Fødebaggen

Hvordan bag har dere? Er den stor eller og hva har dere i den? Første gang jeg skal pakke en sånn bag og føler at jeg er litt "grønn" hehe
Jeg har denne
1413664582641.jpg.
Passe stor. I tillegg tar jeg med stelleveska med det som er baby sitt :)

Ikke begynt, men begynt å tenke på at jeg burde pakke snart. Redd for at jeg også denne gangen plutselig skal bli lagt inn litt før pga svangerskapsforgiftning, så greit å være litt tidlig ute.
Har det meste, så kommer ikke til å handle inn noe nytt.

Kommer til å ta med store og luftige klær, og en varm cardigan til å ha over. Ingen stramme klær skal med.
Jeg tar med mamma-leggings til å sove i, og minst 3 store og myke bukser. Forrige gang måtte sambo kjøre hjem for å hente flere bukser fordi det hadde lekket blod...
Og ingen kosmetikk med parfyme i skal med.
Flipflop til dusjen må jeg huske. Ikke moro å stå i andres blod...

Det er jo apotek på sykehuset, hm etc rett nede på Ullevål og så bor vi 20 min unna riksen, så sambo får pent bare kjøre avgårde og kjøpe eller hente eventuelle ting jeg har glemt.

Baggen ligger fremme? Men får meg ikke til å begynne å pakke. Har egentlig god tid synes jeg.

Alt i bagen min er nytt.
Deilig og kunne unne seg litt nytt når man føler seg ufresh, og selv om det er baggy topper og pysjbukser er de hvertfall ikke utvaska og nuppete.
og såpa og shampooen som skal i bagen er ikke de jeg bruker nå. De jeg har med på føden er nøytrale og lite lukt. Babyen skal kunne lukte meg :)
Og jeg bruker ikke så store truser til vanlig som de i bagen så de måtte kjøpes ny :)
Slik har jeg ikke tenkt egentlig. Tror jeg skal unne meg litt nytt jeg også. :) Og nøytral såpe og shampoo var lurt!

Sist, når lille kom 5/6 uker før tida, så hadde jeg selvfølgelig ikke TENKT på baggen en gang. "Alle" førstegangs går jo over termin, liksom. Så mannen måtte hjem og hente klær til meg, vaske babyklær, kjøpe bleier og nattbind, shoppe alt det andre på babylista, vaske leiligheten++ mens mamma farta rundt i byen og kjøpte ammebh'er og prematurklær. Jeg trengte ikke tenke på noe! :D Herlig! Neida. Denne gangen skal jeg ha det klart ;)

Har funnet frem en bag og laget liste, så stoppet det opp.
Kanskje dette får bli hovedoppgaven idag:)

Jeg trenger ny treningsbag, min er så stygg og ødelagt. Så da skal jeg se på hva jeg finner :-D likte HH-bagen over her :-)

Noen som tar me kuldekrem? Er det nødvendig?

Startet litt for noen uker side, også har jeg bare fylt den opp litt nå og da når jeg kom på ting jeg trengte. Nå mangler det bare noen gravidbukser, store truser og ammebh. Men det bruker jeg jo nå så blir å pakke det mye nærmere termin, eventuelt når vi drar på sykehuset :)

ImageUploadedByBV Forum1413734009.159027.jpg

Starta litt i går, men skal ha noen flere bukser. Litt ting til mannen. Litt toalett saker. Skal ha poser med sånn siplås på, til skittentøy og som jeg kan bruke som en liten toalett væske. Gidder ikke dram med min digre. Skal bare ha en maskara med meg av sminke :P ellers må jeg kjøpe inn nøytral såpe og Deodorant. Så sakte men sikkert blir jeg ferdig å pakke ;)

Hvordan bag har dere? Er den stor eller og hva har dere i den? Første gang jeg skal pakke en sånn bag og føler at jeg er litt "grønn" hehe

Jeg har en sånn bag fra Nike. Den er veldig romslig, men tviler på at jeg får plass til alt oppi den. Så det jeg ikke får plass til slenger jeg bare i bagen til samboeren min :p Til baby bruker jeg stelleveska.

Vedlegg

• 1413738699076.jpg
    1413738699076.jpg
    48,6 KB · Visninger: 28
Hva har dere med til babyen? :)

Jeg har pakka i går:

1 antibac
1 super deilig heldrakt i ull
2 pysjer
2 hele antrekk (body, strømpebukse, bukse, pluss 2 par med ullsokker)
1 hentesett (body, sparkebukse, farm strikka ute dress, strømpebukse i ull)
1 sett med klorevotter
et par bleier til hjem turen eventuellt
1 ferdig kokt tutt
1 teppe
3 luer i litt forsjellige tykkelser og størrelser pga jeg var så usikker.
2 gulpekluter

Så er planen at kommende storebror skal få velge ut å kjøpe babyens første bamse å komme med på sykehuset :Heartblue

Bilstol og posen står klar i garasjen ved siden av bilen.

Jeg har pakka i går:

1 antibac
1 super deilig heldrakt i ull
2 pysjer
2 hele antrekk (body, strømpebukse, bukse, pluss 2 par med ullsokker)
1 hentesett (body, sparkebukse, farm strikka ute dress, strømpebukse i ull)
1 sett med klorevotter
et par bleier til hjem turen eventuellt
1 ferdig kokt tutt
1 teppe
3 luer i litt forsjellige tykkelser og størrelser pga jeg var så usikker.
2 gulpekluter

Så er planen at kommende storebror skal få velge ut å kjøpe babyens første bamse å komme med på sykehuset :Heartblue

Bilstol og posen står klar i garasjen ved siden av bilen.
Ok, omtrent det samme som jeg tenkte å ha med :) Trodde kanskje jeg hadde vurdert litt mye klær, men det ser kanskje litt mer ut enn det egentlig er :p

Back
Topp