Fødebagen

VeraSverige

Betatt av forumet
Hvor mye har dere hatt med dere eller pakket? Har dere følt at dere har for lite eller for mye? Både jeg og mannen har en liten trillekoffert hver, i tillegg til ryggsekken og bilsete. Det føles mye, men jeg har bare litt klær, amme-BH og innlegg, morgenkåpe og Crocs, og mannen har med en del snacks/mat og et par skift, og så kamera og sånn da. Jeg har litt klær til barnet i min koffert. Føler det er bedre med for mye enn for lite?

Jeg føler det samme, spiller ingen rolle om man har med for mye så lenge man ikke har med for lite ;) så får man se første gangen og lære til andre gangen! Vi deler en veldig stor bag, der vi har alt av snacks, klær til oss begge samt til lille :)

Det er bedre å ha med for mye enn for lite :)
I vårt tilfelle kan samboer evnt bare kjøre hjem å hente det vi evnt mangler (bor 20 min unna sykehuset) vi har valgt å pakke alt i samme bag. Kjøpte inn det siste i går, crocks :D så nå er jeg offisielt pakket ferdig fødebagen :)

Vi har ikke bil, og jeg vil helst ikke at mannen skal forlate meg på sykehuset... Da tar vi heller med litt for mye enn litt for lite, men bestemte meg akkurat for å la strikketøyet være hjemme ;).

Jeg har iallefall kjøpt alt for liten fødebag ser jeg.... Stappfull, og det er uten at morgenkåpa har kommet nedi :p

Jeg brukte nesten ingen klær, det var så praktisk å bare gå i sykehusskjorte. Men så hadde jeg enerom også da. Det var tropevarme, så gikk en del i bare nettingtrusa også :D Anbefaler veldig bixit muslibar e.l og noe å drikke som gir energi. Yt f.eks. Det var fantastisk når epiduralen virka og jeg oppdaga hvor sulten jeg var.

Vi har ikke bil, og jeg vil helst ikke at mannen skal forlate meg på sykehuset... Da tar vi heller med litt for mye enn litt for lite, men bestemte meg akkurat for å la strikketøyet være hjemme ;).
Heller for mye enn for lite :)
Jeg droppet å pakke ned bok :P pakket ned go pro kamera istede :D

Jeg hadde pakket altfor mye, men så dro jeg hjem første dag da.. Jeg syntes sykehusskjorta var genial på nattestid, ellers brukte jeg ammesinglet uten bh under og en løs kosebukse (hadde også med skift), tøfler og nettingtruser. En god dusjolje, sjampo og krem. Alt uten parfyme, pga baby liker mammas lukt.
I egen sekk hadde vi YT og Powerade sportsdrikker, energibarer, sjokolade og frukt. Og selvsagt fotokamera. Drakk et par sportsdrikker, ellers gikk det mye i isvann som vi fikk på føden. Rakk ikke kjenne på sult siden vi bare var 1 t og 20 min på sykehuset før minsten kom til verden :)

Jeg har pakket mye, men ville pakket mer om jeg skulle en annen plass :p
Jeg har masse klær til babyen (viktig at det matcher), tøfler, deo,tannkrem og tannkost til oss begge, mye drikke og kjeks, lefser, sjokolade, flere skjorter til meg selv, truser, sokker, genser, bukse, kamera + lader, shampoo, balsam, bind, ammeinnlegg.
Skal ta med meg pc + lader, sminke, hårføner, glattetang og lader til telefon når vi drar. Og bilstol :)

Jeg pakket mye ganske tidlig, havnet på sykehuset med premature rier i uke 33 som de fikk stoppet, da jeg kom hjem gikk jeg gjennom baggen og tok ut mye. Skjønte fort at det var ting jeg slettes ikke kom til å ha bruk for. Fødebaggen min nå inneholder dette:

- tynn morgenkåpe - jeg ble så varm av de tykke på sykehuset
- sandaler til dusj og gå rundt på sykehuset - kasta ut crocksene jeg hadde med sist da disse var udugelige i dusjen
og da det var felles dusj er det litt ekkelt å stå uten. Måtte helle ut 2 cm vann fra croksene etter hver dusj og det ble
tungt å måtte bøye seg ned for å tørke dem. De var også sinnsykt glatte på sykehusgulvet.
- tynn behagelig gravidbukse som også kan dras litt opp på leggen om det blir varmt
- to amme t-skjorter
- en tynn cardigan
- to myke amme bher
- 3 pack med gravidtruser fra lindex
- toalettsaker - har dobbelt av alt så jeg slipper å tenke når jeg skal avgårde
- liten hårføner
- ammeinnlegg, krem til såre bryst
- truseinnlegg og et par store bind - de har også dette på sykehuset
- snackpose - inneholder zeroh saft (må ha) new energy sjokolade, to nøtteposer og et par energibarer
- to skiftesett til baby og babyteppe - vet de har klær på sykehuset men syns det er greit å ha noe eget
- boxer og t-skjorte til samboeren

Tror det var alt egentlig :-)

Jeg hadde pakket for lite ting. Småen hadde litt vansker og måtte være 5 dager på sykehuset. Jeg hadde også veldig god melkeproduksjon og utdrivningsreflelks så alle singlettene mine luktet surmelk på slutten. Så neste gang jeg skal føde skal jeg pakke mer klær til meg selv. For man vet aldri hvor lenge man må være på sykehuset. Og selv om det er kort vei hjem så var det ikke så kjekt å skulle sende mannen hjem for han ville også være hos lillegutt mest mulig.

Jeg hadde pakket for lite ting. Småen hadde litt vansker og måtte være 5 dager på sykehuset. Jeg hadde også veldig god melkeproduksjon og utdrivningsreflelks så alle singlettene mine luktet surmelk på slutten. Så neste gang jeg skal føde skal jeg pakke mer klær til meg selv. For man vet aldri hvor lenge man må være på sykehuset. Og selv om det er kort vei hjem så var det ikke så kjekt å skulle sende mannen hjem for han ville også være hos lillegutt mest mulig.

Jeg opplevde at det var stress å ha med en stor bag når jeg ble sendt i ambulanse,den skulle lempes over på senga, fraktes videre til båren og alt det der. Så istedet for å pakke mye med meg "just in case" så legger jeg heller frem noe hjemme som lett kan hentes av samboeren eller andre familiemedlemmer. Vi har to store polarhunder som står i hundegård hjemme i tillegg som må passes. Så samboeren må uansett hjem og ta seg av dem hvis vi blir værende over mange dager. Vi har folk som kan gi dem det de trenger de første dagene, men ikke over tid.

Det jeg ikke kunne klart meg uten var: Lambi dopapir, asan intimservietter, antibac, libresse store nattbind, innesko, hårbørste, tannbørste, tannkrem. Tok med unødvendig mye klær, men det var kjekt med litt sminke da vi fikk besøk - følte meg litt mer fresh da :P

Det jeg ikke kunne klart meg uten var: Lambi dopapir, asan intimservietter, antibac, libresse store nattbind, innesko, hårbørste, tannbørste, tannkrem. Tok med unødvendig mye klær, men det var kjekt med litt sminke da vi fikk besøk - følte meg litt mer fresh da :P
Jeg derimot måtte ringe mannen for å ta med Lambi toalettpapir. Jeg takler ikke hardt dopapir til vanlig, og da var det iallfall uaktuelt etter en fødsel!

Jeg derimot måtte ringe mannen for å ta med Lambi toalettpapir. Jeg takler ikke hardt dopapir til vanlig, og da var det iallfall uaktuelt etter en fødsel!
Ja det var stoor forskjell!! Gull verdt nå i barseltiden også :)

Jeg og samboer har hver sin bag, pluss stellebag'en til mini. Er 2,5 times kjøring til sykehuset, så her pakker vi heller for mye enn for lite. :P har tatt med div lette klær, toalettsaker, toalettpapir, crocs, badekåpe, saft, kjeks osv. Er vår første, så vi aner jo egentlig ikke hva vi trenger. Men regner med å bli der noen dager om alt er normalt :)

Back
Topp