Fødebagen..?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen som allerede har pakket den?
Hva har du i, eller tenker ha i?

Noen som allerede har pakket den?
Hva har du i, eller tenker ha i?

Tenker å begynne rundt uke 35 :) må pakke i tilfelle det ender med at vi må på sykehus, selv om planen er å føde hjemme. Skal ikke ha med mye! 2 klesskift til meg, 2 til baby+hentesett hvis det blir kaldt, toalettsaker, tøfler, ammeinnlegg, ammebh, telefon, lader og meg selv :hilarious: Brukte ikke noe mer enn det ved mine andre fødsler :)

Kjenner jeg meg selv rett, så blir den pakket nesten samme dag som termin.. Kommer til å ha en bag til føden og en til barsel.

Selv må jeg vel pakke den snart.. Blir 33 uker på mandag, tenker den bør være klar ila 34 uker her i alle fall.

Regner med at jeg pakker den i god tid - seinest uke 37? Skal kjøpe meg litt nytt å pakke oppi, så blir kanskje handla litt på tirsdag.

Synes det er vanskelig å vite hvilek type bag jeg skal bruke jeg [emoji23] aner jo ikke hva som skal oppi, og hvor stor den trenger å være.. er 30 uker imorgen så har jo fortsatt litt tid da [emoji5]

Synes det er vanskelig å vite hvilek type bag jeg skal bruke jeg [emoji23] aner jo ikke hva som skal oppi, og hvor stor den trenger å være.. er 30 uker imorgen så har jo fortsatt litt tid da [emoji5]
Sist pakket jeg i en stellebag[emoji23]
Men tror jeg tar en vanlig bag denne gangen..
Kjekt å ha den klar. Fødte prematur sist, og har fått klare beskjeder om å komme inn MED EN GANG denne gang. Så.. Å pakke når riene kommer er uaktuelt.

Tenkte lage meg en liste i excel i kveld :)

Ønsker gjerne forslag, inndelt i kategorier:

Snacks.
Til babyen.
Til mor.
Underholdning på barsel.
(... Kjedelig barseltid sist her altså.. Uke på sykehuset, uten lov med besøk.. Skal IKKE skje denne gang).

Sist pakket jeg i en stellebag[emoji23]
Men tror jeg tar en vanlig bag denne gangen..
Kjekt å ha den klar. Fødte prematur sist, og har fått klare beskjeder om å komme inn MED EN GANG denne gang. Så.. Å pakke når riene kommer er uaktuelt.
Ja ser ikke for meg en skulderveske eller en ryggsekk heller. Å baggene jeg har er jo gigantiske. Slike du kan reise på ferie med haha [emoji23] nei det blir spennende. Kanskje jeg faktisk må dra å kjøpe [emoji23]

Ja ser ikke for meg en skulderveske eller en ryggsekk heller. Å baggene jeg har er jo gigantiske. Slike du kan reise på ferie med haha [emoji23] nei det blir spennende. Kanskje jeg faktisk må dra å kjøpe [emoji23]
Haha, men feriebag blir vel greit. Skal jo være vekk noen dager så [emoji28][emoji28]

Haha, men feriebag blir vel greit. Skal jo være vekk noen dager så [emoji28][emoji28]
Haha ja så lenge jeg ikke kaller det feriebag, for det kan vell ikke regnes som en ferie [emoji23]

Av klær tenker jeg at jeg hvertfall må gå til innkjøp av store truser. Ikke behagelig med string og store bind. Man får jo klær på føden, men på barsel kan de vell være greit med et par "kosebukser" og tshorter eller ammesingletter og to ammebh. Og hjemreise klær. Birkenstock sandaler til å gå inne med, og kanskje crocks til å dusje med?

Av hygieneprodukter blir det vell litt sminke, deo, shampo/balsam, fuktighetskrem uten parfyme. Bruker alltid spenol, så det er ikke noe problem! Verdens beste fuktighetskrem [emoji23] (og billig).. videre noen hårstrikk og hårbørste, ammeinnlegg og bind til hjemreise.

Til underholdning må det bli telefon (og lader!! og strikketøy [emoji23]

Til bebis blir det nok 3 av hvert skift og kanskje hentesett. Bilstolen. Noe lue og sokker/strømpebukser. Regner med de har bleier der så vet ikke om jeg trenger ta med det.

Pakker vel en liten trillekoffert til meg og kanskje en liten stelleveske til Påsan. Far får fikse noe sjøl... :p Vet jeg har lett for å pakke for mye når vi skal reise bort, så tenker å pakke tidlig og heller slanke kofferten etterhvert som jeg får tenkt igjennom hva jeg egentlig trenger og ikke.

Regner med at jeg pakker den i god tid - seinest uke 37? Skal kjøpe meg litt nytt å pakke oppi, så blir kanskje handla litt på tirsdag.
Jeg planla også å pakke en gang rundt uke 37, også kom hun plutselig i uke 35. Hadde med meg litt sminke i alle fall :p

Jeg planla også å pakke en gang rundt uke 37, også kom hun plutselig i uke 35. Hadde med meg litt sminke i alle fall :p
Haha. Jeg pakket uke 28 sist. Var glad for det da hun kom uke 35 [emoji14]
Burde ha gjort det snart altså. Er 33 uker på mandag nå. Føler jeg har sååå god tid.. Helt til jeg innser hvor langt på vei jeg er.

Tja, tipper jeg gjør det rundt uke 30. Sist fikk jeg ca. en halvtime på meg til pakking før ambulansen kom og hentet meg i uke 32. Så vil heller være litt tidlig ute denne gang.
Har bare lagt meg på minne å huske tøfler, for det glemte jeg sist. Ellers er store, komfortable klær greit å ha med. Ellers litt i tvil. Sist var jeg på SH i fire dager før fødsel og 2,5 uker etter fødsel, så da måtte jeg sende samboer ut på shopping. Nå håper jeg på en "normal" fødsel, så da trenger jeg forhåpentligvis ikke så mye.

Oops.. ok, jeg skal pakke den før jeg drar på "ferietur". Skal en uke, kanskje 10 dager til mamman min i månedsskiftet juni-juli. Får ha med bagen dit da [emoji28] alle tror at hun kommer før termin så..

Jeg har fått beskjed om å pakke fødebagen en stund nå (29+0) siden tvillinger ofte kommer før, men vi flytter inn i nytt hus på torsdag, så det er litt kaos her [emoji85] husker fra sist at gode, løse klær var viktig. Ammesingleter fra HM og cardigan var vel det jeg gikk med konstant + joggebukse fra cubus [emoji23] drikkeflaske og snacks, birkenstocks til inne/ute og hawaianas til dusjen. Og klær til jentene. Mulig jeg pakker litt for mannen og, da jeg ser for meg at han kommer til å være bra stressa [emoji28][emoji23]

Er jo uke 32 nå, de twinsa kan egentlig komme når som helst. Er mest avhengig av toalettsaker, egen såpe, shampo, god bodylotion osv. Har en svææær toalettmappe:hilarious: tenker et par joggebukser og ammetopper, tøfler og dusjesko, ladere og snacks, og klær til de små. Aldri pakka fødebag før, og vet ikke hvor lenge jeg blir på sykehuset heller. Har prøvd å pakke underveis når jeg kommer på ting, så bagen står egentlig klar og blir konstant fylt på:hilarious:

Her ble fødebagen pakka samme dag som fødselen..:rolleyes: Det var jo i grunn ikkeno stress det, men tenker det er greit å ha det klart den her gangen siden vi har ei jente fra før.

I bagen er det vel dette som er planen:
Mobil og lader
Brus (bare så man har tilbudet, likte ikke brus de første dagene etter fødsel, merkelig nok.)
Sjokolade (Bare MÅ ha i etterkant;))
Bok
Joggebukse
Crocs
Ammeklær og ammebh med innlegg
Sokker
Vannflaske
Fuktighetskrem.

Stelleveske til baby med nødvendig innhold ved hjemreise og bilstol.

Enkelt og greit:)

Tenkte sist at det ikke var noe stress, men så startet fødselen med vannavgang og jeg fikk beskjed om å komme inn med én gang og jeg var så satt ut at jeg knapt klarte å pakke noe fornuftig. Så denne gangen pakker jeg i uke 34. Er en stund til ennå da (30+3). Trenger ikke noe spesielt til fødselen, mobillader og helsekortet ligger alltid i veska mi. Pappaen skal ta med kamera og litt snacks.

Til barseloppholdet pakker jeg som til en helg på hotell. Bare med behagelige, ammevennlige klær og slippers. Toalettsaker og sminke. I tillegg et par skift til babyen, lue og babyteppe. Dette, pluss bilstolen, står bare klar i bilen til det trengs.

Tenker også jeg tar med en pakke bleier str. 1 (sykehuset hadde str. 2 og de var enorme til førstemann). Koster 14 kr og pakka er ikke stor :)

Back
Topp