fødebrev?

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
har dere tenkt på fødebrev enda? sitter og prøver å skrive nå, men det er ikke lett merker jeg..
hva tenker dere å ha med i deres brev?

Har aldri skrevet noe fødebrev jeg, og har ikke tenkt til det denne gangen heller.
Har aldri helt skjønt poenget med det?

Jeg hadde ikke fødebrev sist gang og tror ikke jeg bryr meg med å lage eit nå heller :) Eit fødebrev er eit brev du har med deg på sykehuset sant? Med hva du ønsker og føler?
Jeg er litt grønn på dette området :P :P

Jeg ordner sånt med jordmora på sykehuset, da hun formulerer seg mye bedre enn meg :P

Men det jeg veit til nå, at ligger med journalen min, er hva slags smertelindring jeg ønsker, hvilke fødestilling jeg kan tenke meg pga prolaps og bekken. Litt om mine redsler pga tidligere fødsler og hva som ikke skal skje - men sistnevnte er ikke fra meg som fødende, men fra jordmora på sykehuset som en informasjon om kjøreregler.

Jeg ordner sånt med jordmora på sykehuset, da hun formulerer seg mye bedre enn meg :p

Men det jeg veit til nå, at ligger med journalen min, er hva slags smertelindring jeg ønsker, hvilke fødestilling jeg kan tenke meg pga prolaps og bekken. Litt om mine redsler pga tidligere fødsler og hva som ikke skal skje - men sistnevnte er ikke fra meg som fødende, men fra jordmora på sykehuset som en informasjon om kjøreregler.

kjekt å få hjelp av jordmor da!! og klart, du har jo en litt annen forhistorie å vise til når det kommer til preferanser, frykt osv og da... Her var det ikke en kjempeentusiastisk jordmor på akkurat det der, da jeg i utgangspunktet ikke er redd for hvrerken fødselsforløprt eller fødselen i seg selv...

men for min egen del, så føler jeg jeg trenger å få det ned på papir, både for å roe meg selv på ting jeg tebker på og lurer på, og fordi det er viktig for meg å ikke bli rivi i puppene og håndtert på den måten i etterkant... og heller ikke ha noen studenter inne hos meg under fødselen... er liksom sånne tkng jeg er "redd" for/tenker på...

Jeg hadde ikke fødebrev sist gang og tror ikke jeg bryr meg med å lage eit nå heller :) Eit fødebrev er eit brev du har med deg på sykehuset sant? Med hva du ønsker og føler?
Jeg er litt grønn på dette området :p :p
ja, det er et sånt brev ja :-P

Hadde ikke sist og blir ikke denne gangen heller.
Husker jordmora spurte meg litt om hva jeg tenkte mens jeg satt med den registreringa sist. Men ettersom jeg ikke hadde prøvd det før ble det mest vi prøver oss fram svar, med fokus på tyngdekraften :)

kjekt å få hjelp av jordmor da!! og klart, du har jo en litt annen forhistorie å vise til når det kommer til preferanser, frykt osv og da... Her var det ikke en kjempeentusiastisk jordmor på akkurat det der, da jeg i utgangspunktet ikke er redd for hvrerken fødselsforløprt eller fødselen i seg selv...

men for min egen del, så føler jeg jeg trenger å få det ned på papir, både for å roe meg selv på ting jeg tebker på og lurer på, og fordi det er viktig for meg å ikke bli rivi i puppene og håndtert på den måten i etterkant... og heller ikke ha noen studenter inne hos meg under fødselen... er liksom sånne tkng jeg er "redd" for/tenker på...

Og da må du skrive akkurat det. Drit i formuleringen, de forstår det nok :)

Jeg har forresten også fått ned dette med ammingen, det glemte jeg jo helt :P
Ettersom jeg ikke har hatt et meieri som har funket, men denne gang jeg har nå begynt med råmelk, så har jordmor etter litt om og men gitt meg "lov" til å prøve med ammingen. Men dersom det ikke er skikkelig igang innen dag 2,5-3 så skal lillegutt få erstatning på sykehuset og alt med matingen skal være i orden før vi får lov til å komme hjem.
Forrige gang ble jo barseltiden ganske ødelagt pga denne ammingen, da vi ikke fikk noe hjelp på sykehuset før sent på dagen dag 2. Og da var liksom skaden gjort.
Og ingen skal klemme eller klå på mine patter altså, det skal jeg gjøre sjæl. De må gjerne se og gi råd, men ikke røre :P

Jeg skreiv sist pga sykehusangst. Føler at det ikke ble tatt hensyn til under fødselen (fødselslegen kom etter fødselen og bad om unnskyldning for at ho ikke hadde lest brevet), men på barsel etterpå ble jeg behandla som ei prinsesse <3 Fødselen gikk veldig fort, så det kan vel kanskje være en av grunnene til at jeg ikke merka at brevet kom til sin rett.
I mitt brev skreiv jeg sjølsagt om sykehusangsten, men også om hvordan jeg ville bli behandla under fødselen, f.eks. at jeg ville ta imot veiledning ang. smertelindring. Skreiv kanskje ei halv A4-side, men så hadde de andre notater fra før også fordi jeg hadde flere samtaler med jordmor på sykehuset i forkant.

Jeg er litt grønn på dette området :p :p

Jepp! Mitt ble levert til føden ca en mnd før fødselen mener jeg....

Ikke hatt det før og skal ikke ha nå heller..

Sent from my HTC Desire using BV Forum

Nei gidder ikke! Er ikke noe spesielt å ta hensyn til føler jeg, og min erfaringer er at det hvertfall ikke etter planen:p

Jeg tror jeg fikk et ark av jordmor om eksempler på ting man kunne skrive om i fødebrevet, kan se om jeg finner det når jeg kommer hjem fra jobb og sende punktene til deg :) lurer på om jeg og skal skrive, men skal vente til jeg har vært på fødselsforberdende kurs på torsdag :)

Nei, skal ikke ha det. Hadde det ikke sist, og ser ikke behovet for det denne gangen heller :)

Jeg tror jeg fikk et ark av jordmor om eksempler på ting man kunne skrive om i fødebrevet, kan se om jeg finner det når jeg kommer hjem fra jobb og sende punktene til deg :) lurer på om jeg og skal skrive, men skal vente til jeg har vært på fødselsforberdende kurs på torsdag :)
takk :D har ikke fått noe veiledning til det av jordmor eller legen her.. :-)

og er jo som flere sier,at antagelig får jeg ikke "bruk" for det, men er for min del og, at jeg skal føle jeg har gjort mitt for at det skal blkr sånn nogenlunde som jeg har sett for meg (hvertfall i henhold til det med studenter, og ammehjelp og på barsel... :-)

Har heller aldri skrevet et fødebrev og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller. Jeg har ikke så mange ønsker og tenker at det meste styrer jeg selv likevel, og så får jeg heller ta det som det kommer. Ikke er jeg så god på å formulere meg på papir heller :P

Jeg fikk et papir av jormor med stikkordsetninger som kunne være til hjelp for de som ønsket å fylle ut et. Tenkte jeg skulle kikke litt på det og gjøre meg noen tanker iallefall, selv om jeg ikke skriver noe :)

En venninne av meg skrev et ønskebrev pga at jenta hennes lå i sete og hun var redd at bekkenet var for smalt. Hun skrev om sin redsel for akkurat dette, men at hun stolte på at jordmødrene visste hva de gjorde. Samtidig som hun gjorde de bevisst på at hun hadde lest seg opp på setefødsel og risikoene det kunne innebære for barnet om bekkenet ikke hadde plass, og hva hun ønsket det skulle gjøre om det oppsto problemer.

Back
Topp