Fødebagen

Lizz83

Gift med forumet
Har dere tenkt så langt? Jeg vet ikke hva jeg skal ha med.... Glemmer fort for hver gang :-P Det eneste jeg vet at jeg skal ha med er babytøy. Av erfaring så er det de har på sykehuset alt for stort. Men usikker på hvilken strl jeg skal ta med og hvor mye.... Mine 2 andre barn var 51 cm lange da de ble født og bodyer i strl 50 var ganske knapt i størrelsen. Og knerten i magen ser ut til å bli både større og lengre.... :-)
Ellers noen komfortable klær til meg selv.

Hjelpes, det er vel på tide å tenke litt på fødebag. Samboeren har allerede pakket sin fødebag! Vi får vår første, så jeg aner ikke hva som vil passe. Vi tar med hentesett, en body i strl 44, to i 50 og en i 56, tre strømpebukser, ullpledd, kosepledd, gulpekluter og votter. Vi får se hvor mye vi bruker, egentlig vil jeg bruke det sykehuset har, eventuelt bleie og pledd for å unngå masse søl i tøyet vårt. Det er ikke muligheter for å vaske klær på sykehuset, og på vårt sykehus ligger man fødedag + tre dager. Det er litt lenge å ha klær full av gulp og annet gugg liggende synes jeg!

Har begynt så smått :-) googlet endel og satt sammen det jeg tenker er kjekt for oss. Har og ordnet en del toalettsaker så jeg slipper å styre med å huske å ta med det fra badet når fødselen er i gang, da har jeg heller ekstra sett klart i fødebagen :-)
Pakket så langt: toalettsaker, ammetopper, bind, litt klær til babyen, varmeflaske, store truser :hilarious:

Lurer også på dette! Noen som har en fin liste over hva man trenger/burde ha med? Føler det er litt tidlig å pakke den ennå for min del, men tenkte å handle inn det som trengs ila desember :)

Lurer også på dette! Noen som har en fin liste over hva man trenger/burde ha med? Føler det er litt tidlig å pakke den ennå for min del, men tenkte å handle inn det som trengs ila desember :)
Her er min liste så langt:
Fødebrev
Helsekort
Tøfler/ innesko - tar med meg birckenstock sandalene mine tenkte jeg. Lett å få av å på.
Pysj - ammevennlig
Klær til baby- lurt med noen bodyer i ulike str.
Hentesett
Store bind - man får også endel på sykehuset
Store gode truser
Toalettsaker
Komfortable klær til meg og noen ammeplagg
Amme bh- er
Varmeflaske
Drikkeflaske og noe spiselig
Ammeinnlegg
Kamera og lader
Babyteppe
Noe enkelt tidsfordriv - sudoku el
Evt en morgenkåpe el
+ far må ha med seg klesskift og det han trenger

Vurderer å rett og slett pakke stelleveska klar i tillegg så den kan stå i bilen, med det man pleier å ha i den så har vi det tilgjengelig også :-)

Her er min liste så langt:
Fødebrev
Helsekort
Tøfler/ innesko - tar med meg birckenstock sandalene mine tenkte jeg. Lett å få av å på.
Pysj - ammevennlig
Klær til baby- lurt med noen bodyer i ulike str.
Hentesett
Store bind - man får også endel på sykehuset
Store gode truser
Toalettsaker
Komfortable klær til meg og noen ammeplagg
Amme bh- er
Varmeflaske
Drikkeflaske og noe spiselig
Ammeinnlegg
Kamera og lader
Babyteppe
Noe enkelt tidsfordriv - sudoku el
Evt en morgenkåpe el
+ far må ha med seg klesskift og det han trenger

Vurderer å rett og slett pakke stelleveska klar i tillegg så den kan stå i bilen, med det man pleier å ha i den så har vi det tilgjengelig også :-)
Ville hatt med bleier til den lille og [emoji4] ellers en veldig god liste.
Jeg er veldig glad jeg hadde med meg parfymefri intimsåpe sist godt å få vasket seg der nede uten å svi [emoji6]

Har starta å pakke. Tenker at alt skal ligge klart i bagen slik at vi ikke må i siste liten pakke feks tannkosten. Har kjøpt inn ekstra toalettsaker til oss begge og ekstra lader til mobil ligger klart allerede.
Har begynt å finne ammeklær til meg selv.
I helgen skal alt av babytøy vaskes. Tar med mest i str 56. Tar med ca 3-4 skift tilfelle vi får noen uhell eller må være der en ekstra natt. Lue, små votter og et teppe blir også med[emoji5]

Dette med bind er så merkelig :-P Fordi med første så måtte jeg ha utskraping pga store blødninger og da fjernet de alt av morkakerester og sånt også. Så når jeg reiste hjem så hadde jeg på et sånt vanlig tynt bind... Mens med nr 2 så tenkte jeg at det holdt sikkert med nattbind, men neeeeidaaaaa. Blødde jo normal renselse med nr 2 og var sjokkert over hvor mye som kom ut :-P Blir nok bleiene fra sykehuset en god uke etter fødselen :-P

Jeg er veldig glad jeg hadde med meg parfymefri intimsåpe sist godt å få vasket seg der nede uten å svi [emoji6]
Tenkte å ha med bleier i stelleveska :-)
Noterer med intimsåpe, det hadde jeg ikke tenkt på ;)

så og si ferdig med fødebagen og stellevesken til baby :)
Mangler bare toalettsaker, helsekort, mobillader og kamera, og en boob warmer ammegenser som kom i posten i dag :) i babybagen mangler jeg kun lillelam svøpeteppet som også ligger på posten og venter. Også må jeg kjøpe inn snacks, drikke osv :) er i termin om 8 dager [emoji33][emoji86]

Har begynt å tenke litt på det, men stresser ikke med den. 6 uker til termin og når man har gått 11 og 13 dager over tidligere så blir ikke den termindatoen sååå magisk :hilarious: Legen min syns jeg burde stresse litt mer :hilarious:

Listen over her så fin ut.
Sist fikk jeg så mye vann i kroppen ETTER fødsel at sokker var et lite problem. Så jeg går stadig vekk rundt og vurderer om hvilke sokker jeg skal ha med meg. Måtte også reise hjem i sånne adidas plast slippers siden ingen sko passet. Under fødsel syns jeg det var greit med raggsokker for jeg ble veldig kald på bena.
Termovannflaska mi skal med, svetta som en gris de første nettene så kaldt vann er viktig. Pluss ekstra nattskift (hvis jeg i det hele tatt klarer å ha på nattøy.
Håndkrem og lypsyl skal også være lett tilgjengelig.

Når det gjelder klær til baby så tar jeg med str 56 (har ikke noe mindre). Et par skift kanskje pluss hjemreisetøyet. Skulle vi trenge mer så vet pappa´n hvor kommoden står så da får han ordne det når han er hjemom. Tar med noen ulike luer å velge mellom, sist hadde jeg med bare en og den passet overhode ikke til babyens hodeform :rolleyes:

Jeg har pakket. Den står klar i gangen og har gjort det i flere uker.

Mangler litt småting (balsam, litt mat og drikke etc), men ingenting prekært.

Har begynt så smått :) googlet endel og satt sammen det jeg tenker er kjekt for oss. Har og ordnet en del toalettsaker så jeg slipper å styre med å huske å ta med det fra badet når fødselen er i gang, da har jeg heller ekstra sett klart i fødebagen :)
Pakket så langt: toalettsaker, ammetopper, bind, litt klær til babyen, varmeflaske, store truser :hilarious:
Smart å bare ha dobbelt av toalettartikler.

Tenkte å begynne på det etter hvert.
Kjøpt litt ammetøy.
Lurer på hvilken bukse jeg skal ha med:)

Tar med te og suketter, blir litt frostig om jeg føder om natten/morning og teen på sykehuset er ikke min favoritt.

Egen saft, lypsyl, spilleliste på Spotify. Lader til telefon, kamera, nattbind, sandaler.

Jeg bor jo bare 30 min unna så mannen kan hente det jeg trenger om det skulle være sånn at vi må være på sykehuset etterpå.
Jeg har tidligere vert sprek og klar til hjemreise etter noen timer.

Selvsagt klar til baby, men ikke mer enn en body, hentesett og kanskje et teppe.

Får notere etter hvert som jeg kommer på.

Shampo, balsam, brystvortene en, leppomade er også kjekt å ha med :)

Sniker ifra desember: jeg har pakket med en notatbok og blyant for å kunne skrive opp viktige ting, for eksempel dosering av vitaminer, ammetidspunkt, nye timer for kontroll, ting jeg ønsker å skrive i babyboken og tanker jeg selv sitter med. Redd for å skrive på tlf så skulle den plutselig forsvinne. Jeg finner også trøst i å skrive ned tanker, så dersom jeg behøver å sortere så bruker jeg nok denne boken. Også greit ifht spørsmål en måtte sitte med. Og pga sliten,ammetåken så kan pappaen også slå opp i boken,om han ikke er der på feks legekontroll osv :)

Sist savna jeg egen musikk. Vi lånte en radio, men det var dårlig radiokontakt og ikke 3G på sykehuset så jeg måtte høre på engelsk radio.. det var skikkelig dritt. Husker fortsatt programmet der de diskuterte om hagegnomer skulle være tillatt i hagekonkurranser. Skulle jeg født igjen, skulle jeg hatt treningsmusikken min på full guffe ;)

Det jeg savnet at jeg ikke hadde med sist gang var "penere" tøy å ha på. Ikke at jeg skal se så pen ut osv, men kler mn seg som en slask så føler man seg som en slask ;p så jeg kommer til å pakke ned mer penere klør som samtidig er behagelige :-)

Skulle vært oppfunnet en intimsåpe som kan brukes i håret. For det svei noe SIKKELIG når jeg vasket ut shampoen og det kom til der nede....

Ellers føler jeg at jeg klarte meg fint med det jeg pakket ned sist, store stygge truser som kunne bli sikkelig tilgriset ved uhell, klør til meg selv og den lille og toalettsaker osv

Men det jeg lurer på, og som jeg gruver meg sikkelig til, denne renselsen. Det var det verste med hele fødselen sist for meg, aner ikke hvilke erfaringer dere har, men til meg måtte jeg gå med disse store "seglene" man får på sykehuset over en uke, så stjal med meg noen fra sykehuset for å ha med hjem *angel* men da jeg gikk tom fant jeg aldrig noen store nokk som jeg følte var store nokk på butikker og apotek, hvilke bind pakker dere med og hvor kjøpe dere de?

Back
Topp