Fødebaggen

smørblomst85

Forelsket i forumet
Noen som har begynt å tenke på den?
Jeg er 35+2 nå, og tenkte å begynne for alvor å skrive pakkeliste på torsdag, når jeg er 36+0.
 
Jeg har pakket ferdig babyen sin, eneste som er lagt i min enda er store trusebind og ammeklær :p
 
Har ikke begynt, og aner ikke hva jeg trenger pakke heller..
 
Tenker at det ikke haster helt enda, men kommer til å gjøre det en av de neste ukene :) får se en dag om jeg har overskudd og tid..
 
Har pakket klar en bag, men innholdet er ikke helt ferdigpakket.. klær til baby, smokk, bamse, teppe, luer er på plass. Har også pakket ammebh og innlegg. Men resten er liksom litt vanskelig å gjøre klart enda, det er jo ting jeg trenger til meg selv som jeg bruker hver dag.. svart gravidtights, alle hygieneprodukter, klær osv. Så det får jeg enten pakke dagen før keisersnitt eller så får mannen hente det hvis der skulle skje noe før den tid :)
 
Pakker nok neste helg, er 36+0 da:)
 
Baggen til mini er ferdig pakket, selv om jeg ombestemmer meg med jevne mellomrom og bytter ut et par av plaggene:laughing002 Min bag er nesten ferdig, det gjenstår kun ting som jeg bruker daglig som mobillader, favorittjoggebuksa og litt sminke. Har en liste så det tar bare 1 min å pakke resterende. Bilsetet står klar i bilen.
 
Ikke begynt engang, må kanskje starte med å hente babyklærne etter storebror, di ligger enda i bokser på loftet...
Så må det vaskes og tørkes og legges sammen, så kan jeg kanskje finne ut hva jeg skal pakke ned :p
 
Gleder meg til å pakke de baggene, men aner ikke hva jeg skal ha oppi!
Tenkte å spørre på neste jordmorkontroll hva hun synes er fornuftig..
 
Gleder meg til å pakke de baggene, men aner ikke hva jeg skal ha oppi!
Tenkte å spørre på neste jordmorkontroll hva hun synes er fornuftig..
Min jm anbefalte å ha en flaske cola, noe sjokolade etc for rask energi under fødsel, også var hun VELDIG vant med at folk hadde spekemat der
 
Gleder meg til å pakke de baggene, men aner ikke hva jeg skal ha oppi!
Tenkte å spørre på neste jordmorkontroll hva hun synes er fornuftig..
Jeg har pakket en morgenkåpe, en lang kardigan, noen ammesingletter/t-skjorter, 2 svarte joggebukser, ammebher, truser, sokker, birkenstocks, toalettsaker(inkl ammeinnlegg og purelan), vannflaske og mobillader. Til babyen har jeg pakker et par bodyer i str 50 og 56, et par bukser, sokker, luer, ullsett og ullteppe til hjemturen.
Og så tenker jeg å pakke ned en kjekspakke, sjokolade og brus til fødselen.
 
Vil anbefale håndkrem og lipsyl til oppholdet etter fødsel. Er så tørt på sykehus.

Og tøfler eller lignende, veldig mange blir ganske så hoven!
Jeg levde i crocs dagene etter fødsel, hadde ikke sjangs å få på meg vanlige joggesko...
 
Jeg har så vidt begynt på min del, men har ikke vasket noe babyklær enda. Skal kjøpe en kommode til baby til uka, så da blir det litt lettere å komme i gang med vaskingen når jeg har en plass å legge klærne :p
 
Sist gang pakka jeg ikke noe til babyen, annet enn hjemreiseantrekket. Brukte bare sykehusklærne mens vi var der.
Klær til meg selv tror jeg at jeg skal klare å pakke! :)

Men jeg tenker på sånne ting som såpe/sjampo/balsam, dopapir (!) og om det er lov med tøfler eller om man må ha noen nykokte crocs, liksom.
 
Sist gang pakka jeg ikke noe til babyen, annet enn hjemreiseantrekket. Brukte bare sykehusklærne mens vi var der.
Klær til meg selv tror jeg at jeg skal klare å pakke! :)

Men jeg tenker på sånne ting som såpe/sjampo/balsam, dopapir (!) og om det er lov med tøfler eller om man må ha noen nykokte crocs, liksom.
Er lov med tøfler selvfølgelig :)
 
Jeg har ikke begynt å pakke selve baggen, men jeg har kjøpt inn nye klær til meg selv og til guttungen. Jeg har ikke kjøpt noen klær til han selv for vi har fått så mye, men jeg syns at det første han har på seg skal være med spesiell omtanke fra mamma og pappa. Og det blir nok noe som er hjemmestrikket fra en bestemor eller oldemor.

Men nå i helga, fikk jeg litt noia, og måtte pakke med meg en langermet body og helsekortet selv om vi ikke skulle lenger enn til svigers 1 1/2time nordover :joyful:
Men er forskjell på Ullevål og Gjøvik sykehus :woot::facepalm:
 
Baggen til mini er ferdig pakket, selv om jeg ombestemmer meg med jevne mellomrom og bytter ut et par av plaggene:laughing002 Min bag er nesten ferdig, det gjenstår kun ting som jeg bruker daglig som mobillader, favorittjoggebuksa og litt sminke. Har en liste så det tar bare 1 min å pakke resterende. Bilsetet står klar i bilen.

Jeg har også pakket om noen ganger :laughing002.
 
Min har vært ferdigpakket en god stund nå, ble litt stressa over å bli lagt inn på sykehuset flere ganger og er i fare for å få prematurbaby igjen. Sist gang fikk jeg ikke pakka bagen selv, måtte sende mannen ut på shopping etter ammeklær bl annet. Så denne gangen skulle jeg være veldig tidlig ute, just in case. Har til og med kjøpt nytt av toalettsaker, bare så jeg slipper å samle sammen det jeg bruker til vanlig. :hilarious:
 
Har ikke tenkt på å pakke, og trenger ikke heller, skal føde hjemme og da har jeg alt tilgjengelig #lykke

Første gang savnet jeg slåbrok (do var i gangen og kjipt å gå rundt i sykehusskjorta som en annen rømt mentalpsient), egne bind (har aldri hatt behov for enorme bleier), noe bløtgjørende til magen ( de var j*vlig gniene på lactulosen, og den får jeg dessuten mageknip av så foretrekker ‘husk’- kapsler fra apoteket), scheriproct og engangshansker til å trykke inn igjen det som havnet på utsiden hver gang jeg satt (visstnok helt vanlig iflg alle jordmødre jeg har snakket med, men horribel opplevelse særlig når man er uforberedt), smertestillende (ikke alltid noen hadde tid når jeg hadde smerter, kjekt å ha egne for hånden), talkum (sykehusmadrassene er plasttrukket og man svetter mye etter fødsel), og et eget babyteppe (bare fordi det er koselig).
 
Back
Topp