Fødebagen

poda

Flørter med forumet
noen som har begynt å pakke fødebagen?
 hva som trengs i og sånn?

Noen sier jeg må pakke den nå mens andre sier at jeg hare leeenge igjen men er jo bare et par mnd til nå.
Kanskje greit å nevne at det blir planlagt keisersnitt og blir liggende en stund ca 5-7 dager, alt ettersom formen etterpå. kom gjerne med tips

Jeg har enda ikke handla det jeg trenger til meg for oppholdet, så jeg venter litt til.
Men syns ikke det er tidlig å pakke den allerede nå, i hvert fall hvis man kan klare seg uten det man putter i bagen..

Her er en liste jeg fant, og som jeg kommer til å bruke.

*2 tynne joggebukser
*2 singletter
*1 litt fin løs topp
*slipperser/tøfler
*toalettsaker
*helsekort
*sokker
*amme-bh
*ullinnlegg-papirinnlegg
*pysj bukse + stor god t-skjorte
*morgenkåpe
*undertøy
*lypsyl
*uparfymert lotion

til baby:
*strømpebukse
*body
*ullsokker
*hentesett

snacks til fødsel:
Vannflaske med tut.. blir tørst av å amme også :)
tre bokser Solrik, greit med litt sukker, energi
Kjeks
cola til gubben
noe søtt til gubben 

Jeg har pakka til baby'n men ikke til meg.... skal hente vogn og stelleveske på torsdag så blir nok å pakke litt neste helg tenker jeg. Svigerinna mi føste 5 uker før. å jeg har jo bare 6 uker igjen til menstermin i morgen, så kanskje greit å gjøre ting klart. :)

Ikke pakket enda, så vidt begynt å vaske og ordne litt nå. 

Jeg har lest en plass at bagen bør være klar innen uke 30... Men, jeg har ikke begynt enda. tenkte å gjøre det snart da..:)

Men om du har planlagt ks så trenger du vell ikke stresse så fælt, men det kan jo være greit å få det gjort :)

du som skal ha ks må tenke på magen din etter operasjonen så bukser med høyt liv, svære truser og ellers løse klær er et must! hadde selv haste ks og husker jeg labbet for det meste rundt i nettingtruser, sykehuskjorte og morgenkåpe for jeg tenkte ikke på at ting kan skje og må man ta ks er dte lurt med løse klær. 

jeg har såvidt begynnt å vaske opp å sortere ting etter storesøster så da legger jeg tingene i bagen som jeg vet skal dit. (klær, ammeinlegg i ull og babyteppe)
Tenkte å kjøpe inn det jeg trenger på apoteket og av toalettsaker å legge oppi, men amme-bh og singleter bruker jeg nå.
Denne gangen bor jeg ett par minutter fra sykehuset, så er ikke krise å glemme noe.

Kommer til å pakke til baby i uke 37-38 men tviler eg pakker til meg før detskjer noe :) har alt her hjemme så er bare å hive i baggen:)

Min va pakka tel nyttår... Å godt va nu d, sia æ fikk premature rie i uke 27, å har vært innlagt sia, på sykehus fem tima heimefra... Før oss va d en selvfølge å pakke tili, sia æ fødte sju uke før termin sist, å d va førventa at d nei å skje nu å....

klær til baby'n er pakka..
tenkte å pakke resten om 2 uker... får strelleveska og vogna på tordag :)nå nærmer det seg.. gleder meg..

Hmmm har tenkt på at den bør pakkes snart...Husker ikke hva jeg pakket ned sist..hehe

Den står klar den ;) Tuva ble født før termin og kom i en fei, så fant ut det var best å bare ha den klar.
Har pakka det jeg brukte når jeg fikk Tuva egentlig;
Kamera med lader, ekstra batteri og ekstra objektiv.
To gode joggebukser
Tre gode ammegensere/topper
Gode myke sokker
Undertøy
Bind
Mobil lader
Amme-bh
BH innlegg
Boddy og sparkebukse til babyen
Pysj til babyen
Dress til babyen
Sutter
Sokker og strømpebukser til babyen
Toalettsaker
Pledd til babyen

Ojda... enda en ting jeg sikkert skulle gjort!!! Men her kom storesøster 2 uker på overtid, så jeg tenker at jeg har goooooood tid... emoticon
Pakker sikkert i påsken, da nærmer termindatoen seg veldig!
I dag har jeg FAKTISK vasket vognen, og det er ganske bra for å være meg!

Jeg sitter for tiden å jobber med en eksamensoppgave, men tenker at iløpet av neste uke skal den sendes inn. Og da skal jeg få vasket og gjort klart ALT til babyen kommer. Inkludert fødebagen;)
Men aner ikke hva jeg skal pakke, så greit med tipsene fra de andre her inne :))

Jeg har ni uker igjen enda, så jeg har verken pakket bag'en eller begynt å vaske babytøy.

Fant frem alt fra Storebror tidligere i uken og har sortert det litt, så snart skal jeg vaske det og legge det på plass.

Jeg har eksamen første helgen av mars, så jeg er litt fokusert på det, gleder meg til å bli ferdig med den. Da skal jeg kose meg med babytøy og forberedelser til Lillebror kommer i slutten av april :)

Husker at det ikke var mye vi trengte på sykehuset. Jeg hadde med en myk gravidbukse med høyt liv, noen rene singletter og mange truser. Om natten sov jeg i sykehusskjorte eller truse og singlett. Det eneste jeg savnet på sykhuset var ett stort håndkle. Ullevål hadde bare knøttsmå håndklær, så det tar jeg kanskje med denne gangen.

:)

Back
Topp