Fødebagen

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Sleng ut lister for hva dere tenker å pakke med dere i fødebagen. Til baby og mamma ♡♡Om noen har tips om ting som er smart å ha med men som ikke er så lett å komme på er jeg glad for om det deles [emoji4] Selv har jeg et tips om å ta med tomme bæreposer! Veldig greit å legge skittentøy i...

Sniker litt fra mars :) Forrige fødsel måtte jeg få en besøkende til å dra innom apoteket å kjøpe melkeoppsamlere, for jeg fikk melken tidlig. Jeg lakk som en sil Denne gangen skal jeg også ha med klorevotter til baby. Det hadde vi ikke sist, og neglene var ganske skarpe når lille kom ut. Ble noen sår før vi tydde til å tre sokker over hendene, men det såg ikke rett ut

Jeg har tips! Ta med små juicebokser og salt kjeks. Det var seriøst redningen under fødsel!

Har ingen erfaring, men sett tips om å ha med en god, varm og lang cardigan, å ha med påfyll, som makko86 sier, og lader til kamera/mobil! Tror også jeg kommer til å ta med egen shampo/balsam og såpe, for å føle meg litt freshere etter fødsel.

Når pakker dere fødebagen? Anbefalt innen uke 30 :)

Ser for meg at jeg ikke pakker før i uke 37 kanskje.. Man bør kanskje gjøre det før for å være på den sikre siden? Hva gjøre dere andre?

Når pakker dere fødebagen? Anbefalt innen uke 30 :)

Jeg har ikke begynt å tenke på den ennå, og det blir i hvert fall ikke før uke 30. Men jeg har er mål om å ha ordnet alt av innkjøp og sånn til 35 så kanskje jeg setter samme deadline på fødebagen :)

Tenker å pakke den når permisjonen starter :)

For dere som bor laaangt unna sykehuset, eller egentlig generelt også så vil jeg anbefale å pakke en egen liten bag til mannen viss han skal være med på fødselen. Dersom noe uforutsett skjer og han må være på sykehuset over lengre tid så er det greit at han kan skifte boxer og sokker og slikt... :)

Ellers er det jo klær og stellesaker til minien som kommer. Klær til deg selv og stellesaker.

Ett lite tips er faktisk å "stjele" med noen truser og "bleier/bind" fra sykehuset. Er mye som skal ut av "høna" etter en fødsel og da er de gull verdt, ikke alltid at "vanlige" bind fra butikken holder. Og selv om sykehustrusene ser helt forferdelig ut så er de ganske comfy :)

For dere som bor laaangt unna sykehuset, eller egentlig generelt også så vil jeg anbefale å pakke en egen liten bag til mannen viss han skal være med på fødselen. Dersom noe uforutsett skjer og han må være på sykehuset over lengre tid så er det greit at han kan skifte boxer og sokker og slikt... :)

Ellers er det jo klær og stellesaker til minien som kommer. Klær til deg selv og stellesaker.

Ett lite tips er faktisk å "stjele" med noen truser og "bleier/bind" fra sykehuset. Er mye som skal ut av "høna" etter en fødsel og da er de gull verdt, ikke alltid at "vanlige" bind fra butikken holder. Og selv om sykehustrusene ser helt forferdelig ut så er de ganske comfy :)
De nettingtrusene er utrolig behagelige, så stjal med meg noen da vi dro hjem med frøkna :D

Man er så svett og varm etter en fødsel, så jeg angrer på at jeg ikke pakket ned mannen sine t-skjorter. Jeg var utrolig varm gjennom hele barselsperioden. Vil også anbefale å pakke med snacks, egen bag til far, komfortable klær, ekstra bind, mobil, lader og kamera. Denne gangen tar jeg også med brystpumpe selv om man får låne på sykehus. Begynner smått å pakke i uke 34 siden forrige kom i uke 37.

Jeg fødte 37+0 og hadde ikke med meg bag. Kan være lurt å pakke litt tidligere kanskje [emoji28] Ingenting i svangerskapet som tilsa jeg skulle føde før termin [emoji87]
Ja, da er det vel kanskje lurt å pakke litt før.. haha.. Kanskje jeg pakket i uke 35 jeg da;)

Jeg har hørt det er lurt å ha med drikke og litt å spise som kjeks, sjokolade, nøtter, frukt osv. Ladere, ørepropper til å høre på musikk og gjerne nettbrett, blad, bøker eller noe til etter fødselen. Klær til baby kommer jeg til å ha med både litt i 50 og 56. Så skal jeg ha med meg morgenkåpe og tøfler til meg selv [emoji4]

Her kommer jeg til å pakke litt etterhvert som det er klart/vasket. Så mange tidlige fødsler i familien at jeg tenker det ikke kan skade å ha gjort det. Sånn uke 30 ihvertfall.
Det viktigste er jo klær til baby og meg selv. Litt personlig pleie produkter og evnt litt lesestoff. Regner med det blir ks her så snacks og sånn kan kjøpes inn om jeg trenger på barsel vil jeg tro. Men skader jo ikke å slenge ei kjekspakke oppi [emoji14]

Til selve fødselen blir det vel en flaske brus og noe snacks/godteri. Spiste/drakk ingenting sist, så gidder ikke ta med for mye. Brødskiver får man jo på føden og.
Kamera og lader til telefonen.

Kommer til å ta med et par skift til meg selv, behagelige klær, men som jeg også føler meg vel i blant folk. Amme-T-skjorte/singlet og bh må med. Et par truser ekstra er nok greit å ha. Ammeinnlegg (melka kom fort sist), bind (hadde kun bruk for vanlige sist, men tar med noen nattbind i tillegg, trengs mer så er det de man får på sykehuset som gjelder).
Noen skift til babyen, bleier str 1 (hadde bare 2 på sykehuset og de var alt for store)

Er nok en stund til jeg pakker ennå, sist ble det gjort noen dager etter termin...

Last edited:
Pakker nok rundt uke 34 tenker jeg. Et sett med skifteklær til gubben, hentesett og et par skift i str prematur og et i str 50 til baby. Morgenkåpe og tøfler til meg, noen løse bukser og gensere, medela ammeinnlegg og melkeoppsamlere (fikk mye melk tidlig med førstemann) og 2 superslappe boob amme-bher. Og noe snacks til fødselen, det kom godt med forrige gang :)

Back
Topp