Fødebagen?

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Dere som har født før, hva hadde dere i fødebagen? Var det noe dere hadde glemt? Hva er det viktigste å ha med? Har dere en liste å gå etter?

Her er min liste:

AmmeBH + innlegg
Gode truser + noen tjukke bind (trengs egentlig ikke siden der er på sjukehuset, men bare sånn i tilfelle det er lite igjen på et tidspunkt)
Sjampo/balsam
Hårstrikk
Lipsyl
Pysjbukse/joggebukse
Ammetopp
Tøfler e.l.
Briller
(Mascara)
Notatblokk og penn
Mobil og lader
Bok/suduko

Til bebis:
Body, bukse og sokker
Pysjamas
Tynn og tjukk lue
Dress til å ha på i bilen
Koseklut

Gave til jentungen når hun kommer på besøk.

Jeg husker hva jeg hadde med til babyen, men jeg har faktisk glemt hva jeg hadde med til meg selv. Kan ikke huske at jeg pakket ammeBH, ei heller tøfler. Men det vil jeg ha med nå. Også tror jeg at jeg vil ha med litt snaks og drikke. Det hadde jeg ikke sist (om jeg husker rett).
Kanskje badekåpe og håndkrem. Hm.. Jeg må skrive liste :p

Har begynt p skrive liste, men jeg tenkte det kunne være greit å høre hva andre har med i tilfelle jeg glemmer noe viktig :p har sett litt på bilder og lister på Google også, men det er så vanskelig :) å klarer ikke bestemme meg for størrelser på klær til babyen :p mannen var 4500gr og 52cm, jeg var 3350gr og 50cm, så står liksom mellom 50 og 56 og vipper :) jordmor sier babyen er liten, men jeg er så usikker :p

Har begynt p skrive liste, men jeg tenkte det kunne være greit å høre hva andre har med i tilfelle jeg glemmer noe viktig :p har sett litt på bilder og lister på Google også, men det er så vanskelig :) å klarer ikke bestemme meg for størrelser på klær til babyen :p mannen var 4500gr og 52cm, jeg var 3350gr og 50cm, så står liksom mellom 50 og 56 og vipper :) jordmor sier babyen er liten, men jeg er så usikker :p

Jeg tok med i begge størrelsene sånn i tilfelle, selv så har vi kun trengt str 50. Men tar med i begge for sikkethetens skyld. Man vet aldri. :-)

sniker fra februar, Glemte hele fødebaggen sist... Oppi alt kaoset så ble det rett og slett bare borte... Så sendte familien på sentertur for å handle det viktigste å ;) denne gangen skal jeg lage ei skikkelig liste og pakke den i GOD tid, så rett og slett sette den modt gangen så den ikke kan bli glemt :p stjeler noen ideer fra lista over her :P

Last edited by a moderator:
Jeg husker hva jeg hadde med til babyen, men jeg har faktisk glemt hva jeg hadde med til meg selv. Kan ikke huske at jeg pakket ammeBH, ei heller tøfler. Men det vil jeg ha med nå. Også tror jeg at jeg vil ha med litt snaks og drikke. Det hadde jeg ikke sist (om jeg husker rett).
Kanskje badekåpe og håndkrem. Hm.. Jeg må skrive liste :p
Hadde ikke med ammeBH sist jeg heller, men da vi skulle reise hjem merket jeg at jeg manglet noe.. ;) Snacks og drikke må jeg huske!

Vi bor 13mil unna sykehuset, så er greit å ha det meste på plass selv om vi er midt i byen under oppholdet, kjipt å måtte sende gubben på shopping rett etter fødselen :p

Er førstegangs men har forsøkt å lage liste :p

Fødebagen:
- Nattkjole/pysj
- Tøfler
- Lesestoff
- Drikke og snacks
- Babyklær: bodyer, hentesett
- Toalettsaker: tannkrem og kost, lipsyl, deo, hårstrikk, maskara, shampoo, balsam og kroppssåpe
- Ammebh og innlegg
- Store bind
- Klær: joggebukse, løse topper, cardigan, hotpants og sokker
- Mobillader
- Helsekort
- Babyteppe

Er førstegangs men har forsøkt å lage liste :p

Fødebagen:
- Nattkjole/pysj
- Tøfler
- Lesestoff
- Drikke og snacks
- Babyklær: bodyer, hentesett
- Toalettsaker: tannkrem og kost, lipsyl, deo, hårstrikk, maskara, shampoo, balsam og kroppssåpe
- Ammebh og innlegg
- Store bind
- Klær: joggebukse, løse topper, cardigan, hotpants og sokker
- Mobillader
- Helsekort
- Babyteppe

Kjempe fin liste du har laget! Så håper jeg ikke fornærmer deg nå.

Men mine tips som flergangs fødende er:
Bomullslue til baby, de på sykehuset er store og uten fasong.
Mykt dopapir er gull verdt, så ta gjerne med en rull.
Og hvis du som meg er utrolig glad i spekeskinke eller fenalår så smaker det helt utrolig godt etter en fødsel!
Lykke til! :-)

......;)

Babypakka; under construction

Body str 50/58/
Varmedress
Helseteppe
Klore hansker
Bomull lue
Vinter lue
Ny født smokk ?!
Bamse
Så står bilsete i bilen

Last edited:
Tror jeg har fått med det meste nå?

Til mor og far:
Helsekort for gravide
Mobil og lader
Tøfler/innesko som tåler vann
Hjemreiseklær
Gode, store truser
Ammetopper
Store bind med vinger
Kamera og lader
Amme-BH
Ammeinnlegg, også i ull
Morgenkåpe/nattøy som er lett å amme i
Noe å bite i
Penger
Lesestoff
Joggebukse/mammabukse
Brystsalve
Paracet
Genser/cardigan
Sokker
Legitimasjon til far
Pose til skittentøy
Skifte til far
Tannbørste til far
Babyboka og skrivesaker
Toalettsaker (shampo, balsam, mild dusjsåpe/olje, lypsyl, fuktighetskrem, tannbørste, tannkrem, antibakteriell, hårstrikk, hårbørste, deodorant. Evt sminke, sminkefjerner og mild parfyme).

Til babyen:
Bleier
Babyolje
Gulpekluter
Babyteppe i ull
Hentesett med lue og sokker
Bomullsluer
Body
Strømpebukse
Pysjamas
Sokker
Koseklut
Rompesalve
Stelleunderlag
Bilstol
Bilstolpose
Vogn i tilfelle tur på senteret

Kjempe fin liste du har laget! Så håper jeg ikke fornærmer deg nå.

Men mine tips som flergangs fødende er:
Bomullslue til baby, de på sykehuset er store og uten fasong.
Mykt dopapir er gull verdt, så ta gjerne med en rull.
Og hvis du som meg er utrolig glad i spekeskinke eller fenalår så smaker det helt utrolig godt etter en fødsel!
Lykke til! :-)
Takk takk :) absolutt ikke fornærmet! :) hentesettet inkluderer lue men tenkte på at det nok er greit med en enkel bomull utenom og ja :)
Ikke noe særlig spekemat, heldigvis :p

Back
Topp