Fødebagen

Det jeg savnet at jeg ikke hadde med sist gang var "penere" tøy å ha på. Ikke at jeg skal se så pen ut osv, men kler mn seg som en slask så føler man seg som en slask ;p så jeg kommer til å pakke ned mer penere klør som samtidig er behagelige :-)

Skulle vært oppfunnet en intimsåpe som kan brukes i håret. For det svei noe SIKKELIG når jeg vasket ut shampoen og det kom til der nede....

Ellers føler jeg at jeg klarte meg fint med det jeg pakket ned sist, store stygge truser som kunne bli sikkelig tilgriset ved uhell, klør til meg selv og den lille og toalettsaker osv

Men det jeg lurer på, og som jeg gruver meg sikkelig til, denne renselsen. Det var det verste med hele fødselen sist for meg, aner ikke hvilke erfaringer dere har, men til meg måtte jeg gå med disse store "seglene" man får på sykehuset over en uke, så stjal med meg noen fra sykehuset for å ha med hjem *angel* men da jeg gikk tom fant jeg aldrig noen store nokk som jeg følte var store nokk på butikker og apotek, hvilke bind pakker dere med og hvor kjøpe dere de?

Jeg også gruer meg mest til renselsen. Hadde store klumper med koagler som poppet ut. Kunne liksom kjenne når de kom ut siden de var så store [emoji15]
Men jeg brukte bare nettingtrusene på sykehuset og tok med meg ca fem stykk hjem også. Så jeg bare kastet hele bindet med trusen hvis det ble mye gris [emoji28] å vaske blodige truser er det siste jeg orker å tenke på etter fødselen.. så brukte jeg bare de «bleiene» på sykehuset de 3 dagene jeg var på sykehuset. Etter det brukte jeg de største nattbindene til libresse. Men de første dagene måtte jeg bytte ofte. Så gikk vel en pakke i døgnet omtrent [emoji15]

Har dere tenkt så langt? Jeg vet ikke hva jeg skal ha med.... Glemmer fort for hver gang :-P Det eneste jeg vet at jeg skal ha med er babytøy. Av erfaring så er det de har på sykehuset alt for stort. Men usikker på hvilken strl jeg skal ta med og hvor mye.... Mine 2 andre barn var 51 cm lange da de ble født og bodyer i strl 50 var ganske knapt i størrelsen. Og knerten i magen ser ut til å bli både større og lengre.... :-)
Ellers noen komfortable klær til meg selv.
Fikk du tid til å pakke noe fødebag? [emoji4]

Jeg også gruer meg mest til renselsen. Hadde store klumper med koagler som poppet ut. Kunne liksom kjenne når de kom ut siden de var så store [emoji15]
Men jeg brukte bare nettingtrusene på sykehuset og tok med meg ca fem stykk hjem også. Så jeg bare kastet hele bindet med trusen hvis det ble mye gris [emoji28] å vaske blodige truser er det siste jeg orker å tenke på etter fødselen.. så brukte jeg bare de «bleiene» på sykehuset de 3 dagene jeg var på sykehuset. Etter det brukte jeg de største nattbindene til libresse. Men de første dagene måtte jeg bytte ofte. Så gikk vel en pakke i døgnet omtrent [emoji15]
I forkant av sist fødsel snakket de kun om hvor ond en fødsel kunne være, men INGEN nevnte den hersens renselsen! ;p

Okei, får prøve på disse denne gang da :-) fikk høre sist gang at de var så tynne...

I forkant av sist fødsel snakket de kun om hvor ond en fødsel kunne være, men INGEN nevnte den hersens renselsen! ;p

Okei, får prøve på disse denne gang da :-) fikk høre sist gang at de var så tynne...

Nei sant :p ble overrasket selv! Jeg fødselen kunne jeg gått igjennom flere ganger uten å grue meg, men renselsen og stingene som skal gro huff det gruer jeg meg til! Jeg revnet ikke sist, men fikk noen pyntesting og det var forferdelig hver gang jeg skulle tisse [emoji15] så det gruer jeg meg til!
Det finnes to typer nattbind av de største til libresse. Det er noen tjukke og litt fluffy også finnes det noen som er mer flate og kompakte. Pakken ser nesten helt lik ut. Håper jeg har kjøpt riktig :p

Nei sant :p ble overrasket selv! Jeg fødselen kunne jeg gått igjennom flere ganger uten å grue meg, men renselsen og stingene som skal gro huff det gruer jeg meg til! Jeg revnet ikke sist, men fikk noen pyntesting og det var forferdelig hver gang jeg skulle tisse [emoji15] så det gruer jeg meg til!
Det finnes to typer nattbind av de største til libresse. Det er noen tjukke og litt fluffy også finnes det noen som er mer flate og kompakte. Pakken ser nesten helt lik ut. Håper jeg har kjøpt riktig :p
Som jeg skulle sagt det selv! Fødsel = 0 problem
Pyntesting og renselse = unner ikke noen det...
Men da skal jeg prøve å velge rett bind jeg også! Takk for råd :-) lykke til med renselsen ;):p:wtf:

Som jeg skulle sagt det selv! Fødsel = 0 problem
Pyntesting og renselse = unner ikke noen det...
Men da skal jeg prøve å velge rett bind jeg også! Takk for råd :-) lykke til med renselsen ;):p:wtf:

Hehe! Null stress! :D takk, det samme! :p Hehe

Litt ironisk at jeg skrev denne meldingen her når jeg i full fart bare slang noe greier oppi sekken med rier på vei til føden :hilarious: men det jeg savner nå, er en ordentlig dusjsåpe, tannkrem (det glemte jeg selvsagt- må handle det på apoteket i morgen). Og flere bukser (hvis det er fare for at dere må være der noen dager ekstra).

Tenker jeg må pakke litt snart nå. Kjenner på litt forskjellig om dagen!

Litt ironisk at jeg skrev denne meldingen her når jeg i full fart bare slang noe greier oppi sekken med rier på vei til føden :hilarious: men det jeg savner nå, er en ordentlig dusjsåpe, tannkrem (det glemte jeg selvsagt- må handle det på apoteket i morgen). Og flere bukser (hvis det er fare for at dere må være der noen dager ekstra).
Hvilken typer bukser tenker du er lurt da? Gravidebukser/tights eller vanlige joggebukser eller treningstights for eksempel? Jeg har lurt litt på hvilke bukser jeg skal pakke nemlig, for magen min er ikke så fryktelig stor [emoji14]

Har byrja finne fram det eg skal pakke, slik at alt er klart tidleg mtp fare for prematur fødsel etter eg sluttar på progesteronstøtte rundt veke 34. Har funne fram 1 amme-bh, 2 amme-singletar, 1 amme-t-skjorte, 1 amme-gensar. Har vaska hentesett og babyklede, må berre finne fram det han.skal få bruke på sjukehuset. Nattbind, truser, sokkar og joggebukse er planlagt, ammeinnlegg er kjøpt inn, og brystvortesalve. Toalettsaker får ein pakke når det er noko på gang, men har kjøpt ein ekstra tannkost til å ha i toalettveska no.

Hvilken typer bukser tenker du er lurt da? Gravidebukser/tights eller vanlige joggebukser eller treningstights for eksempel? Jeg har lurt litt på hvilke bukser jeg skal pakke nemlig, for magen min er ikke så fryktelig stor [emoji14]

Det jeg røska med meg i farten, var to av joggebuksene til mannen (mine lå nemlig til vask) :-P Ikke verdens lekreste å gå rundt i, men jeg skal da ikke pynte meg for noen her. Hehe :-)

Husk å ha med noe til deg selv for å kunne kose deg litt ekstra- om det er en sjokolade eller ei bok velger man jo selv :) Men ei belønning til deg selv :)

De har noen fantastiske på Cubus! Ganske tynne basic som er like deilige nå under graviditeten som etterpå. Anbefalt dem til alle venninnene mine som har født og slle er likefornøyde. Vide nedover men stramme helt nede. Anbefaler svarte de første dagene siden man gjerne blør så mye.

Back
Topp