... men han tåle kje blod å han e redd han vill se det når baby kommer i vann...

Nei vet... men han tåle kje blod å han e redd han vill se det når baby kommer i vann...
om han ser når babyen kommer ut vil han nok se blod uansett, er ikke slik at de tørker så snart de er ute, de blir som regel enten lagt på et bord eller oppå magen til mora og blir tørket der. OM det er i vann er den jo muli mestepartn renner av i vanne, og er heller ikke alle som har så mye blod på seg, og om det er blod kan det hende han ikke tenker over det å det går helt fint. Men om jeg ville føde i vann(noe jeg egentli ville-men fikk ikk lov pga igagsetting+komplikasjoner), så hadde ikke gubben noe han skulle sagt:P hehe

om han ser når babyen kommer ut vil han nok se blod uansetter ikke slik at de tørker så snart de er ute, de blir som regel enten lagt på et bord eller oppå magen til mora og blir tørket der. OM det er i vann er den jo muli mestepartn renner av i vanne, og er heller ikke alle som har så mye blod på seg, og om det er blod kan det hende han ikke tenker over det å det går helt fint. Men om jeg ville føde i vann(noe jeg egentli ville-men fikk ikk lov pga igagsetting+komplikasjoner), så hadde ikke gubben noe han skulle sagt:p hehe

D gikk greit sist... da tørka jordmor av ho med en gang før æ fikk ho på brystet..

Men han ser for sæ att det bli mye blod i vannet.. æ vill jo gjerne ha han der tilstede, ikkje avsvimt :) :-p hihi... men vi e ikkje ferdig snakka om temaet enda fra mi siaværtfall... ska t jordmor igjen 29aug.. å da ska vi snakke om fødsel :-)

Jeg ønsker sen avnavling, at far klipper navlestreng, laken over lår, epidural... Skrev også litt om forrige fødsel, at det gikk laaang tid uten fremgang etter 7cm og at de måtte ta vannet. Det er det jeg kommer på.

sen avnavling? Hva vil det si?

Back
Topp