Har ikke tenkt på det, men vært igjennom det noen ganger så har ca lista klar i hodet egentlig.
Flere klesskift til baby (de har til utlån, men jeg likte dem ikke og syns mange av dem ble så ... formløse og store). Tenker jeg har med noen bodyer og et par-tre joggebukser + sokker
Smokk
Hentesett m/lue
Pledd, i tilfelle det er iskaldt når vi skal reise hjem, for å ha over baby i bilstolen.
Litt skifteklær til meg. Foretrekker singlet/topp og så cardigan, for erfaringsmessig så er jeg VARM etterpå, men godt å ha på cardigan på kvelden. Sov i sykehusskjortene, men på dagtid syns jeg det var deilig å ha på litt vanlige klær.
Tøfler eller andre innesko
Mobillader og mobil - selvfølgelig
Toalettsaker med mer eller mindre nødvendig innhold, deriblant shampo og balsam.
Ammeinnlegg, men erfaringsmessig begynner jeg ikke å lekke før etter vi har kommet hjem så det er mest just in case.
Og så får enten en nyfødtvennlig ringslynge eller ergobaby embrace være med. Mulig jeg kommer på annet snedig når jeg begynner å putte nedi når det nærmer seg.
Syns helt ærlig det var bedre å kanskje ha med litt for mye enn å risikere det blir for lite, for det er så greit om alt en kommer på en trenger bare er der.
Nå syns jeg ikke jeg overpakka de andre gangene, men var vel kanskje et par plagg som ikke ble brukt til baby. Mine klær fikk kjørt seg, for som sagt. Svette. Og blod.
Jeg er sånn som går såpass opp i temp når jeg føder at jeg får utslag på øretermometeret. Jeg tror heller ikke jeg orker å dra hjem før etter nyfødtscreeningen med mindre det er fullt på barsel. Får eget rom her, og helt ærlig syns jeg det var deilig at jeg og baby fikk et helt døgn alene før vi dro hjem til hverdag (mannen var første natta, men dro så hjem til eldstemann forrige gang). Hadde det vært flermannsrom hadde jeg dratt så fort som mulig da.