Fødebrev og fødeplass?

Mamabear03

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har lest at det er en del kvinner som skriver fødebrev og har en fødeplan. Jeg trodde dette var mest vanlig i USA, men ser at det kanskje også brukes her i Norge. Er det noen som har erfaring med dette, og er det noe som anbefales?

Hei!
Jeg har lest at det er en del kvinner som skriver fødebrev og har en fødeplan. Jeg trodde dette var mest vanlig i USA, men ser at det kanskje også brukes her i Norge. Er det noen som har erfaring med dette, og er det noe som anbefales?
Er blitt litt mer vanlig, men de fleste gjør det ikke nei. Jeg har ikke gjort det og kommer heller ikke til å gjøre det. Mange skriver ting som er ganske selvsagte, så blir litt unødvendig for jordmor, men det kan føles som en trygghet for kvinnen. Det er litt opp til en selv.

Hei!
Handler mest om å kommunisere det du ikke får kommunisert når du har sterke rier.
Du kan skrive f.eks hva som hjelper deg mest for å roe nervene, om du har tanker på forhånd mtp smertelindring, om du har tidligere erfaringer som er relevante (f.eks seksuell vold).

Og jeg er av dem som skriver ting som er "selvsagt" for mange, rett og slett fordi jeg har opplevd for dårlig informasjon og at sykehusets prosedyrer ikke nødvendigvis samsvarer med dagens anbefalinger...

Back
Topp