Fødebagen

Duplodama

Elsker forumet
Septembergull'17
Kom plutselig til å tenke på fødebagen. Husker ikke når jeg pakket den ferdig sist, men husker at jeg irriterte meg over at jeg ikke hadde pakket crocs til å ha på sykehuset :)

Når planlegger du å ha fødebagen ferdig? Og skal du ha noe lurt oppi? :)

Forrige gang hadde jeg ikke pakket noe. Reiste hjem og hentet det viktigste. Trenger jeg mer enn litt klær og toalettsaker kan min mann ta med det jeg trenger. Når jeg skulle på ul sist så jeg et par som hadde med stor koffert, en bag, ammepute og bilstol inn på føden. Jordmora spurte om de var på flyttefot [emoji23]

Sist ble den pakka på vei til sykehuset. Denne gangen skal jeg ha den klar litt tidligere. Her har jeg tatt utgangspunkt i at jeg skal være der fødedagen + 2 dager til, som er det vanlige. Sist ble vi en uke og måtte dermed hjem for påfyll. Denne gangen gidder vi ikke kjøring hjem pga større avstand.
- Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, en deilig bodylotion, deodorant med en god lukt som skjuler den grusomme svettelukten, dusjolje, hårbørste, qtips, MASSE ammeinnlegg.
- Sminke til hjemreisen
- Hårføner (Både til håret og til å tørke seg der nede)
- Kamera, lader til tlf
- Klær (2stk ammebh, 2stk ammetopper, strømpebukse, 2stk skjørt, 1 bluse og 1 cardigan, 3/4 stk truser med plass til litt i foråsidetsånn. Orker ikke de greiene fra sykehuset.
- Birkenstock til innebruk og crocs til dusjen.
- Jakke og sko til hjemreisen (væravhengig)
- Kjeks, müslibar, smågodt etc. Noe snæks til natta når kiosken er stengt.

Baby:
- 3stk body
- 3stk strømpebukser
- Hentesett (væravhening om det blir strikk eller bare en heldress)
- Bilstol

Far:
- Klær: 2stk tskjorter, 2stk boksere, valgfri overdel (hettejakker?), 1stk bukse, 1stk "joggebukse", 1stk pen skjorte til hjemreisen.
- Birkenstock til innebruk
- Jakke/Sko til hjemreisen
- Toalettsaker (Her får han pakke hva han selv mener han trenger).

Den har jeg ikke tenkt på enda, jeg vet bare at jeg hadde ALT for mye med sist:p Vi bor 10 minutt unna sykehuset, så det er kjapt for pappsen å ta med dersom noe har blitt glemt.

Jeg skal pakke den til uka tenkte jeg. Skal på ny tvillingkontroll på torsdag, så da tar jeg den med i bilen i tilfelle jeg ikke får dra hjem[emoji28]
*en god fuktighetskrem
*lypsyl
*saltvannsspray til nesa
*sminke
*toalettsaker
*drikkeflaske med vid nok hals til å putte isbiter i(sykehus har aldri KALDT vann i kranen)
*dusjeslippers
*q-tips
*ammeinnlegg
*ammesingletter
*flere par med haremsbukser i kort og lang versjon
*morgenkåpen min
*sandaler
*mobillader

Far tar med bilstol da vi skal hentes på sykehuset, og oppi hver bilstol ligger det en pose med hjemreiseklær til babyene[emoji4]

Jeg hadde med altfor mye klær til meg og baby. Brukte kun buksa jeg kom i og singlet. Holdt på å koke ihjel. Det jeg savna, var sokker. Jeg svetta som en gris på tåfisen, så samboer måtte ut på shopping:P Har ikke tenkt så mye på innholdet og heller ikke når jeg skal pakke. Venter så nærme termin som mulig. Vi bor bare et par mil unna føden, så samboer fikser jeg jeg eventuelt mangler.

Hadde med litt for lite sist, ble flere dager på sykehuset enn antatt. Men mannen dro hjem å henta, bor 30 min kjøretur unna. Og kjøpesenter 2 min unna sykehuset.
Pakker nok passe store klær, innesko, toalettsaker, noe å lese/gjøre og snacks til meg (og pappaen, om han får blitt med pga storebror). Og klær til lillegutt.

Hadde med for masse sist - brukte bare pysjbuksa på sjukehuset og så overdelen el singlet. Vi hadde pakka litt et par vk før termin pluss lagt huskelapp på toppen av bagen. Mens eg satt på do med vatnet fløymande så putta pappaen resten i bagen. Vi har bare 30 min til sjukehuset, så ingen problem å hente meir etter kvart. Vi måtte vere der 5 dg så far trengte fort meir kle [emoji4] Denne gangen blir det planlagt ks, så pakker et par dager før ks dato [emoji4]

Trur ikke jeg kommer til å pakke så mye.. Tar 15-20 min til sykehuset, så skulle det være krise med no er ikke veien hjem lang [emoji6]

Back
Topp