Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke tenkt så mye på det, men syntes din var en god liste. Skal ha med egen nattkjole denne gangen da jeg håper å få lov å føde i den istedenfor den skjorta på sykehuset (følte alt ble så medisinsk sist). Og en god joggebukse/pysj så jeg har noe å gå i på avdelingen. Jobber samme sykehus som jeg skal føde så føler litt på det
Og de silverette til niplene! Helt avhengig av de sist. Smågodt og noise cancelling hodetelefoner tilfelle jeg ikke får enerom.Ja, jeg har faktisk tenkt på nattkjole eller fødekjole. Er en av de få som ikke er så begeistret for de sykehusskjortene.Spennende tider fremoverHar ikke tenkt så mye på det, men syntes din var en god liste. Skal ha med egen nattkjole denne gangen da jeg håper å få lov å føde i den istedenfor den skjorta på sykehuset (følte alt ble så medisinsk sist). Og en god joggebukse/pysj så jeg har noe å gå i på avdelingen. Jobber samme sykehus som jeg skal føde så føler litt på det
Og de silverette til niplene! Helt avhengig av de sist. Smågodt og noise cancelling hodetelefoner tilfelle jeg ikke får enerom.
Syntes det Sara Emilie (influenser) gjorde var lurt. Hun hadde det mest nødvendige i en veske som hun tok med inn og alt det andre i en bag. Slik at hvis det ble bomtur eller ting gikk fort så var ikke alt båret med inn den første gangen. Men samtidig hadde det hun trengte den første perioden.
De skjortene er liksom ikke de som får meg til å føle meg vell på barselJa, jeg har faktisk tenkt på nattkjole eller fødekjole. Er en av de få som ikke er så begeistret for de sykehusskjortene.
Silverette har jeg også tenkt på, har vurdert å bestille de inn til jobb, men tenkte jeg skulle avvente, og se an behovet. (Noe jeg ikke har klart å gjøre med noe annet)
Det er jo veldig lurt ja! Her er avstanden til sykehuset såpass lang at det blir liggende i bilen etter hvert uansett. Får vel vite mer senere, men mulig jeg må bo på sykehushotellet i god tid før fødsel uansett.
Silverette var helt gull, hadde ikke behov for sånne brystkompresser da de healet alt av vondter så utrolig bra!Ja, sølv er jo fantastisk for sårtilheling, så det gir jo egentlig meningDe skjortene er liksom ikke de som får meg til å føle meg vell på barselSilverette var helt gull, hadde ikke behov for sånne brystkompresser da de healet alt av vondter så utrolig bra!

Jeg er bare 6-7 uker unna da jeg fødte førstemann, og da hadde jeg ikke pakket noen ting. Klok av skadeOi! Det har jeg ikke tenkt på engang! Tenker det er så lenge til termin, og så når jeg sjekker appen så er det jo faktisk bare 82 dager igjen. Bare føles så langt unna, selv om jeg vet at sommeren kommer til å gå fort.
Følger med tråden her for å få gode tips! :-D
Oi, hvilken uke var du i på førstemann?Jeg er bare 6-7 uker unna da jeg fødte førstemann, og da hadde jeg ikke pakket noen ting. Klok av skade
Nå bor jeg også langt unna sykehuset, forrige gang bodde jeg 10 minutter unna.
35, hadde lite klart, selv om jeg innerst inne visste at han ville komme tidlig.Oi, hvilken uke var du i på førstemann?
Ser den altså…
Som førstegangs tar jeg hvertfall alle gode råde og tips imot med takk!![]()

Akkurat samme her! Hadde heller ikke pakket noen ting, skulle bare inn på en kjapp sjekk, aldri trodd at jeg skulle føde da! Bodde heldigvis ikke så langt unna sykehuset, så mannen kunne hjem for å hente litt nødvendigheter når baby var ute. Når jeg fødte hadde jeg kun klærne jeg kom i, og mobilen.Jeg er bare 6-7 uker unna da jeg fødte førstemann, og da hadde jeg ikke pakket noen ting. Klok av skade
Nå bor jeg også langt unna sykehuset, forrige gang bodde jeg 10 minutter unna.
)
Tenker at det kanskje ikke er vits, men usikker?Jeg tror kanskje jeg hadde pakket med noen småting hvis jeg hadde den historikken hvertfallJeg planlegger bilferie uke 33-34-35, vi skal kjøre 3000km ca. (Skal kartlegge hvilke fødeavdelinger som er stengt underveis, men som legene sier virker 113 over alt)
Ville dere pakket med en slags fødebag i tilfelle? Hadde premature rier med forrige baby i uke 33, stoppet av seg selv på 3cm.
Har ikke troen på at baby skal komme tidlig, men det er kanskje greit å pakke noe?Tenker at det kanskje ikke er vits, men usikker?

Jeg liker å være forberedt, så hadde pakket en liten bag med det mest nødvendige! Bedre å ha og ikke trenge det, enn motsatt, tenker jeg daJeg planlegger bilferie uke 33-34-35, vi skal kjøre 3000km ca. (Skal kartlegge hvilke fødeavdelinger som er stengt underveis, men som legene sier virker 113 over alt)
Ville dere pakket med en slags fødebag i tilfelle? Hadde premature rier med forrige baby i uke 33, stoppet av seg selv på 3cm.
Har ikke troen på at baby skal komme tidlig, men det er kanskje greit å pakke noe?Tenker at det kanskje ikke er vits, men usikker?

Du har vel en del ting og behagelige klær med deg om du skal på tur, så kanskje en liten veske med nødvendigheter/ting som er greit å ha i tilfelle?Jeg planlegger bilferie uke 33-34-35, vi skal kjøre 3000km ca. (Skal kartlegge hvilke fødeavdelinger som er stengt underveis, men som legene sier virker 113 over alt)

Jeg liker å være forberedt, så hadde pakket en liten bag med det mest nødvendige! Bedre å ha og ikke trenge det, enn motsatt, tenker jeg da![]()
Du har vel en del ting og behagelige klær med deg om du skal på tur, så kanskje en liten veske med nødvendigheter/ting som er greit å ha i tilfelle?![]()
Kanskje jeg skal pakke ned “the bare minimum”, det tar vel ikke så stor plass. Komfortable klær blir et must på reisen uansett, jeg får skrive en liste. Takk for innspillJeg tror kanskje jeg hadde pakket med noen småting hvis jeg hadde den historikken hvertfall![]()
Vurderer også en solo-tur på 1800km neste uke, men håper jeg kan ta det på 2-3 dager, så det burde jo gå fint.
Jeg var såå tørst etter fødsel og i barsel, og at jeg kunne ligge på siden i senga og drikke uten å måtte sette meg opp var innertier!Det var lurt ja! Skrives på listen!Mitt BESTE fødebagtips er: Vannflaske som kan drikkes av liggende! Altså typ camelbak eller lignende. Og pass på så den har stor åpning øverst, mange av sykehusene har isbitmaskin!Jeg var såå tørst etter fødsel og i barsel, og at jeg kunne ligge på siden i senga og drikke uten å måtte sette meg opp var innertier!
tanker eller erfaringer rundt disse sølv koppene vs kremer?Jeg har prøvd begge og syntes krem er noe tull i forholdJeg lurer litt på en ting.. har sett på de Silverette flere nevner, og så spurte jeg jordmor om de kunne være lure å ha, men hun anbefalte en brystvortekrem av 100% lanolin istedet. Jeg hadde tenkt silverette og ingen krem, men nå ble jeg usikker siden hun var så bestemttanker eller erfaringer rundt disse sølv koppene vs kremer?
Silverette er jo sølv, men samtidig så ligger de såpass godt over nippelen inni bhen og ammeinnlegg at dersom du lekker melk så blir den liggende der. Altså- flytende gull rett på en sår nippel. Tilhelingen var helt nydelig spør du meg. Og den er evigvarende og du går ikke tom for den heller.