Sniker, jeg startet å pakke baggen min i uke 35 og er veldig glad for det, da oppdaget jeg plusselig noe jeg måtte vaske eller kjøpe inn, og når fødselen startet i uke 37 var jeg glad jeg hadde den klar å slapp å begynne å pakke md alle de tankene som kvernet i hodet da trøtt og sliten og spent som jeg var kl 4 på natta
Jeg tok med endel som jeg ikke fikk bruk for og hadde pakket med ting som var upraktiske som jeg ikke hadde tenkt på.
Tok med gravidbukse/kosebukse x2 og to ammetopper fra lindex (slike som har innebygd bg) synes ammetoppene var mye mer behagelig enn bhene på sykehuset + stor deilig genser og jakke, på natten sov jeg bare i truse og de store sykehus skjortene. Kjøpte behagelige og strechy bommulstruser fra cubus for anledningen og tok med 4 av de ( greit å ha ekstra tilfelle gjennom blødning) har du morgenkåpe er det kanskje kjekt å ta med men jeg hadde ikke og gadd ikke kjøoe en kun for sykehuset.
Tok også med purelan, engangs ammeinnlegg og ullinnlegg. Anbefaler også multi mam kompress men de viste ikke jeg om på det tidspunktet.
Tok med klær til babyen, det jeg oppdaget var at det var utrolig vanskelig å skulle ha på strømpebukse over den lappen på foten hennes, og vi oppdaget at på sykehuset foretrakk vi pysj og sokker. Men veldig kjekt å ha egen klær og eget pledd.
Tok med egen drikkeflaske som ble hyppig brukt under fødsel og etterpå, + sjampo og balsam i slike små reiseflasker, børste (du vill ikke tro hvor flokete håret ble etter et døgn i fødsel) tannkost og tankrem, hårstrikk og leppepomade. Sminke ble totalt unødvendig!
På de fleste barselavdelinger er det mykt toalettpapir eller slik håndholdt dusjhode på toalettet. + de har bleier og bind så det trenger man stortsett ikke ta med. Jeg brukte hånddusjen nedentil og klappet litt lett over med papir etterpå første tiden.
Mobillader, lommebok, sjokolade, kjeks og brus hadde jeg også med
Synes også det var veldig godt med noe frukt og fikk kjøpt bananer.