Fødebag

Loev

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Maisløyfene 2024
Har begynt å innse at jeg også er medlem av «overivrig førstegangsfødende» og kløør i fingrene etter å pakke fødebag’en :hilarious: Prøver å holde meg til påske i hvertfall.. Men uansett så må jeg jo planlegge litt, så jeg lurer på om det er flere som er like ivrige som meg? Og om det er noen som har noen knalltips?:hello2

Vet at denne tråden ligger i flere termingrupper, men er gøy å høre litt erfaringer fra maifamilien også:D
 
Har begynt å innse at jeg også er medlem av «overivrig førstegangsfødende» og kløør i fingrene etter å pakke fødebag’en :hilarious: Prøver å holde meg til påske i hvertfall.. Men uansett så må jeg jo planlegge litt, så jeg lurer på om det er flere som er like ivrige som meg? Og om det er noen som har noen knalltips?:hello2

Vet at denne tråden ligger i flere termingrupper, men er gøy å høre litt erfaringer fra maifamilien også:D
Jeg tror jeg overpakket litt sist, haha! Men nevner noen ting. :)

Savnet eller skulle hatt mer av:

- Stor vannflaske (tørstet ihjel om natta!)
- Varmeflaske mot etterrier/fødselsrier
- Ammeinnlegg, en hel haug!!
- Neglklipper til baby!
- Smokk til baby
- Flere klær til baby
- Større sokker til baby (14-16)

Ellers veldig glad for at jeg hadde:
- White noise maskin
- Hårstrikker!!
- Bleier og våtservietter til hjemreise
- Purelan (au!)
- Koseklær til meg. :angelic:
- Kamera
- Tøfler

Det jeg ikke brukte:
- Ammepute
- Masse sokker til baby (ett par er egentlig nok)
- Vifte til fødsel
- Kjølebind
- IPad :laughing002 (men tror jeg tar den med likevel, til fødsel i tilfelle det hjelper å tenke på noe annet)
- Sminke (selv om jeg nok tar med litt denne gangen også)
- Morgenkåpe
- Mye klær til meg (brukte sykehusets skjorter nesten hele tiden for den var enkelt å bare kaste til vask om det ble tilgriset av blod, melk eller babyoppkast)
- Ammetopper (brukt vanlig)
 
Og jeg er tredjegangsfødende, og har derfor ikke ofret denne bagen så mye tanker :laughing002
Det viktigste blir
- skifteklær til meg selv og tøfler
- toalettmappe med nødvendig innhold
- mobillader
- drikkeflaske
- et par klesskift til baby + noen smokker
- hentesett til baby

Ellers bor vi bare 20 minutt unna sykehuset, så ingen krise om noe blir glemt:happy:
 
Hva pakker dere i? Har dere én stor bag/ koffert eller deler dere opp?
 
Og jeg er tredjegangsfødende, og har derfor ikke ofret denne bagen så mye tanker :laughing002
Det viktigste blir
- skifteklær til meg selv og tøfler
- toalettmappe med nødvendig innhold
- mobillader
- drikkeflaske
- et par klesskift til baby + noen smokker
- hentesett til baby

Ellers bor vi bare 20 minutt unna sykehuset, så ingen krise om noe blir glemt:happy:
Vi bor over en time unna, så kjenner jeg vil ha med det jeg trenger :laughing002 Men så stopper vel ikke verden opp selv om vi får barn heller (utrolig nok), så det er jo faktisk mulig å sende mannen på en butikktur også:hilarious:
 
Har ikke tenkt på det, men vært igjennom det noen ganger så har ca lista klar i hodet egentlig.

Flere klesskift til baby (de har til utlån, men jeg likte dem ikke og syns mange av dem ble så ... formløse og store). Tenker jeg har med noen bodyer og et par-tre joggebukser + sokker
Smokk
Hentesett m/lue
Pledd, i tilfelle det er iskaldt når vi skal reise hjem, for å ha over baby i bilstolen.

Litt skifteklær til meg. Foretrekker singlet/topp og så cardigan, for erfaringsmessig så er jeg VARM etterpå, men godt å ha på cardigan på kvelden. Sov i sykehusskjortene, men på dagtid syns jeg det var deilig å ha på litt vanlige klær.
Tøfler eller andre innesko
Mobillader og mobil - selvfølgelig
Toalettsaker med mer eller mindre nødvendig innhold, deriblant shampo og balsam.
Ammeinnlegg, men erfaringsmessig begynner jeg ikke å lekke før etter vi har kommet hjem så det er mest just in case.

Og så får enten en nyfødtvennlig ringslynge eller ergobaby embrace være med. Mulig jeg kommer på annet snedig når jeg begynner å putte nedi når det nærmer seg.

Syns helt ærlig det var bedre å kanskje ha med litt for mye enn å risikere det blir for lite, for det er så greit om alt en kommer på en trenger bare er der. :p Nå syns jeg ikke jeg overpakka de andre gangene, men var vel kanskje et par plagg som ikke ble brukt til baby. Mine klær fikk kjørt seg, for som sagt. Svette. Og blod. :hilarious: Jeg er sånn som går såpass opp i temp når jeg føder at jeg får utslag på øretermometeret. Jeg tror heller ikke jeg orker å dra hjem før etter nyfødtscreeningen med mindre det er fullt på barsel. Får eget rom her, og helt ærlig syns jeg det var deilig at jeg og baby fikk et helt døgn alene før vi dro hjem til hverdag (mannen var første natta, men dro så hjem til eldstemann forrige gang). Hadde det vært flermannsrom hadde jeg dratt så fort som mulig da.
 
Mine musthaves de to forrige gangene har vært følgende
- lang ladeledning til telefon
- headset til tlf i tilfelle delt rom
- Leppomade og krem (must have i tørr sykehusluft)
- bbhugme gravidpute (brukte den til ammepute i starten) også god å lage til «donut» å sitte på i dagene etter fødsel
- tøfler/slippers som tåler å dusjes i
- behagelige truser
- en pk spekeskinke til å nyyyytes så fort kid’en er ute :Heartred
- Briller, linser og Linsevæske (hvis du bruker det)

I tillegg kommer «standard ting» som nok klesskifte, klær til baby osv :)

Angående pakking - prøv å pakke i noe praktisk som er enkelt for din partner å drasse på. Kommer du inn på sykehus med pågående rier, skal jeg love deg at alt kommer til å bli bært av de :)
 
Pakket i en bag til meg også tok jeg stellebaggen sist til mini! Spørs om ikke alt blir i en bag denne gangen da jeg ikke synes jeg trengte stort med klær til oss, jeg levde i sykehusskjorta, veldig behagelig samt enkel og amme i!
Men det jeg MÅ ha med;
- vannflaske! Sykt tørst under fødsel og ekstremt tørst etter!
- mobillader
- headset, kjekt å ha.
- sett med koseklær til meg
- et par sett med klær til mini i str. 50
- Smokk
- babyteppe
- gulpeklut
- snacks til barsel, hadde ikke lyst på noe under fødsel, men helt sykt digg på barsel :hilarious:- slippers, et must å ha enkle sko å ta av/på seg.
- purelan, sykt spre nipler og smurte heletiden! før og etter amming, det hjalp mye!
- ammebh, gjorde det også mindre sårt mellom ammingene
- toalettsaker
- leppepomade (tørr luft på sykehus)

Er det jeg kommer på i farta :D
 
Og jeg er tredjegangsfødende, og har derfor ikke ofret denne bagen så mye tanker :laughing002
Det viktigste blir
- skifteklær til meg selv og tøfler
- toalettmappe med nødvendig innhold
- mobillader
- drikkeflaske
- et par klesskift til baby + noen smokker
- hentesett til baby

Ellers bor vi bare 20 minutt unna sykehuset, så ingen krise om noe blir glemt:happy:
Haha. Høres ut som meg dette :smiley-bounce022

Og så har jeg hatt to så raske fødsler at jeg ikke har fått bruk for noe som var pakket tenkt før/under fødsel:dance008 får se hva jeg tar med denne gangen. Men litt greier til etter fødselen trenger jeg. Og vi bor typ 5 min unna sykehuset så mannen får hente det jeg trenger:dance018
 
Pakker i en weekend veske.

Det som har vært kjekt å ha:

- Et par koseklær til meg selv (egentlig mest bukse og brukt sykehusskjorta da de er lette og behagelig)
- Antrekk til hjemreise til meg selv og baby
- Tøfler
- Toalettsaker
- Kjølebind (disse var gull etter første fødte da jeg ble sykt sår nedentil, måtte sy litt)
- Ørepropper! Kan risikere at du ikke får enerom
- Noen få klær til baby, men ikke nødvendig overdrive her, de har både bodyer og bleier på sykehuset du kan bruke og jeg har ellers bare tulla baby inn i teppe/svøpepose
- Smokk
- Snacks til fødsel og evt drikkeflaske
Personlig ikke hatt behov for ammeinnlegg på sykehus, da det tar noen dager før produksjonen er skikkelig i gang
 
Skal hvertfall ha med «Litt lettere spekeskinke» og «Go og mager salami» :hilarious:

Og klær i bomull! Hadde med masse ull sist og holdt på å daue. Fikk tre uker på nyfødtintensiv da, så foreldra mine måtte komme med mer klær. Ull og bomull til kidsa.

Parfymefri shampoo/dusjsåpe
Håndkrem
Plast-innesko (kjøper sånne billigcrocs på rusta).
 
Skal hvertfall ha med «Litt lettere spekeskinke» og «Go og mager salami» :hilarious:

Og klær i bomull! Hadde med masse ull sist og holdt på å daue. Fikk tre uker på nyfødtintensiv da, så foreldra mine måtte komme med mer klær. Ull og bomull til kidsa.

Parfymefri shampoo/dusjsåpe
Håndkrem
Plast-innesko (kjøper sånne billigcrocs på rusta).
Såå vittig! Hadde også sånne billigcrocs/slippers aktiv fra rusta sist. De var gull!
 
Har begynt å innse at jeg også er medlem av «overivrig førstegangsfødende» og kløør i fingrene etter å pakke fødebag’en :hilarious: Prøver å holde meg til påske i hvertfall.. Men uansett så må jeg jo planlegge litt, så jeg lurer på om det er flere som er like ivrige som meg? Og om det er noen som har noen knalltips?:hello2

Vet at denne tråden ligger i flere termingrupper, men er gøy å høre litt erfaringer fra maifamilien også:D
Haha må bare le litt! :laughing002 er førstegangsfødene og har termin 7 mars, men har ikke pakket fødebag. Mulig det har sammenheng med et hardt svangerskap med hg og at jeg er sikker på at jeg må gå over :hilarious:

Men nyt at du gleder deg over det tenker jeg, og det er jo ingenting som er for tidlig
:love7
 
Skal hvertfall ha med «Litt lettere spekeskinke» og «Go og mager salami» :hilarious:

Og klær i bomull! Hadde med masse ull sist og holdt på å daue. Fikk tre uker på nyfødtintensiv da, så foreldra mine måtte komme med mer klær. Ull og bomull til kidsa.

Parfymefri shampoo/dusjsåpe
Håndkrem
Plast-innesko (kjøper sånne billigcrocs på rusta).
Åhh gleder meg syykt til å spise spekemat igjen:dance018
Har noen billig-slippers som jeg ikke har hjerte til å kaste, for de «funker» jo selv om de er blitt stygge:banghead: Tenker dette blir en gyllen mulighet til å bruke de for siste gang:hilarious:
Men takk for gode tips! Er selvfølgelig vanskelig å planlegge for uforutsette ting som f.eks. nfi, men klær i bomull var uansett ikke dumt. Jeg kooker i ull!
 
Haha må bare le litt! :laughing002 er førstegangsfødene og har termin 7 mars, men har ikke pakket fødebag. Mulig det har sammenheng med et hardt svangerskap med hg og at jeg er sikker på at jeg må gå over :hilarious:

Men nyt at du gleder deg over det tenker jeg, og det er jo ingenting som er for tidlig
:love7
Hahah vi er nok forskjellige på det området også :hilarious: Jeg er så heldig at jeg er i fin form (bortsett fra bekkensmerter osv.) så jeg har kanskje ikke så mye annet å tenke på:happy8 Lykke til med fødsel i mars:love017
 
Hahah vi er nok forskjellige på det området også :hilarious: Jeg er så heldig at jeg er i fin form (bortsett fra bekkensmerter osv.) så jeg har kanskje ikke så mye annet å tenke på:happy8 Lykke til med fødsel i mars:love017
Ja ikke sant! Så deilig! Har iallfall begynt å vaske litt babyklær om ikke annet :hilarious: tusen takk, og iligemåde når den tid kommer :love7
 
Bodde i sykehusskjorter på barsel, så alt av «koseklær» jeg tok med til megselv ble ikke brukt. Følte meg så varm også, at sykehusskjorta var nok. Men savnet en morgenkåpe som jeg kunne bruke når jeg gikk ute i gangene, helst en tynn en. Så det skal jeg ha med denne gangen.
Fikk isbind på barsel, det var et must!
Hadde med meg dusjsåpe og sjampoo fra l’occitane og det var så herlig med noe ekstra digg lukt når jeg tok første dusjen etter fødsel!
Pakkeliste denne gangen (nr.2):
- Tynn morgenkåpe
- Engangstruser
- Myke bind fra apoteket
- Purelan + multi-mam kompress
- Ammepute
- Antrekk å reise hjem i (kjole+strømpebukse)
- Lang ledning telefonlader
- Luksuriøs sjampo & dusjsåpe
- Sminke
- Deodorant, tannbørste, tannkrem, hårbørste
- Ammebh x 2-3
- Tøfler
- Ammeinnlegg
- Vannflaske
- Litt snacks
Til baby:
- Hentesett
- 2 pysj + lue
- 2-3 bleier + våtservietter
- Svøpeteppe
- Smokk (selv om det var fy-fy på barsel sist)

Tror det er alt!
 
Back
Topp