Fødebaggen.

Anita89

Elsker forumet
Noen som har begynt og tenke og evt pakket denne baggen?

Hadde lagt meg her en kveld og plutselig kom på å tenke.
Hvor mye av ting skal vi ha med? Og hva skal en ha med? :P

Har ikke begynt enda, drøyer an en stund til. Kommer til å pakke med kamera og lader, mobillader, noen klær til vesla i magen, noen gode joggebukser og ellers løse/vide klær, ammeinnlegg (både ull og vanlig), helsekortet, toalettsaker...mye man må pakke i siste liten, med andre ord. Tror jeg skal ha med meg noe energidrikk til å ha under fødsel denne gangen!

Har ikke pakka noe, men har begynt å tenke litt... Kommer nok til å ta med meg alt for mye, "i tilfelle"... ;) Klær til meg (har begrensa med mammaklær, så blir nok siste-liten-pakking der), toalettsaker, klær til babyen, helsekort, kamera + lader, morgenkåpe, tøfler, pledd (?), ammeinnlegg osv osv osv...

Har ikke begynt å pakke den enda.. Tror jeg begynner å pakke litt i uke 36
Til mini skal ha med hentesette, noen klær, smokk, koseklut, teppe...
Til meg skal jeg ha med joggebukse, thigst, ammesingletter, hettejakke, shampoo/balsam, amme bh, ammeinnlegg, rosiner, kroks.. Var det jeg kom på akkurat nå..

Det jeg hadde mest bruk for sist:

Til baby:
- klær til hjemreisen (vi brukte sykehuset sitt mens vi var der. De anbefalte det, for å være sikker på at det ikke var noe som ble borte når de evt byttet på baby)
- bleie til baby til hjemreise (de hadde bleie på sykehuset til baby mens vi var der)

Til meg selv:
- morgenkåpe
-slippers (viktig. en av de tingene jeg satte mest pris på, sammen med drikkeflaske :) )
- klær (fortsatt vide bukser. Vondt etter fødsel så trange klær uaktuelt) Ammeklær
- nattbind (de hadde bare sånn tykke ekle bind på sykehuset... Måtte bruke de den første tiden, men etter hvert var det godt å gå over til vanlig nattbind)
- toalettsaker
- fotoapparat og mobil med lader
- drikkeflaske (viktig :) )
- evt energidrikk (hadde det med sist, men klarte ikke å få det i meg. Bedre med sykehusets saft, men mulig jeg har det annerledes nå)

Tja....det var sånn fort ramset op : ) Sikkert mer som skal være med..

Pakker den nok sånn halveis fra uke 35-36 tenker jeg :)

Men både kamera+lader, helsekort, klær til meg og toalettsaker trenger jeg jo helt fram imot fødselen, så det er jo ikke så lett å få pakket alt allerede da :)

Litt klær til babyen. Syntes det holdt med body+ teppe/dyne mesteparten av tiden sist. Var så varmt på sykehuset.

Hentesett må vi jo ha med og nattbind er lurt, de er litt klumpete etterhvert de på sykehuset....

Må få meg en ny fin joggedress før sykehusoppholdet også :)

Nei, pakker ikke før termin nærmer seg.
Sist gang hadde jeg bare med store joggeklær egentlig, for dissa "bleiene" man går med etter fødselen er veldig kjekke å gjemme vekk under en baggy bukse. Ellers hadde jeg med toalettsaker, klær til babyen siden riksen bare hadde str.62, en bok, praktiske topper pga amming, bind når jeg ikke trang "bleiene" lengre, kamera, drikkeflaske, innesko, kjeks og nattklær.

Tja... Tenker ikke å pakke den før jeg har begynt i permisjon i alle fall.
En ting jeg anbefaler er gode ullsokker. Rett etter fødselen frøs jeg så voldsomt at jeg måtte pakkes inn i dyner og pledd mens de sydde. Og da hadde jeg heldigvis med meg gode, varme ullsokker. Og det er jo februar, så godt å være varm på beina uansett. :)

Jeg kommer nok til å begynne på den etter nyttår, tenker jeg..

Lypsyl og god håndkrem kan være kjekt, er tørr luft på sykehus.
Klorevotter til babyen, skal jeg ikke glemme denne gangen.
Ørepropper, så man kan få sovet litt selv om man deler rom med noen.
Ekstra mat (ferdig påsmurte knekkebrød, energidrikke, sjokolade og kjeks. og telefonnummer til nærmeste pizzasjappe som leverer. var sulten som en hest etter fødsel sist, og ikke bare bare å få tak i mat utenom måltidene)
Ammeinnlegg, svære amme-bher.
Gode myke klær
Smett-på-sko og morgenkåpe

Har ikke kommet så langt at jeg har tenkt på dette. Og siden det er første så har jeg ikke tenkt så mye over hva jeg skal ha med heller :) Men tipper det plutselig går opp for meg, og at jeg da plutselig innser at den må pakkes :)

Abonnerer no på denne tråden!

Er fyrste for meg, så har eigentleg ikkje tenkt på noko som helst... bur ikkje så langt unna, så sambuaren min må nok heim for å henta ting, men kamera, drikkeflaske og baggy kle skal definitivt med! Gode tips her, skal bruka det som "pakkeliste" når me når februar.

Skal ihvertfall ha med meg energi-drikk og det viktigste av alt- LYPSYL!!! Trodde jeg skulle dø sist!

Så langt har jeg i allefall ikke tenkt.. Har ikke kjøpt en eneste ting eller plagg så fødebaggen er langt bak  rekken Tar det som det kommer.. Men må huske kamera og lader. Ellers er det jo bare 10 minutter hjem..

huzky skrev:

Ekstra mat (ferdig påsmurte knekkebrød, energidrikke, sjokolade og kjeks. og telefonnummer til nærmeste pizzasjappe som leverer. var sulten som en hest etter fødsel sist, og ikke bare bare å få tak i mat utenom måltidene)
Gode myke klær

Er det vanlig og ikke få mat utenom måltidene.??. Her er det alltid brød, knekkebrød, påleggsbuffet og lignende på spiserommet bare og forsyne seg hele døgnet..Trodde det var sånn alle steder jeg..

For meg er det bare 5 1/2 uke til termin! Så jeg tenker å pakke kofferten rett etter jul. Jeg skal ha med HÅRSTRIKKER! og mer klær til babyen. Syns det er veldig koselig med egne klær  :) Nå har jeg nettopp begynnt å vaske på baby klær, så jeg må bli ferdig med det før jeg pakker.. Ellers tar jeg med det jeg hadde sist. (det vanlige som står i bøkene)Drikkeflaske og nattbind må jeg huske... Mat er jammen ikke godt å pakke så lenge før ;) Jeg ventet lenge på mat sist jeg fødte, men det var nok fordi de hadde det så travelt.

Frk.MammaMor skrev:

huzky skrev:

Gode myke klær

Er det vanlig og ikke få mat utenom måltidene.??. Her er det alltid brød, knekkebrød, påleggsbuffet og lignende på spiserommet bare og forsyne seg hele døgnet..Trodde det var sånn alle steder jeg..

Der jeg skal føde får vi bare de faste måltidene, men det er godt med mat og ikke så lenge imellom. I tillegg er det velfylt kantine der vi kan kjøpe oss den maten vi ønsker utenom det :) Narvesen-kiosk er det også, om søthungeren skulle melde seg :)

Noen som har pakket kofferten? Vurderer å begynne nå :)

Her har "baggen" stått klar lenge. Har vert så mye inn og ut på sykehuset de siste ukene, og mye usikkerhet om babyen skal forløses så det har vert godt å vite at alt er klart om legene plutselig bestemmer seg for å sette fart på ting :)

Tenker å pakke om et par uker :) Men man kan jo gå til innkjøp av det som skal være med i mellomtiden :) Ser for meg det kan være greit å ha med både ammebh å div slike saker jeg ikke har skaffet meg enda... :)

Back
Topp