Sitrus95

Andre møte med forumet
Hei. Kanskje litt dumt spørsmål, men husker ikke hva som er lurt å pakke i fødebagen :p Altså hvor mye klær/ strl burde man pakke til den lille? Også lurte jeg på om man må være på barsel? Eller om man kan dra hjem. Hvis alt går bra med både meg og baby. Kjenner jeg helst vil hjem å slappe av enn på barsel:smiley-ashamed004 ikke no god opplevelse sist gang.

Og sist så ga jeg flaske og vil helst dette nå også. Men mange på barsel så ned på meg og diskuterte veldig om dette. Kjenner jeg gruer meg til å si jeg ikke vil amme.:rolleyes:
 
Hei. Kanskje litt dumt spørsmål, men husker ikke hva som er lurt å pakke i fødebagen :p Altså hvor mye klær/ strl burde man pakke til den lille? Også lurte jeg på om man må være på barsel? Eller om man kan dra hjem. Hvis alt går bra med både meg og baby. Kjenner jeg helst vil hjem å slappe av enn på barsel:smiley-ashamed004 ikke no god opplevelse sist gang.

Og sist så ga jeg flaske og vil helst dette nå også. Men mange på barsel så ned på meg og diskuterte veldig om dette. Kjenner jeg gruer meg til å si jeg ikke vil amme.:rolleyes:

Mtp amming og ikke; dette kan du skrive i fødebrevet. Det er ditt valg til syvende og sist, og du kan godt legge til at du er informert over fordelene ved amming, men at du står ved valget, f.eks.

Når det kommer til hva du trenger, så spørs det jo. Her trenger man helst bare tøfler, toalettsaker og hjemkomstklær. Resten har de på barsel.
Du KAN, dersom alt er normalt, reise hjem etterpå. Da må du tilbake igjen senere på kontroll og sånt, men dette får du vel informasjon om.
Anbefaler dog å pakke til noen dager likevel, i tilfelle. Så slipper man hjem og hente ting og tang.

Ellers, så skal dette også være mulig å prate med din jordmor om. Regner med hun har mer oversikt over rutinene osv på ditt sykehus
 
Man må ikke være på barsel nei :) noen steder har man også tilbud om jordmor på hjemmebesøk for veiing og tester osv, må vel kanskje inn for lege uansett v 48t? Som hun over sier kan du høre med jordmor som sikkert kjenner bedre til dette.
 
Tusen takk for svar :D Da skal jeg spørre jordmor om dette på neste time. Hadde jeg ikke tenkt på en gang
 
Back
Topp