Fødebag

Jeg lurer litt på en ting.. har sett på de Silverette flere nevner, og så spurte jeg jordmor om de kunne være lure å ha, men hun anbefalte en brystvortekrem av 100% lanolin istedet. Jeg hadde tenkt silverette og ingen krem, men nå ble jeg usikker siden hun var så bestemt :hilarious: tanker eller erfaringer rundt disse sølv koppene vs kremer?
Liker ikke lanolin ass! Den er sykt tykk og klissete, lukter sau, smaker sau (noen sa den var fantastisk på såre lepper, jeg har testa…), babyene mine har ikke vært gira på amming med mindre jeg har vasket det bort først :wtf:
Anbefaler silverette! Leste et sted at man skal klemme en dråpe eller to melk i koppene før du legger de over niplene, synes det har fungert godt. Jeg har ammeinnlegg over og ull-innlegg utenpå der igjen.
Helt i startfasen av ammingen har jeg også likt multi-mam kompresser fra apoteket når niplene har vært veldig såre.

Takk @HannesFørste og @Ari ♡ (fikk ikke til å sitere begge på én kommentar, håper taggingen funker)
Det var akkurat de svarene jeg trengte for å kjøre på og bestille Silverette haha:hilarious: nå har jeg gjort første innkjøp til fødebaggen! :alien

Herlig! Får mine Silverette til i morgen, lurer på om jeg skal bestille ekstra, og ha i baklager på jobb. Salget på dem har skutt i været, så det har vært helt tomt på lager. :hilarious:

Kjøpte noen loungesett, så tror egentlig jeg bare mangler noen gode sandaler/slippers, og så er fødebagen klar.
Har blitt forberedt på at det å føde prematurt er høyt sannsynlig, men også styrtfødsel.

Last edited:
Andre som har pakket ferdig?
Jeg er såvidt startet på listen, tenker å pakke til helgen!

Andre som har pakket ferdig?
Jeg er såvidt startet på listen, tenker å pakke til helgen!
Jeg har pakket ferdig, godt å ha det klart. Halveis i uke 38 her nå. Har en del modningstegn. Var også alene hjemme torsdag-søndag, så jeg syntes det var en trygghet at bagen kunne stå klar om noe skulle skje :happy:

Anbefaler alle å sove med bamse eller koseklut hvis dere tenker å pakke det i fødebagen. Når babyen min ble sendt på nyfødtintensiven 2,5 timer etter fødsel, var jeg veldig glad for at jeg kunne sende med babyen en bamse jeg hadde sovet med noen dager, før den røk i fødebagen når vi skulle på sykehuset. Det var en bittelitten trøst oppi alt det uforutsigbare ❤️ og selv om du ikke skulle bli skilt fra babyen din, er det jo fint at bamse/kos lukter mamma uansett :love017

Liker ikke lanolin ass! Den er sykt tykk og klissete, lukter sau, smaker sau (noen sa den var fantastisk på såre lepper, jeg har testa…), babyene mine har ikke vært gira på amming med mindre jeg har vasket det bort først :wtf:
Anbefaler silverette! Leste et sted at man skal klemme en dråpe eller to melk i koppene før du legger de over niplene, synes det har fungert godt. Jeg har ammeinnlegg over og ull-innlegg utenpå der igjen.
Helt i startfasen av ammingen har jeg også likt multi-mam kompresser fra apoteket når niplene har vært veldig såre.
Gjorde det samme som deg - silverette reddet meg flere runder da jeg hadde såre brystvorter!

Angreg på at jeg ikke hadde med flere kjølebind. De som dr laget til meg på sykehuset var ikke like gode som de man kjøper :smiley-ashamed004

Selv har jeg gjort noen innkjøp til fødebagen, og pakket det meste nå.

Toalettsaker
  • Tannbørste og tannkrem (Definitivt)
  • Tanntråd + tannpirkere (Brukt)
  • Ekstra sett med linser (mjæ, men kunne vært behov)
  • Linseveske og etui (Brukt)
  • Deoderant (Brukt før hjemreise)
  • Fuktighetskrem (Ikke nødvendig, men greit)
  • Ansiktsrens (Ja)
  • Dusjsåpe (På hotellet før sykehuset)
  • Sjampo og balsam (Brukt)
  • Brynspenn (brukt)
  • Hårstrikk (kunne ikke klart meg uten)
  • Skylleflaske (Helt klart, prøvde hånddusjen ved doen, men den var i heftigste laget)
  • Isbind (brukte to stk, ikke dumt)
  • Q-tips (greit å ha)
Brystpleie
  • 3 pk MultiMam kompresser (Ble brukt)
  • Medela Purelan (Nei)
  • Silverette (Ble kontinuerlig brukt)
  • Ammeinnlegg (Neh)
  • Flens til brystpumpe (burde brukt)
Klær
  • 1 hoodie (tok ikke med, og ville nok ikke brukt den da det har vært svært varmt)
  • 1 joggebukse (På hotellet og på tur til sykehuset)
  • 2 loungebukser (Veldig greit å ha)
  • 2 tynne gensere (Delvis)
  • 3 amme t-skjorter (ble ikke brukt)
  • 1 bokser, 1 hipster (Nei)
  • 3 ammebh’er (Godt brukt)
  • 1 pakke med tena silhouette truser (Brukt!)
Annet
  • Snacks, sjokoladenøtter, sjokolade + (ja)
  • Drikkeflaske (nei, men brukte samboer sin drikketermos for å ha isvann i på soverommet)
  • Sandaler (Ja!)
  • Ammepute (GULL verdt, virkelig)

Planlegger å pakke
  • Lader (ja)
  • iPad (ja)
  • Airpods (nei)
  • Helsekortet (selvforklarende)

Til mini
  • 2 omslagsbodyer i str 50/56 (ja, str 50, kunne hatt 3 helst)
  • 2 bukser 50/56 (brukte 1)
  • 2 luer (ja, brukte 1 ull-lue første dag)
  • 2 Nattpysjer (brukte 1)
  • 1 par tynne votter (nei)
  • Hentesett med jakke, bukse, sokker, lue og votter (jaa)
  • Gulpeklut (ja)
  • 2 smokker (brukte 1 fingersmokk i 3 min siste natt pga enormt suttebehov og såre bryst)
  • 2 par sokker (ja, tok blodprøve på hæl alle dager, og de ønsket at vi skulle bruke sokker over etterpå)
  • Strikket ullteppe (brukt)
  • Musselin-teppe (kom godt med, kunne hatt med et til)
  • Bilstol og base (ja)
Ekstra på grunn av litt lang hjemreise
  • Bleier (ja)
  • Våtservietter (ja)
  • Reise-stellematte (greit på hjemtur)
  • Bærbar brystpumpe (lot den bli hjemme, men hadde vært bedre å bruke den enn sykehuset sin)

Om noen lurer, så har jeg skrevet i parentes hva som kom til nytte her :love2

Back
Topp