Fødebagen :)

Septembermamma91

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hva skal dere ha i fødebagen jenter? Jeg er så usikker på hvor mye klær jeg skal ha med til meg selv og lille jenta vår❤️

Jeg har pakket slik at både jeg og babyen har klær for 2-3 dager! Sist ble jeg liggendes på barsel i 5 dager..så er greit å ha litt i bagasjen :)

Jeg har pakket fødebagen nå i ettermiddag. Er ikke ferdig men til nå har jeg pakket:
- morgenkåpe (til etter fødselen)
- slippers som det ikke er så nøye med mtp griseri som kan oppstå (de ryker i søpla etterpå)
- 1 amme bh (skal kjøpe en til)
- 2 ammesingleter
- 1 lang cardigan
- 4 bomullshipstere som ikke strammer
- mykt, stort håndkle
- toalettsaker
- bind
- ammeinnlegg
- sjokolade ;)

Ellers så skal jeg pakke:
- sort joggebukse (må kjøpe)
- en løs bukse til hjemreise
- nattkjole med knapper foran
- hoodie med glidelås foran
- sokker
- et par store t-skjorter

Satser på å bruke sykehusets skjorte og nettingtruser.

Til babyen har jeg pakket ett par bodyer, lue, en pyjamas, strikkejakke til hjemreise, babyteppe til hjemreise, sparkebukse med føtter.

Til meg selv har jeg tatt med:
- gode bomullstruser + sokker

- dopapir(hørt at sykehuset sitt er hardt)

- øretelefoner, skrivesaker

- 2-3 ammebher (er redd for å lekke de ut!! Hehehe)

- crocs og slippers

- morgenkåpe

- løse "alladinbukser"

- gravid tights

- jakkegenser

- vanlige singleter, som kan trekkes ned når jeg ammer(har ikke funnet noen ammetopper jeg liker)

- kamera + videokamera

- skift til samboer :)

- ekstra proviant som nøtter, pastiller, tyggis! Og vannflaske med sugerør!!

Til babyen har jeg tatt med bukser med og uten fot, 2 luer, noen sokker, mange bodyer, ett teppe og en koseklut:) + hentesettet!!:)

Skal reise ned (og forhåpentligvis hjem igjen) i cardigan, singlet og en leopardmønstret bukse med høyt liv.
I kofferten har jeg en mørk joggebukse, en tynn og løs genser, singlet, truser, sokker, ammebher. Litt usikker på hva mer jeg skal ha oppi. De andre gangene har jeg egentlig hatt sykehusskjorte hele tiden når jeg har vært der.

Til babyen har jeg pakket en pysj, 2-3 bodyer, 2-3 strømpebukser, tynne luer, strikket pledd (som jeg har brukt til de to andre også) og så hentesettet.

Dette står på huskelisa mi! (foreløpig);)

4 boxere
4 par varme sokker
2 ammebh
joggebukse
cardigan
2 ammetopper
nattkjole m/knapper - nattdrakt
tøffler og morgenkåpe
Reiser i betterbodies kosebukse, singlet og hoodie!

ammeinnlegg i ull og bomull
ammesalve
stort håndkle
reisehårføner
toalettsaker
lambi toalettpapir
nattbind
blader/bok
mobillader
vannflaske+fres
snacks

Til baby:
babynest + koseklut
teppe
4 body+bukse
2 par sokker
lue
2 pysjamas m/føtter
hentesett :Heartpink

Takk for bra svar, nå har jeg litt mer å gå utifra:) når tenker dere å gjøre klart basen og setet i bilen? :)

Har pakket med ett skift til megselv (bukse, topp, nettingtruser, normale truser, topp, ammebh osv). Også kamera, og mat skal være med, og stelleting.

Har pakket en pose med flere skift, og ting som bare skal ligge i bilen. Også sammen med babyklærna. Syntes bare det er unødvendig med en stor koffert eller bag fylt med ting jeg ikke vet om jeg trenger.

Har pakket med ett skift til megselv (bukse, topp, nettingtruser, normale truser, topp, ammebh osv). Også kamera, og mat skal være med, og stelleting.

Har pakket en pose med flere skift, og ting som bare skal ligge i bilen. Også sammen med babyklærna. Syntes bare det er unødvendig med en stor koffert eller bag fylt med ting jeg ikke vet om jeg trenger.
Er jo kjekt det om samboeren din går ned i bilen å henter f.eks ;) Het blir det en bag som jeg og samboeren deler på og stelleveska til lillemor sitt tøy og utstyr ;)

Hvor stor ammebh har dere kjøpt? Hørt at man vokser veldig rett etter fødsel. Har vokst mye gjennom graviditeten og kjøpt mange bher!!!

Jeg pakket ferdig i helgen. Pakket en liten håndveske til fødselen (med bl.a mobillader, kamera, drikke, snacks, toalettsaker o.l), så en bag til barsel som står i bilen til fødselen er over.

Pakker dere i bag eller liten koffert?
Vi pakker I gamle militærbagen til samboeren. Den har både vanlig bag mulighet og bag-sekk mulighet slik at samboeren bare bærer den som en sekk på ryggen. Og da vi han ha mulighet til å hjelpe til med andre ting eller bære andre ting I tillegg.

Pakker i en bag.. Er det bare jeg som syns di sykehusskjortene er superbehagelige forresten? Og sååå kjekt å bare hive de til vask på sykehuset. Så jeg tar med meg joggebukse/ tights også en overdel til hjemreise... Men mens jeg er på sykehuset kommer jeg til å gå i tights og sykehusskjorte! Vi bor nært da, så mannen kan ta med hvis det er noe som mangler.

Pakker dere i bag eller liten koffert?

Iflg en bekjent som jobber som portør er trillekoffert det beste han vet; lett å stable og forflytte. Visstnok mange som dukket opp med maaange poser med det ene og andre, og bager som de innser mor ikke kan bære sånn at far blir løpende frem og tilbake. Jeg skal på barselhotell etter føden så i ren sympati for portører som skal hente tingene mine blir det koffert her :)

Back
Topp