Fødebagen

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
:cool14Tenkte at vi kan dele tips og erfaringer om hva som er kjekt å få med i fødebagen :happy:
 
Lurt! Jeg har tatt med alt for mye tidligere, så denne gangen må jeg begrense meg litt. Jeg tar i alle fall med slippers og digge/ammevennlige klær og gode truser :)
 
Må også begrense meg litt fra forrige gang..
Men de tingene jeg med sikkerhet vet jeg skal ha med er:

- behagelige klær
- store truser
- sandaler
- hentesett
- parfymefri, fet hudkrem
- lue + klorevotter til babyen
- appelsinsjokoladen jeg kjøpte i Sverige i høst:D
 
Forrige gang hadde jeg med koseklær til meg+morgenkåpe. Det skal jeg ta med denne gangen og! Mere skift til babyen, førstemann svømte i sykehusklærne og jeg syns det var stas å bruke klærne vi selv hadde kjøpt ;) Snacks blir å med :D
 
Ikke pakket noe enda, selv om legen på sykehuset sa jeg burde pakke den snart.. Men vanskelig å vite hva en skal pakke da.. Om alt går som det skal og de blir tatt ut i uke 36 forventes det iallefall 1 uke innlagt sa de. Konmer de mye før, er det jo noe annet igjen.. burde hatt 2 bagger da.. en prematurbag og en vanlig.. bafh.. Bor jo 50 mil unna sykehuset, så ikke bare bare å kjøre hjem om en har glemt noe. Mannen skrives inn på avdelingen sammen med meg, visstnok vanlig når man skal ha mer enn 1.. så føler vi må jo omtrent ha med sydenkofferten! ;):woot:
 
Så fint at dere som har vært igjennom dette før deler! Her føles det veldig lenge til fødsel, rundet tredje trimester i dag. Men må vel begynne å tenke på fødebagen snart!
 
Skal ha med meg litt mer enn sist gang. Fikk mye melk fort så ble mye gris på mine klær så skal ha med meg litt singleter og topper. Også skal jeg ha med meg nøtter for var så sulten på natta sist gang :p
 
Jeg redigerte litt på listen fra forrige gang, så foreløpig ser min huskeliste slik ut:

Klær:

· Amme BH

· Truser

· Sokker

· Singletter/ trøyer

· Gode bukser

· Tøfler


Stell:

· Leppepomade

· Shampoo og balsam

· Sminkeservietter

· Deodorant

· Tannkost og –krem

· Bind

· Ammeinnlegg

· Silulen salve

· Fuktighetskrem


Diverse:

· Sjokolade

· Mobillader

· Høyttaler til mobil (og evnt. øreklokker)

· Briller

· Mykt dopapir

· Lesestoff

· Drikkeflaske


Til baby;

· Bodyer

· Strømpebukser

· Hentesett

· Luer

· Babyteppe

· Bilstol
 
Shampo og balsam til meg selv var jeg veldig glad for at jeg hadde etter 36 timer med rier.
Etter å få lov til å spise salami, så var det å få tatt seg en lang dusj, helt fantastisk!
 
Har ikke kommet så langt enda jeg! Når begynner dere å pakke? Har dere begynt å pakke enda, eller er dere bare på planlegging?
 
Sniker, jeg startet å pakke baggen min i uke 35 og er veldig glad for det, da oppdaget jeg plusselig noe jeg måtte vaske eller kjøpe inn, og når fødselen startet i uke 37 var jeg glad jeg hadde den klar å slapp å begynne å pakke md alle de tankene som kvernet i hodet da trøtt og sliten og spent som jeg var kl 4 på natta:)

Jeg tok med endel som jeg ikke fikk bruk for og hadde pakket med ting som var upraktiske som jeg ikke hadde tenkt på.

Tok med gravidbukse/kosebukse x2 og to ammetopper fra lindex (slike som har innebygd bg) synes ammetoppene var mye mer behagelig enn bhene på sykehuset + stor deilig genser og jakke, på natten sov jeg bare i truse og de store sykehus skjortene. Kjøpte behagelige og strechy bommulstruser fra cubus for anledningen og tok med 4 av de ( greit å ha ekstra tilfelle gjennom blødning) har du morgenkåpe er det kanskje kjekt å ta med men jeg hadde ikke og gadd ikke kjøoe en kun for sykehuset.

Tok også med purelan, engangs ammeinnlegg og ullinnlegg. Anbefaler også multi mam kompress men de viste ikke jeg om på det tidspunktet.

Tok med klær til babyen, det jeg oppdaget var at det var utrolig vanskelig å skulle ha på strømpebukse over den lappen på foten hennes, og vi oppdaget at på sykehuset foretrakk vi pysj og sokker. Men veldig kjekt å ha egen klær og eget pledd.

Tok med egen drikkeflaske som ble hyppig brukt under fødsel og etterpå, + sjampo og balsam i slike små reiseflasker, børste (du vill ikke tro hvor flokete håret ble etter et døgn i fødsel) tannkost og tankrem, hårstrikk og leppepomade. Sminke ble totalt unødvendig!

På de fleste barselavdelinger er det mykt toalettpapir eller slik håndholdt dusjhode på toalettet. + de har bleier og bind så det trenger man stortsett ikke ta med. Jeg brukte hånddusjen nedentil og klappet litt lett over med papir etterpå første tiden.

Mobillader, lommebok, sjokolade, kjeks og brus hadde jeg også med:)
Synes også det var veldig godt med noe frukt og fikk kjøpt bananer.
 
Var inne på Ullevål sine sider nå, og ser at man må ta med alt av privat tøy til seg selv og babyen på barselhotellet. Da blir nok fødebagen litt større enn jeg opprinnelig hadde tenkt.

Noen her som skrev at de pakket i to bagger - en til fødsel og en til barsel. Tror jeg også skal gå for den løsningen. Men kan jo ikke pakke barselbagen helt enda, alle joggisene er jo i full bruk, hehe. Kommer til å være de pakkeslene på vei til føden! Skulle gjerne hatt ammeputen også men må sette strek ett sted. Vi har jo ikke bil, så blir taxi med alt stæsjet til og fra.

Men dere, purelan, er det bra? :)
 
Var inne på Ullevål sine sider nå, og ser at man må ta med alt av privat tøy til seg selv og babyen på barselhotellet. Da blir nok fødebagen litt større enn jeg opprinnelig hadde tenkt.

Noen her som skrev at de pakket i to bagger - en til fødsel og en til barsel. Tror jeg også skal gå for den løsningen. Men kan jo ikke pakke barselbagen helt enda, alle joggisene er jo i full bruk, hehe. Kommer til å være de pakkeslene på vei til føden! Skulle gjerne hatt ammeputen også men må sette strek ett sted. Vi har jo ikke bil, så blir taxi med alt stæsjet til og fra.

Men dere, purelan, er det bra? :)
Purelan er supert.
 
Back
Topp