Fødebagen

Sahov

Andre møte med forumet
Eg trenge tips til kva som er lurt å ha med seg i fødebagen. Sikkert mange her som har pakka den, eg har ikkje somla meg til å gjort det endå!
Sist gong syns eg det var så kaldt med den sjukehusskjorta når eg skulle amma, så eg skal i alle fall ha med meg ulltrøyer.

Har pakket joggbukse å nattbukse, i tilegg til nattskjorte, vanlig t skjorte, truser, sokker og bind. Til baby har jeg pakket 2 luer, 3 langermet bodyer, 3 kortermet, 2 pysjer, bleier, teppe og engangskluter. :) skal også somle meg til å pakke ned noe snacks å kamera.

Jeg hadde med meg for mye. Tre truser,to bukser,to ammebher,sokker.. Osv.. Endte opp med å bruke engangstruser fra sykehuset,subbe rundt i sykehusskjorte og slippers. Pluss tøy til Dennis,som stort sett var i bare bleia pluss tepper osv fra sykehuset.

Lange ullsokker til meg, ulltrøye, tubetopper (istedenfor ammebh), singlet, ulljakke, tannbørste og lipsyl til meg + snacks og energidrikke.

Til baby: aaaltfor mye klær

Du trenger ikke ta med truser, drit i det. Ta med ull, ull, ull. Til deg selv og baby hvis du skal bruke egne klær. Men hvertfall til deg selv. Temperaturen på sykehus er veldig variabel, hold deg god og varm.

Jeg tok med meg alt for mye! Endte opp med å bruke halvparten av det jeg hadde pakket. Men snacks som nøtter f.eks skulle jeg gjerne hatt med enda mer av. Jeg synes det er deilig å bruke egen medbrakt såpe/shampo, men slikt har de på sykehuset om mann ikke har med eget.

Takk for tips :-) Eg skal i alle fall ta med med ull, vil ikkje frysa denne gangen. Tubetopp var ein veldig god ide, har ikkje tenkt på at det kan vera praktisk til amming :-)

Takk for tips :) Eg skal i alle fall ta med med ull, vil ikkje frysa denne gangen. Tubetopp var ein veldig god ide, har ikkje tenkt på at det kan vera praktisk til amming :)

Tubetopp evt sånn t-skjorteforlenger var helt magisk å ha med seg. Puppene ble gigantiske de første dagene etter fødsel for så å normalisere seg litt (sånn at de passet inn i ammebh’en). Og visstnok så blir det mer sirkulasjon om puppene får enten «henge fritt» eller bare støttes av en type tubetopp kontra stappes inn i ammebh 24-timer i døgnet i starten

Jeg klippet opp gamle (stramme) singleter som ble til tubetopp på puppene i starten. Slapp da også de hersens spennene på bhen

I koffert til meg og mini :
- litt for mange klær til lille :P
- hentesett
- deilig stor pysjsett til meg
- joggebukse
- kosebukse og genser
- tynn jakke
- 2 ammesingletter
- tre gode truser
- sokker
- ullsokker
- lette sko
- stort håndkle
- toalettsaker (hudprodukter, tannbørste,tannkrem,jordnøttolje,brystkrem,ammeinnlegg og dusjsåpe/shampoo/balsam
- en jeans og tynn genser (just in case jeg får lyst å putte på det, noe jeg tviler på haha !) :P

I koffert til mannen :
- 2 tynne gensere
- jeans
- joggebukse
- lette sko/tøffler
- undertøy
- stort håndkle
- god genser
- toalettsaker

Fødebag til selve fødselen:
- fødekåpe (en litt fin deilig som jeg kan føle meg litt fresh i)
- ammesinglett
- gode knesokker (hvis det er kaldt)
- første klæra til lille + lue
- snaks og drikke
- lader til mobil og powerbank
- gopro kamera og speilrefleks
- fødebrev
- helsekort i mappe
- teppe til lille gutt <3

Så skal jeg å ta med ett sånn stort skjerf de selger på Cubus :P det er så deilig å har rundt seg syntes jeg :D hihi nesten som ull teppe !!

Tubetopp evt sånn t-skjorteforlenger var helt magisk å ha med seg. Puppene ble gigantiske de første dagene etter fødsel for så å normalisere seg litt (sånn at de passet inn i ammebh’en). Og visstnok så blir det mer sirkulasjon om puppene får enten «henge fritt» eller bare støttes av en type tubetopp kontra stappes inn i ammebh 24-timer i døgnet i starten

Jeg klippet opp gamle (stramme) singleter som ble til tubetopp på puppene i starten. Slapp da også de hersens spennene på bhen

Eg likte tipset om å bruka gamle singlettar til tubetoppar, det skal eg gjera :-) Og takk for mange andre gode tips til fødebagen :-)

Back
Topp