• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Fødebaggen?

Eldorado

Forumet er livet
Har dere begynt å tenke på det? Nå kan jo de første januar babyene være rett rundt hjørnet :)

Forrige gang pakket jeg med alt for mye. Må ut å handle noe småtteri denne gangen også tror jeg.

Jeg har i hvertfall tenkt å ha med meg :

* En stor og løs bukse fra Cubus
* Store gode bestemor truser
* Myke sokker
* Et par amme BH
* En litt stor genser
* Toalett mappe med tannkrem, tannbørste, hårbørste, dusjsåpe o.l (Kjøper reise størrelse)
* En hel haug med singletter/tskjorter.
* Ammeinnlegg/brystskjold.

Av erfaring svetta jeg som et svin etter forrige fødsel, så jeg skal ta med meg litt fler singletter denne gangen. Pluss at jeg savna store, gode truser sist. De bindene på sykehuset er SVÆRE. Ikke så smart å ha med string, med mindre du vil ha på nettingtruser fra sykehuset :P

Skal også pakke med noen klær til lillegutten, men hva har jeg ikke bestemt. Eneste er ullklær og kjøre dress som er klart :) Har også lagt til side noen myke ullpledd som han skal ha over seg i bil stolen :)

Gi meg gjerne noen tips dersom jeg har glemt noe :)

Ja det nerma seg no!! Like rundt hjørnet for nåken vil eg tru..
Har ikkje pakka enda, men trur eg må ta å gjere det snart, har ikkje heeeilt roa i meg til å vente so veldig lenge.. Hehe, ler litt! Ser føre meg dissa store bleiene med string jaemoticon

Har bestilt en del fra hm, enkelt og mykt barselstøy for meg selv, toalettsaker.. Hentesett kjøper mannen min etter at babyen har kommet ut, så vi vet hva det er;)
Ellers skal hvertfall ha med:
- ammeinnlegg
- bind
- maxitruser, hehe
- babybok og skrivesaker
- slippers
- tøybleier til babyen, som vi starter med på hjemturen.

har bare tenkt på å pakke den bagen men komme aldri så langt :)  hehe 
men kommer ikke på noe mer enn det dere har skrevet allerede.   E merkelig å tenke på at termin e bare 5 uker unna,

Jeg pakket fødebagen i uke 35 sist, men kommer ikke til å gjøre det før det er roligere tider i romjula/over nyttår nå. Rundt uke 36-37 =)

Også kommer jeg ikke til å pakke med egne truser, da jeg gjorde det sist. For nettingtrusene var fantastisk de første dagene da man blødde som verst, hadde vondt, brukte store "damebleier" osv! Så de kommer jeg til å bruke denne gang også :D Hadde også med nattskjorte sist, noe som jeg heller ikke kommer til å denne gang da sykehusskjortene er myke, gode, geniale til nattamming osv.

Ellers hadde jeg med meg morgenkåpe og slipperser sist, som ble veldig nyttig.

Samt et par løse, behagelige joggebokser, et par hettejakker, noen gode sokker, et par ammeBH`er, ullinnlegg og engangsinnlegg + brystsalve (man blir ofte sår i starten) og en haug med singletter og Tskjorter!

Også hadde jeg på forhånd kjøpt inn ny tannbørst, tannkrem, shampoo, balsam osv som jeg hadde lagt klar i toalettmappa i bagen.

Hentesettet bestående av body, strømpebukse, sparkebukse, finstrikket ulljakke, ull-lue og ullsokker som jeg hadde til førstemann og kjøredress.

I tilegg hadde jeg med babybok og penn (for å notere ned besøk vi hadde, gaver vi fikk, hilsninger, blomster osv - veldig koselig lesning i ettertid), lader til tlf, kamera, Solrik juice, sjokolade, lipsyl, helsekort og andre slike nødvendige småting.

Husker jeg syns det var stas å pakke fødebagen, så gleder meg til jeg kan ta meg tid til det :D

Kamera ja! Det må jeg huske å ta med meg.
Kjekt det er flere som svarer her altså, for ser at det ikke er alt jeg har tenkt på :)

Jeg huska kamera sist, men ikke lader. Skulle ta bilder under fødselen, men da mannen min skulle teste det gikk det tom for strøm. Selvfølgelig ble det er veldig selvportrett nærbilde av han. Haha!! Mye å lime inn i skrytealbumet.

Å det med babyboken var forresten ingen dum idè :)

Kanskje på tide å begynne tenke på den ja...

- Et par tore myke truser, selv om jeg nesten sikkert kommer til å bruke nettingtrusene på sykhuset første døgnet er det godt å reise hjem i vanlige truser.
- Innesko
- Kosebukser
- Ammebh
- Ullinnlegg
- Et par ammesingletter
- En tykk litt stor genser eller fleecejakke
- Toalettmappe
- Kamera
- Notisblokk
- Hentesettet til babyen <3

Back
Topp