Fødebagen

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Har dere planene klare for hva dere vil ha med dere på sykehuset? Jeg har tenkt å begynne å pakke litt nå, men lurer på hva jeg skal ta med? Ting til meg er greit nok, men til babyen?
Sist jeg fødte måtte vi låne klær på sykehuset, var kun hjemreisedagen vi fikk ha på henne regne klær. Er det fortsatt slik? Eller hvor mye klær skal man ta med til lille? Bleier får man vel der? Husker så lite selvom det bare er 2.5 år siden sist:P

Babyen kan bruke egene klær på sykehuset (ivertfall her) så jeg har tenkt å ta med
3bodyer
2sett med klær(bukse/genser)
3strømpebukser+sokker
Og hentesettet
Bleier får vi på sykehuset :-)

Vil gjerne kle babyen i sine egene klær på sykehuset, satser på å ikke vere mer en 3dager!! Men om det ikke skulle gå etter planen får mannen ta m klær ;-)

Høres ut som en plan:-)
Her bor vi jo et stykke unna sykehuset, så regner med mannen blir der med oss hele tiden. Mamma kommer jo nedover med storesøster, så blir det for lite klær, får hun ta med:-)
Vet ikke om det er samme praksis hos dere som her, jeg skal til Lillehammer...

Hos oss kan man ikke låne klær, så må ha med egne... Syns det er like greit :) bleier og stelleprodukter, kluter og tepper fikk vi låne sist og regner med det fortsatt er slik :)

har ikke tenkt så mye på den enda.... eneste jeg VET jeg skal ha oppi er en fantastisk herlig vidunderlig bit av Blue Castello !!!! drømmer om å tre trynet over den osten akkurat nå....."savner"

utover det så tar jeg det litt som det kommer, hadde ikke med stort annet enn toalettsaker sist og jammen ble knerten født for det ;)

Sikkert smart å få pakket og satt det klart ja! Er jo folk på desember forumet som alt har fødet.
Tenkte jeg skal se litt på lister som ligger ute. Ellers blir det vel klær til meg, og en del tøy til den lille.
Og legge ved noe varmt tøy til vi skal hjemover. Aldri vært med på dette føre. Men finner vel ut hva som
skal kastes,legges,hives eller presses ned i baggen :p

Har skrevet en svært så detaljert liste. Folk sier jo så mye forskjellig om hva en trenger og (hovedsakelig) ikke trenger, men de hører jeg ikke på. Alle er forskjellige, og jeg tar med ting som får meg til å føle meg vel. Om ikke det blir brukt, er det jo ikke verre enn å ta med hjem igjen.
Når det gjelder babyen har jeg med 3 foldebodyer, 2 sett mykt kosetøy, gjerne ull/silke.., hentesett som mormor har strikket og ekstra lue. Tar også med egne stelleprodukter til henne fra Burt's Bees og Nyrørt fra Krem Fresh. Så har jeg med ene teppet hennes.
Har også med bilstolpose.
Så sørger vi forhåpentligvis for å ha montert på plass basen til bilstolen i god tid :)

Høres ut som at jeg bare må pakke det som faller meg inn ;) hehe!
Men, pakker dere til mannen også, i samme bag? Han trenger jo litt div han også :)

Høres ut som at jeg bare må pakke det som faller meg inn ;) hehe!
Men, pakker dere til mannen også, i samme bag? Han trenger jo litt div han også :)
Mannen får klare seg selv her i gården! Det fikk han beskjed om sist gang også og hadde baggen sin full av iskaffe, sjokolade, kjeks, brus, potetgull, nøtter, bananer ol for å holde blodsukret i vater om fødselen dro ut :-D Det var det viktigste rådet han hadde fått og jeg var egentlig veldig glad for at han tok med litt ekstra :-)

Mannen får klare seg selv her i gården! Det fikk han beskjed om sist gang også og hadde baggen sin full av iskaffe, sjokolade, kjeks, brus, potetgull, nøtter, bananer ol for å holde blodsukret i vater om fødselen dro ut :-D Det var det viktigste rådet han hadde fått og jeg var egentlig veldig glad for at han tok med litt ekstra :-)
Ja er greit å ha med litt proviant :-)
Han kan få pakke selv, men kan få låne plass i bagen min;-) hehe!

Ah, jeg har pakket klær til baby, gulpekluter, purelan, ammeinnlegg, og litt småting.. Men kommer ikke på mer i farten. Er en del ting jeg må kjøpe, som ammebh og slikt..
Trenger man mange av det?

Ah, jeg har pakket klær til baby, gulpekluter, purelan, ammeinnlegg, og litt småting.. Men kommer ikke på mer i farten. Er en del ting jeg må kjøpe, som ammebh og slikt..
Trenger man mange av det?

Det er, som gravidtøy, midlertidig klesplagg, men hvis du lykkes med amming og vil fortsette med det, så kan det jo brukes i opp til ett år (om ikke lengre, da...).
Jeg, personlig, kommer nok ikke til å kjøpe mer enn 2-3 bher, da har jeg nok til å rullere på mens 1-2 er på vask.
Tror jeg heller shopper bher når puppene har sluttet å produsere og har krympet litt.
Bh er ikke hva samboeren er interessert i uansett ;)
Hvis man er redd for lekkasjer eller slikt, er det kanskje bedre og billigere å kjøpe flere ammeinnlegg :)

Høres ut som en plan:-)
Her bor vi jo et stykke unna sykehuset, så regner med mannen blir der med oss hele tiden. Mamma kommer jo nedover med storesøster, så blir det for lite klær, får hun ta med:-)
Vet ikke om det er samme praksis hos dere som her, jeg skal til Lillehammer...

Jeg var på Lillehammer i august -12. Brukte egne klær :)

3-4 skift til babyen, lue, ullsokker og ulldress til hjemreise, smokk. Bruker egne klær på babyen på sykehuset.

Jeg kjøpte 3 stk her:
http://www.wish.com/c/53f1603f1c105e50c4a1b152

Trenger vel ikke mer enn 2-3 men disse var så billige :p

Njaaa, vær ekstremt forsiktig med disse kinesiske nettbutikkene, de leverer produkter, men de kan ofte se HELT forskjellig ut, eller være i en helt annen størrelse, ellers får du heftige gebyrer.
Har handlet hos Light in the Box før, og endte opp med å betale 1000 kr i gebyrer i tillegg til at bare 1-2 produkter var brukendes, mens måtte gi bort 8 andre, liksom...
Jeg boikotter de nettbutikkene som er affilierte med Light in the Box, og Wish er en av dem! ;)

Back
Topp