Fødebagen

309FBA13-B8DA-436A-A846-2C3B16A58E31.jpegE70166A9-597A-4DD7-8142-D85F15A8D051.png
Da begynner min pakkeliste å bli ganske så komplett tror jeg.
Vil ikke anbefale andre å følge min 100% da jeg kommer til å overpakke. Men etter 1 uke på sykehuset sist svangerskapet så har jeg lært at det er greit å være forberedt:smiley-ashamed004

Symbolene på listen er egentlig kun for egen bruk men blomst er for ting som jeg kan legge i en bag allerede nå og bilen er for tingene som kan ligge i bilen frem til hjemreise. Kjole for hjemreise er helt klart ikke nødvendig men husker hvor godt det var å freshe seg opp litt ekstra når man endelig skulle hjem, men igjen det kommer nåkk av en hel uke på sykehuset sist :smiley-ashamed004
 
Ammehjelpen anbefaler å vente med smokk til ammingen er etablert og babyen øker tilfredsstillende i vekt ☺️ Nå vet jeg ikke om du kommer til å amme eller ikke, men jeg bare deler så andre som ikke er klar over det blir informert ☺️ Selv, som førstegangsfødende, var jeg ikke klar over det i hvert fall:bag:

Vis vedlegget 408314
Fra en som snakker av erfaring så det kjekt å ha med smokk. Noen babyer har et enormt sugebehov og da er det lett å bli sår og sprekke opp veldig fort. Da er det bedre å kunne tilby smokk enn å sitte med en finger i barnets munn for å gi brystvorta litt avbelastning.
 
Vis vedlegget 408384Vis vedlegget 408385
Da begynner min pakkeliste å bli ganske så komplett tror jeg.
Vil ikke anbefale andre å følge min 100% da jeg kommer til å overpakke. Men etter 1 uke på sykehuset sist svangerskapet så har jeg lært at det er greit å være forberedt:smiley-ashamed004

Symbolene på listen er egentlig kun for egen bruk men blomst er for ting som jeg kan legge i en bag allerede nå og bilen er for tingene som kan ligge i bilen frem til hjemreise. Kjole for hjemreise er helt klart ikke nødvendig men husker hvor godt det var å freshe seg opp litt ekstra når man endelig skulle hjem, men igjen det kommer nåkk av en hel uke på sykehuset sist :smiley-ashamed004
Undertøy trenger du egentlig ikke. Du får bind så store som bleier at ingen vanlig truse får plass til disse. De har nettingtruser på sykehuset som er veldig praktiske med store bind og blodsøl. Jeg har pleid å reise hjem i disse også.
 
Undertøy trenger du egentlig ikke. Du får bind så store som bleier at ingen vanlig truse får plass til disse. De har nettingtruser på sykehuset som er veldig praktiske med store bind og blodsøl. Jeg har pleid å reise hjem i disse også.
Helt klart ikke nødvendig med undertøy men personlig syns jeg det var veldig godt å komme seg inn i eget tøy igjen så fort som mulig sist :happy: Kjøpte litt undertøy som var litt for stort som passet mot slutten av graviditeten som å var supre i tiden etterpå. Vet mange sverger til det de får på sykehuset men de var ikke noe for meg så tar med eget denne gangen å:happy:
 
Jeg likte ikke de engangstrusene man får på sykehuset. Så jeg har kjøpt engangstruser fra Fødebagen og håper de er bedre:shy:
 
Jeg elsker sykehustrusene :laughing002 Brukte det hjemme de første dagene også :gen053
 
Helt klart ikke nødvendig med undertøy men personlig syns jeg det var veldig godt å komme seg inn i eget tøy igjen så fort som mulig sist :happy: Kjøpte litt undertøy som var litt for stort som passet mot slutten av graviditeten som å var supre i tiden etterpå. Vet mange sverger til det de får på sykehuset men de var ikke noe for meg så tar med eget denne gangen å:happy:
Jeg brukte mannen sine boksere selv, fordi jeg følte de dekket meg mer :hilarious: Men det var en veldig spesifikk type, som også var veldig tettsittende og holdt de store trussinnleggene godt på plass!
 
image.jpg

Da tror jeg min også begynner å bli komplett. Har prøvd å begrense meg etter erfaring fra nr 1 og 2 men blir jo likevel en del. :wacky:

Ser dere noe jeg har glemt? Skal ikke ha skylleflaske, dopapir, hårføner.
 
Vis vedlegget 410223

Da tror jeg min også begynner å bli komplett. Har prøvd å begrense meg etter erfaring fra nr 1 og 2 men blir jo likevel en del. :wacky:

Ser dere noe jeg har glemt? Skal ikke ha skylleflaske, dopapir, hårføner.
Dette er den beste lista jeg har sett! :joyful: og jeg skal føde mitt 5 barn så har litt erfaring selv. enste som kan mangle er smertestillende til etterriene. har opplevd at de ikke kommer raskt nok på barselhotellet og har vært glad for at jeg har hatt med dette selv.
 
Dette er den beste lista jeg har sett! :joyful: og jeg skal føde mitt 5 barn så har litt erfaring selv. enste som kan mangle er smertestillende til etterriene. har opplevd at de ikke kommer raskt nok på barselhotellet og har vært glad for at jeg har hatt med dette selv.
Ja, godt poeng.. Jeg har aldri fått vært på barselshotellet pga keisersnitt og div komplikasjoner. På sykehuset er de veldig strenge på når man kan få, og logger hvor ofte man får. Tror jeg hadde fått kjeft om jeg hadde tatt på eget insj. :wacky:
 
Ja, godt poeng.. Jeg har aldri fått vært på barselshotellet pga keisersnitt og div komplikasjoner. På sykehuset er de veldig strenge på når man kan få, og logger hvor ofte man får. Tror jeg hadde fått kjeft om jeg hadde tatt på eget insj. :wacky:
nei da. du får ikke kjeft. du må jo selv passe på at du ikke får oftere enn hver 6 time om du både tar selv og får av de. bare si at du tok en paracet selv. barselhotell er ganske fritt og du er jo ikke der som en pasient.
 
Til meg:
Helsekort
Ammeinnlegg
Mobil
Mobillader med lang ledning
Drikkeflaske
Store truser
2 amme-bh’er
BBhugme
Hverdagslige kjoler
Tightser
tynne og tykke sokker.
Happyflops
Toalettmappe m lypsyl,hårbørste,strikk,tannbørste,tannkrem, ansikstkrem, pinsett, neglklipper.
Vifte til å ha rundt halsen.

Til baby:
Babyteppe
Første antrekk til bilder.
4 bodyer. noe i 50 og noe i 56
Pysj/sparkedress
Lue
1-2 bukser
1-2 strømpebukser
2 pr sokker
Gulpekluter
Hentesett


Til mannen:
Mobillader
Drikkeflaske
Snacks
T-skjorter
Sokker
2 pr boksere
Toalettsaker
 
Back
Topp