Fødebag

Victoria G

Andre møte med forumet
Hei, jeg skal nå føde på St.Olavs i Trondheim i Mai/Juni og er i gang med fødebagen min. Er det noen som vil se over listen å si hva de selv tror er for mye eller mangler ? :) Aldri gjort dette før og er godt å bare se hva de som allerede har vært gjennom dette før har av erfaringer.

Til baby har jeg skrevet ned :
- Bilstol
- Helseteppe til hjemreise
- Smukk og en kos
- 2 plagg i 50 og 2 plagg i 56 ( da vi ikke vet hvor stor hun er )
- Hjemreiseklær + 2 stk luer
- Mittens + sokker

Til meg har jeg skrevet ned :
- Helsekort, nødvendige papirer og fødebrev
- Toalettsaker ( hårstrikk, reiseflasker med såpe, tannkost, børste osv )
- Sminke ( et pudder og maskara )
- Noen store bind, prøvepakke på ammeinnlegg og prøve på purelan for bryst
- Noen store truser ( Liker ikke de bokser trusene de har på sykehus )
- 1 amme bh, sokker og pysj shorts til barsel
- 2 til 3 sett klær da jeg bor et stykke unna og ikke vet hvor lenge vi blir på sykehuset. ( inneholder ammeskjorte )
- 1 cardigan
- Slippers til å bruke inne på sykehuset

Elles har jeg skrevet ned :
- Pose til skittentøy
- Medisinene mine
- Drikkeflaske og snacks
- Mobil, pc( liten ) og ladere samt hodetelefon
- Varmepad jeg har som funker godt mot smerter

Hva er dine beste tips til å ha i fødebagen ? :)
 
Ser veldig fin ut :) Man tar gjerne med alt for mye, men denne listen så veldig fornuftig ut. :)

Ville tatt med en amme-bh til, da man fort lekker igjennom ammeinnlegg og det som er, og da lukter sur melk fort :)
 
Den var fin! Vil pakke fødebagen snart :) Denne gangen vil jeg ha med multimam-kompresser, men det finner man sikkert på sykehusapoteket også :D
 
Denne synes jeg også var oversiktelige og fin. Tenker å begynne å pakke snart jeg også. Er 36+5 i dag.

Selv om far per i dag ikke får være med på barsel, tar dere med noe ekstra til han? Man vet jo aldri om fødselen varer en stund. Og skulle man være så heldig at far får bli med på barsel allikevel, så er det jo dumt om han ikke har noe med, for han vil jo ikke få lov til å hente noe i hvert fall.
 
Den var fin! Vil pakke fødebagen snart :) Denne gangen vil jeg ha med multimam-kompresser, men det finner man sikkert på sykehusapoteket også :D
Nå som det er strengt hva man får lov til og man i utgangspunktet kun må oppholde seg på barselrommet, så er det vel greit å ta med seg? Det kan vel være en utfordring å få tak i det fra sykehusapoteket?
 
Nå som det er strengt hva man får lov til og man i utgangspunktet kun må oppholde seg på barselrommet, så er det vel greit å ta med seg? Det kan vel være en utfordring å få tak i det fra sykehusapoteket?

Sykehusapoteket i Trondheim skriver på nett at man kan få medisiner på resept utlevert på avdelingen der man er innlagt. Kanskje de utvider tilbudet nå som ingen får lov til å bevege seg rundt, og også tilbyr å levere ut andre ting? Det er verdt et forsøk å spørre om man trenger noe man ikke har tatt med iallefall.

Noen som vet hva som er forskjellen på Multi-Mam kompresser og Medela Hydrogel Pads forresten?
 
Jeg skal i tillegg ha med

- multimam kompresser
- melkeoppsamlere fra medela (jeg lakk som ei sil forrige gang, pluss de avlastet såre nipler inni bhen)
- bleier og stellesaker til baby (greit å ha på hjemturen, babyer bæsjer ikke nødvendigvis når det passer best :hilarious:)
 
Ser veldig fin ut :) Man tar gjerne med alt for mye, men denne listen så veldig fornuftig ut. :)

Ville tatt med en amme-bh til, da man fort lekker igjennom ammeinnlegg og det som er, og da lukter sur melk fort :)

Takk for svar. Jeg bruker amme bh nå da jeg lekker og det er så mer behagelig så tenkte at siden jeg har en på så holder det kanskje med en ? Slenger med en til i tilfelle da det ikke er den ene tingen her som er krise å ha for mye av :D
 
Denne synes jeg også var oversiktelige og fin. Tenker å begynne å pakke snart jeg også. Er 36+5 i dag.

Selv om far per i dag ikke får være med på barsel, tar dere med noe ekstra til han? Man vet jo aldri om fødselen varer en stund. Og skulle man være så heldig at far får bli med på barsel allikevel, så er det jo dumt om han ikke har noe med, for han vil jo ikke få lov til å hente noe i hvert fall.

Takk for det. Tar med ekstra skjorte til han og tannkost og deodorant i tilfelle. Han har en egen pose han skulle ha liggende i bilen i tilfelle han skulle få bli med over til barsel :D
 
Jeg skal i tillegg ha med

- multimam kompresser
- melkeoppsamlere fra medela (jeg lakk som ei sil forrige gang, pluss de avlastet såre nipler inni bhen)
- bleier og stellesaker til baby (greit å ha på hjemturen, babyer bæsjer ikke nødvendigvis når det passer best :hilarious:)

Lurt, takk for tips! Tenkte evt å ha stellebag for lille og bare ta med en bleie fra barsel på retur :p
 
Nå som det er strengt hva man får lov til og man i utgangspunktet kun må oppholde seg på barselrommet, så er det vel greit å ta med seg? Det kan vel være en utfordring å få tak i det fra sykehusapoteket?

Ja, sant! Lurt å ta med det meste. Vi må jo holde oss på rommet..
 
Denne synes jeg også var oversiktelige og fin. Tenker å begynne å pakke snart jeg også. Er 36+5 i dag.

Selv om far per i dag ikke får være med på barsel, tar dere med noe ekstra til han? Man vet jo aldri om fødselen varer en stund. Og skulle man være så heldig at far får bli med på barsel allikevel, så er det jo dumt om han ikke har noe med, for han vil jo ikke få lov til å hente noe i hvert fall.
Bedt han ha med deo og parfyme for min del sin skyld, pga sånn oxytocin hormon :rolleyes:

ellers bare mobil, lader, snacks, joggeklær og lader :)
 
Takk for det. Tar med ekstra skjorte til han og tannkost og deodorant i tilfelle. Han har en egen pose han skulle ha liggende i bilen i tilfelle han skulle få bli med over til barsel :D
Jeg har også tenkt på det, men får han gå ut i bilen og hente posen tror vi? Sikkert vanskelig å vite hvordan det blir uansett...
 
Jeg skal også føde på St. Olavs :)
Jeg tok med mykt dopapir sist, skal ha med det den gangen her også! :joyful:
 
Til partner kan det være lurt å ha med ekstra skjorte med knepping (lettere hudkontakt med baby) eller en ekstra t-skjorte så han kan skifte før han drar hjem om han er blitt "sølete" under fødsel :)
 
Jeg hadde med snacks/energimat som bananer, litt nøtter, sjokolade og juice og mat til far under fødselen sist. Og så hadde jeg med varme sokker til å ha i slippersene. Kanskje noe musikk du liker/avspenninger/rolig musikk og hodetelefoner til å stenge ute lyd om du ønsker det under fødsel. Men man trenger ikke så mye. Synes listen din ser fin ut.
 
Jeg ville droppet å ta med smokk. Ihvertfall hvis du vil amme :) Å suge på puppen krever en annen teknikk enn flaske og smokk, og smokk kan gjøre dem sugeforvirret. De bør helst ikke introduseres før etter flere uker :happy: Ellers ser det fint ut altså
 
Back
Topp