Fødebagen

Lenva

Betatt av forumet
Noen som har gode tips, eller en god liste på ting som er lurt å pakke ned? 36+5 idag og begynner å bli stressa med at jeg ikke har fått pakka den ennå. :P ting kan jo skje når som helst nå så greit å få pakka den før det skjer noe nå! ;P

Har pakket for noen uker siden :)

Til far:
Bukse, genser, boxer, sokker, tannbørste, deodorant og tannkrem.

Til baby:
Stellesalve (sverger til inotyol), bleier, body, sokker, strømpebukse, hentesett, stelleunderlag, gulpekluter, koseklut, badeolje, shampo, bomullsluer, bilstolpose, pledd, bukse, nattdrakt

Til mor:
Nattdrakt som er lett å amme i, mammabukse/joggebukse, store truser, store bind med vinger, ammeinnlegg også i ull, brystsalve, sokker, ammebh, ammetopper, tøfler som tåler vann, lester, kjeks, energidrikk/vannflaske, helsekort, mild shampo og balsam, mild dusjsåpe, deodorant, tannbørste, tannkrem, hårbørste, paracet, hårstrikk, sminke, mild parfyme, litt sminke til hjemreise, hjemreiseklær, babyboka "da jeg var liten", kamera med lader, mobillader, penger.

Har også satt bilstolen i bilen og gjort vogna klar og lagt den i bagasjerommet :)

Tror vi har fått med det viktigste, så får vi heller kjøpe om det er noe vesentlig vi ser mangler ;)

Jeg sliter skikkli med å pakke til babyen, men ikke meg selv. Vet liksom hva jeg trenger, utenom hvor store truser haha :P men til babyen lurer jeg mest på hvilken str på klærna, og hvor mye? Er jo ikke alle som passer 50, mens andre svømmer i 50 liksom :P

Jeg sliter skikkli med å pakke til babyen, men ikke meg selv. Vet liksom hva jeg trenger, utenom hvor store truser haha :P men til babyen lurer jeg mest på hvilken str på klærna, og hvor mye? Er jo ikke alle som passer 50, mens andre svømmer i 50 liksom :P
Jeg har flere forskjellige bodyer i str 50 som er stor forskjell på :p
Men jeg syns ullbodyene er ganske stratchy så der har jeg bare pakket str 50 :) men jeg har aldri gjort dette før. Hvis det viser seg at det er for lite så får vel bare kjæresten hente noen større hjemmefra :p men tviler på jeg får såå stor baby :p

Sykehuset mitt sa minst mulig, skift til mor, tøfler, toalettsaker, til baby, 2 ulluer og evt priv tøy om man ønsker det. Selv pakker jeg en liten bag, ikke hatt bruk for så mye med de 2 andre:)

Jeg er 38+0 i morgen og har såvidt begynt pakkingen. Det jeg har til nå:

Joggebukse
Pysjbukse (sliter med denne, for den er jo alltid i bruk :P)
Amme-bh x2
Ammesingletter
Ammeinnlegg engangs og ull
Brystsalve
Nattbind
3-pack med nettingtruser

Imsdalflaske
Tyggis
Iste med sukker
Sjokolade (til etter fødselen :P)

Jeg må jo ha med mobil, lader, kamera osv. Og baby trenger jo og en del..spent på når jeg kommer i havn. Kjenner jeg meg selv rett så pakkes det mens jeg har rier. Gikk hjemme i over 30 timer med rier sist som kun ga meg 2-3cm åpning, så regner ikke med jeg må haste til sykehuset denne gangen heller :P

Min har vært ferdigpakket en god stund;) Men lista mi ser sånn ut:

Til mor:
-2 stk ammesingletter+1 ammebh
-3 stk store, gode truser
-3 topper/t-skjorter (har pakket to singletter og en stooor Adidas t-skjorte)
-2 store joggebukser
-2 hettejakker med glidelås
-4 par sokker
-Nattbind
-Tannbørste+tannkrem
-Deodorant
-Krem til ansikt og hender
-Tøfler/sandaler
-Briller/linser
-Lader til mobil
-Ammeboka (anbefalt da vi var på omvisning på føden)
-Purelan

Til baby:
-Body
-Strømpebukse
-Sokker
-Hentesettet
-Lue
-Votter

Til far:
-1 bukse
-1 genser
-1 t-skjorte
-Sokker
-Boxer
-Tannbørste
-Lader til mobil

Må stå klart i skapet/kjøleskapet - tas med når vi drar:
-Strandaskinke
-Sjokolade og litt annen snacks
-Energidrikk (powerade etc)

+Helsekortet og de andre papirene, som ligger på vifta over komfyren.

Ble langt det her, men!:p Glemmer vi noe, så bor vi bare en knapp halvtime unna sykehuset, så gubben kan dra hjem å hente hvis vi har behov for noe:-)

Back
Topp