Fødebagen :)

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Fikk plutselig et lite innfall og begynte å pakke fødebagen :D
Eller noe av det hvertfall.
Hva skal dere pakke, eller noen som allerede er ferdig? ;)

Her er min liste:

Til meg:
Helsekort
Amme BH-er
Ammeinnlegg
Ammeinnlegg i ull
Store truser
Bind
Sokker
Bukser
Topp
Gensere
Innesko
Nattøy
iPhone lader
Camera
Drikke
Snacks
Toalettsaker: tannbørste, tannkrem, deo, mascara, shampo, balsam, børste, hårolje, hårstrikk, lypsyl,
Purelan
Ørepropper
Lesestoff
iPad

Til baby:
Hentesett
3-4 body
3-4 sett klær
Sokker
Smokk + kos
Nattøy
Pledd
Lue
Gulpekluter

Bilstolen tar pappan med når vi skal hjem :)

Hva har jeg glemt?

Har selv tenkt å pakke:
- Til meg:
1 joggebukse (pluss den jeg har på når vi reiser inn til føden)
2 amme BH (en til å ha på under fødsel og en etter på)
Store truser
1 Amme singlett
1 Cardigan
3 par sokker
Toalettsaker
TOALETTPAPIR (mykt)
Kamera
Mobillader

- hvis det blir igangsettelse:)
Yatsi
Sjokoladeplate
Kjekse
Matpakke til far
Nettbrette med filmer nedlastet

- Barnet:
Hentesettet
2 Body
2 strømpebukser
Baby teppe

Tror det er alt jeg tar med :)
Blei satt igang forje gang å da va d greit å ha med litt å drøy tia me :D

Bare lurer: hvorfor så mye klær til babyen? Tenkte å bare ta med lille gutt skal ha med seg hjem (og det skal aller helst skje ganske fort)...
Ikke liste eller begynt å pakke, men høres ut som du har med det nødvendige - kanskje t-skjorte til far (kan bli mange timer på han også)!?
Jeg skal ha med sportsdrikk denne gangen! Drikker ikke normalt det, men savnet det sist:p

Jeg dytta liksågodt på den andre tråden om fødebagen jeg. ;) :p

Bare lurer: hvorfor så mye klær til babyen? Tenkte å bare ta med lille gutt skal ha med seg hjem (og det skal aller helst skje ganske fort)...
Ikke liste eller begynt å pakke, men høres ut som du har med det nødvendige - kanskje t-skjorte til far (kan bli mange timer på han også)!?
Jeg skal ha med sportsdrikk denne gangen! Drikker ikke normalt det, men savnet det sist:p
Sist var vi innlagt i 5 dager pga ammetrøbbel. Glad jeg hadde med noen skift med babyklær da for jeg ville ikke bruke sykehusklær på hverken henne eller meg selv. Så da var det greit å ha skifteklær når hun gulpa og sånn. ;) Babyen ble liksom mer min i sine egne klær, som passet henne istedenfor utvaskede og altfor store sykehusklær. :)

Bør man ha med stellesaker evt bleier til babyen?
Nei, det behøver du ikke. Det får man på sykehuset. :)

Det eneste jeg skal ha med er babyolje og medsoft tørre engangskluter. Babyoljen er kjekk til å vaske vekk mekonium med, fordi det er som tjære og ganske vanskelig å få bort med bare vann. Og de tørre engangsklutene de hadde på sykehuset her var så harde at det var som å vaske den lille stumpen med tørkepapir. :o

På st.olavs har ikke jeg sett snurten av noe babytøy....

Jeg har begynt på listen min, men ikke pakket noe ennå. Har et par ting som må kjøpes inn, som feks innesko, men det meste har jeg. Må bare vaskes og legges i bagen.

Skal også feste listen på kjøleskapet og ha bagen på babyens rom så det er lett for mannen å hente det som trengs hvis noe skjer plutselig.

Begynner å virkelig kjenne på at det kun er drøye 8 uker igjen til termin :)

Hva pakker dere i?

Kan anbefalla nettingtruse køpes på apotek . Dritt god å ha på :-)

Selv har eg ikkje børjat pakka enny .

Liten trillekoffert! Er lange avstander å gå på sykehuset, så slipper mannen å bære på så mye. :p
Hehe mannen kan vel bære fødebagen noen få meter når vi har måtte bære babyen i magen i 9 Mnd :P :D Neida.....bare tuller.....trillekoffert var jo veldig lurt ;)

Har selv tenkt å pakke:
- Til meg:
1 joggebukse (pluss den jeg har på når vi reiser inn til føden)
2 amme BH (en til å ha på under fødsel og en etter på)
Store truser
1 Amme singlett
1 Cardigan
3 par sokker
Toalettsaker
TOALETTPAPIR (mykt)
Kamera
Mobillader

- hvis det blir igangsettelse:)
Yatsi
Sjokoladeplate
Kjekse
Matpakke til far
Nettbrette med filmer nedlastet

- Barnet:
Hentesettet
2 Body
2 strømpebukser
Baby teppe

Tror det er alt jeg tar med :)
Blei satt igang forje gang å da va d greit å ha med litt å drøy tia me :D
Sniker litt ;) kanskje lurt med en bukse til? Jeg søla ut buksa mi sist med fostervann under fødselen, så den måtte mannen ta med hjem o_O og du vet jo aldri hvor mye du kommer til å blø etterpå ( kan brått blø gjennom) eller søle på deg med noe annet. Pakk ned to bukser så er du på den sikre siden ;)

Her hos oss så står det att du ska ha med deg. Men fick ett par i begge mina fødsel. De er herlige å ha på
Kanskje sykehuset her er mer gavmildt? :P

Det sto et skap i gangen hvor man forsynte seg med nettingtruser, bleier til mor og barn, bind etc. ;)

Back
Topp