Fødebagen

Perleonske_94

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Har dere pakket fødebagen og evt. hvor mye tar dere med?

Vurderer å pakke en egen veske til å ta med inn under fødsel og en med skiftetøyet og slik vi kan hente i bilen etter vi har kommet over på barsel.
Men hva behøver en å ta med til selve fødselen og mulig ventetid før? :)
 
Har dere pakket fødebagen og evt. hvor mye tar dere med?

Vurderer å pakke en egen veske til å ta med inn under fødsel og en med skiftetøyet og slik vi kan hente i bilen etter vi har kommet over på barsel.
Men hva behøver en å ta med til selve fødselen og mulig ventetid før? :)
Egentlig trenger du ingenting til fødsel ved mindre den haler ut.. Så det som er greit på fødestuen er en lue til baby og gjerne et kamera til å ta det første bildet
 
Har dere pakket fødebagen og evt. hvor mye tar dere med?

Vurderer å pakke en egen veske til å ta med inn under fødsel og en med skiftetøyet og slik vi kan hente i bilen etter vi har kommet over på barsel.
Men hva behøver en å ta med til selve fødselen og mulig ventetid før? :)
Sniker fra mai - men det med egen veske til fødsel synes jeg var lurt! Aldri gjort med mine 2 fra før, men man trenger jo veldig lite under selve fødselen og i Trondheim er det ett stykke fra føden til barselhotellet! :) var mye å dra på sist
 
Sniker fra mai - men det med egen veske til fødsel synes jeg var lurt! Aldri gjort med mine 2 fra før, men man trenger jo veldig lite under selve fødselen og i Trondheim er det ett stykke fra føden til barselhotellet! :) var mye å dra på sist

På sus er det heldigvis ikke så store avstander, men greit å slippe tenke på å dra med en tung bag. Har nok helt sikkert pakket for mye, førstegangsfødende :wacky:
 
Sniker fra august.
Sist jeg fødte hadde jeg med en bag inn som fødebag, der hadde jeg et skift (tilfelle vannet skulle gå mens jeg hadde buksa på osv). Også et sett til baby, litt godt å spise/drikke og ei ekstra skjorte til sambo om han skulle ha behov for å skifte. Også hadde jeg noe ekstra i bilen jeg kalte barselbaggen
 
Gravidpute (bbhugme, kjekk som amme/støttepute etterpå også)
Toalettsaker, inkl fuktighetskrem, saltvannsnesespray og bind)
Skifteklær, 2-3 sett (flere topper og truser)
Noe klær til baby (triveligere enn sykehusklærne)
Underholdning (høyttaler, strikketøy, bok el)
Noe snaks (kjeks, nøtter, godis?)
Bæresjal
Skift til pappaen (tskjorte, boxer, sokker, tannkost).
Iallefall det som står på lista mi/er pakket.

Var på sykehuset i over ei uke sist, så er nok litt preget av det.... (to dager før ogg 6 dager etter fødsel. Igangsettelse og keisersnitt med komplikasjoner)
 
Sniker fra mai - men det med egen veske til fødsel synes jeg var lurt! Aldri gjort med mine 2 fra før, men man trenger jo veldig lite under selve fødselen og i Trondheim er det ett stykke fra føden til barselhotellet! :) var mye å dra på sist
Man blir jo kjørt i en mini bil i tunnelene under sykehuset. Husker at jeg bar ikke en eneste ting da jeg ble flyttet fra barsel til hotelle på st.oalvs sist. Jeg hadde en stor Nike bagg å lille mann ble putta i en vognbag de hadde der. Han som førte meg over bar alt sammen :)
 
Stemmer for en amme pute! D er dårlig med puter på st.olavs (Tr.heim) i alle fall. Så fikk jeg et tips av en gammel traver av ei barnepleier da jeg fikk førstemann. Ta me innesko! Slippers o.l. D er så mye basselusker rundt om på sykehus, så hvis du går rundt i sokkene for så å legge deg i senga så drar du med deg alt opp dit.
Man er å veldig åpne nedentil etter en fødsel så vær rensing å nøye.
Jeg fikk streptokokker i en hårsekk i bikinilinjen som hadde vært inngrodd men som jeg ikke hadde oppdaget pga den stooore magen. D endte med at jeg måtte skjære opp å få ut gørra der inne :( ikke spesielt godt foråsidsånn. Bakteriene/viruset hadde jeg fått på sykehuset.
 
Stemmer for en amme pute! D er dårlig med puter på st.olavs (Tr.heim) i alle fall. Så fikk jeg et tips av en gammel traver av ei barnepleier da jeg fikk førstemann. Ta me innesko! Slippers o.l. D er så mye basselusker rundt om på sykehus, så hvis du går rundt i sokkene for så å legge deg i senga så drar du med deg alt opp dit.
Man er å veldig åpne nedentil etter en fødsel så vær rensing å nøye.
Jeg fikk streptokokker i en hårsekk i bikinilinjen som hadde vært inngrodd men som jeg ikke hadde oppdaget pga den stooore magen. D endte med at jeg måtte skjære opp å få ut gørra der inne :( ikke spesielt godt foråsidsånn. Bakteriene/viruset hadde jeg fått på sykehuset.

Det hørtes ikke noe godt ut. Takk for advarsel.

Tenker ta med bbhuhme puten min og tøfler har mamma gitt klar beskjed om at jeg må ta med.
 
  • Liker
Reactions: KML
Stemmer for en amme pute! D er dårlig med puter på st.olavs (Tr.heim) i alle fall. Så fikk jeg et tips av en gammel traver av ei barnepleier da jeg fikk førstemann. Ta me innesko! Slippers o.l. D er så mye basselusker rundt om på sykehus, så hvis du går rundt i sokkene for så å legge deg i senga så drar du med deg alt opp dit.
Man er å veldig åpne nedentil etter en fødsel så vær rensing å nøye.
Jeg fikk streptokokker i en hårsekk i bikinilinjen som hadde vært inngrodd men som jeg ikke hadde oppdaget pga den stooore magen. D endte med at jeg måtte skjære opp å få ut gørra der inne :( ikke spesielt godt foråsidsånn. Bakteriene/viruset hadde jeg fått på sykehuset.
Crocs er genialt
Lett å ta av og på og kan vaskes godt ved behov. Står på lista mi
 
  • Liker
Reactions: KML
Ikke pakket ferdig fødebagg enda. Siste dag på jobb er 13.2 så blir nok gjort snart. Nesten ferdig med å vaske babyklær
 
Skal ha med pumpe denne gang. Synes det var pes å låne på gangen for så å levere tilbake igjen hele døgnet (sånn at andre også kunne bruke den). Var på Ullevål. Mulig at de er litt mer fleksible med de pumpene andre steder. Men det er det eneste jeg husker at jeg savnet. Hadde morgenkåpe, skift, slippers, noe snacks og skift. Og klær til baby i 56 som hun svømte i - så blir definitivt å ta med str 50 denne gang, haha.
 
Her er min liste, håper fortsatt på hjemmefødsel, men kan jo ende opp på sykehuset likevel. I så fall planlegger vi ikke å bli mer enn ett døgn.
-Helsekort, blodprøvesvar, ultralydbeskrivelse og ønskebrev
-Mat/snacks
-Toalettsaker, spesielt leppepomade og hårstrikker
-Innesko
-Truser/boksere, sokker og ammeBH
-Behagelige klær
-Nattskjorte med knapper
-Mobil, lader og aux-kabel (de har radio/høyttaler på Riksen som vi kan koble til)
-Kamera, ekstra batteri og tripod
-Lommebok
-Massasjeolje
-Body, strømpebukse og lue, ett sett i ull og ett i bambus
-Swaddle/musselinteppe
-Elastisk bæresjal
-Drikkeflaske
-iPad
-Lommebok
 
På SUS har de cosyfix ammeputer over alt, både på barselhotellet og på barselavdelingen, så det trenger du ikke ta med deg. Sist jeg fødte savnet jeg litt bbhugme puten min til å sove med når jeg lå på barselhotellet etter fødsel, da bekkenet ikke blir bra med en gang ungen er ute. Jeg mener selv at BBHugme ikke duger som ammepute i det hele tatt, cozyfix er tingen - men det er forskjellige meninger om det.

Pakk en veske som du tar med inn når du skal føde:
I den putter du en ekstra T-skjorte til far (det er sykt varmt på fødestuene for de som ikke ligger halvnakne og føder, samt at han kan bli våt hvis han skal støtte deg i badekaret osv.) han kan også gjerne ha med noen tøfler da det kan bli klamt å ha på sko over lang tid hvis det drar ut litt. Til deg selv pakker du
-Powerade (god påfyll av elektrolytter gjør underverker for en utslitt fødekropp),
-litt småsnacks du kan bli fysen på underveis,
-mobillader (vet aldri når på døgnet fødselen starter, kjipt å ankomme føden med 5% strøm),
-hårstrikk
-leppepomade (blir fort tørr av å puste og pese)
-tøfler

ellers pakker du en ekstra fødebag med alt du trenger til deg selv, mann og barn til ca 3 dager på barselhotell/barselavdeling.
 
På SUS har de cosyfix ammeputer over alt, både på barselhotellet og på barselavdelingen, så det trenger du ikke ta med deg. Sist jeg fødte savnet jeg litt bbhugme puten min til å sove med når jeg lå på barselhotellet etter fødsel, da bekkenet ikke blir bra med en gang ungen er ute. Jeg mener selv at BBHugme ikke duger som ammepute i det hele tatt, cozyfix er tingen - men det er forskjellige meninger om det.

Pakk en veske som du tar med inn når du skal føde:
I den putter du en ekstra T-skjorte til far (det er sykt varmt på fødestuene for de som ikke ligger halvnakne og føder, samt at han kan bli våt hvis han skal støtte deg i badekaret osv.) han kan også gjerne ha med noen tøfler da det kan bli klamt å ha på sko over lang tid hvis det drar ut litt. Til deg selv pakker du
-Powerade (god påfyll av elektrolytter gjør underverker for en utslitt fødekropp),
-litt småsnacks du kan bli fysen på underveis,
-mobillader (vet aldri når på døgnet fødselen starter, kjipt å ankomme føden med 5% strøm),
-hårstrikk
-leppepomade (blir fort tørr av å puste og pese)
-tøfler

ellers pakker du en ekstra fødebag med alt du trenger til deg selv, mann og barn til ca 3 dager på barselhotell/barselavdeling.

Takk for en enkel og klar pakkeliste :)
 
Back
Topp