Fødebag

:dance011Jeg er en planlegger og elsker å planlegge og kontroll :) Noen får nok hakeslepp av alt jeg skal ha med meg, men det får heller bare være. Her kommer min fødebag, barselbagger, pappabag og babybag. Ja, jeg vet jeg ikke kommer til å få bruk for alt, men skader overhodet ikke å ha det med og ha det i bilen. Kun fødebagen som skal være med inn frem til baby er født, derfor jeg har delt inn :)

I bilen/ha på:
  • Håndkle til å sitte på (hvis vannet går)
  • Bilstol + base
  • Joggesko (hvis vi skal gå en tur)

Fødebag:
  • Helsepapirene
  • Leppepomade
  • Hårstrikk
  • Kamera + lader
  • Badetøy (Mulig jeg føler behov for å ha det på hvis jeg skal sitte lenge i badekar, ønsker fødsel i vann).
  • Vannflaske
  • Slipperser til dusjen/badet
  • Varmeflaske (tror jeg egentlig de har på sykehuset - så går nok i barselbaggen)
  • BBhugme puta (tror jeg egentlig de har på sykehuset - så går nok i barselbaggen)
  • Høretelefoner
  • Nakkepute (til å ha i badekaret)

Barselbag:
  • Lader
  • Tøfler
  • Sokker
  • Truser (bestemor)
  • Linser (ekstra linser)
  • Morgenkåpe
  • Ammeinnlegg ull
  • Ørepropper/sov i ro
  • Øyemaske/sånn lystett
  • Eget stort håndkle?
  • Toalettpapir
  • Reise hjem antrekk

Klær (barselbag):
  • Varme sokker
  • Ammebh
  • Behagelige klær
  • Tights
  • Yogabukse
  • Ammesingletter
  • Stor genser
  • Ull?
  • Noe litt finere til evt besøk

Toalettsaker (barselbag):
  • Tannbørste
  • Tannkrem
  • Maskara
  • Hudkrem
  • Deodorant
  • Hårbørste
  • Dusjting?
  • Dusjsåpe
  • Ansiktsvask
  • Massasjeolje - kanskje i fødebaggen hvis jeg føler for det?

Til baby (barselbag):
  • Skift (body og sparkebukse)
  • Lue (ull)
  • Votter (ull)
  • Dressen
  • Barnestol + basen
  • Bæresjal
  • Ullteppe
  • Stelleveska ferdig pakket (kan ligge i bilen)
  • Hentesett
  • Ullsokker
  • Gulpekluter
  • Ull
  • Mykere engangskluter(de på sykehuset kan være litt harde?)
  • Koseklut
  • Milepælskortene så vi kan ta de første bildene med kortene?

Stelleveska (ha ute i bilen):
  • Ekstra skift til baby
  • Ekstra singlett til mor
  • Rumpe salve
  • Våtservietter
  • Bleier
  • Gulpekluter
  • Stellematteunderlag engangs
  • Stellematten
  • Ammeinnlegg engangs
  • Bind (nattbind)

Pappa:
  • Rene sokker og undertøy
  • Skift behagelig
  • Skift litt penere
  • Skjorte eller noe som kan kneppes opp (så baby kan ligge på brystet uten at du trenger å sitte naken)
  • Deodorant
  • Sjokolade og brus (første pri)
  • Mobil
  • Matpakke
  • Et godt kamera
  • Smertestillende (Fenazon)
  • Vannflaske

Håper det var til inspirasjon og ikke bare latter :) Dette dekker våre behov, ikke sikkert det dekker dine behov :) Baggene blir nok pakket i helgen, da vi flytter i starten av neste uke, og jeg derfor vil ha de klar i tillfelle.

:dance011Jeg er en planlegger og elsker å planlegge og kontroll :) Noen får nok hakeslepp av alt jeg skal ha med meg, men det får heller bare være. Her kommer min fødebag, barselbagger, pappabag og babybag. Ja, jeg vet jeg ikke kommer til å få bruk for alt, men skader overhodet ikke å ha det med og ha det i bilen. Kun fødebagen som skal være med inn frem til baby er født, derfor jeg har delt inn :)

I bilen/ha på:
  • Håndkle til å sitte på (hvis vannet går)
  • Bilstol + base
  • Joggesko (hvis vi skal gå en tur)

Fødebag:
  • Helsepapirene
  • Leppepomade
  • Hårstrikk
  • Kamera + lader
  • Badetøy (Mulig jeg føler behov for å ha det på hvis jeg skal sitte lenge i badekar, ønsker fødsel i vann).
  • Vannflaske
  • Slipperser til dusjen/badet
  • Varmeflaske (tror jeg egentlig de har på sykehuset - så går nok i barselbaggen)
  • BBhugme puta (tror jeg egentlig de har på sykehuset - så går nok i barselbaggen)
  • Høretelefoner
  • Nakkepute (til å ha i badekaret)

Barselbag:
  • Lader
  • Tøfler
  • Sokker
  • Truser (bestemor)
  • Linser (ekstra linser)
  • Morgenkåpe
  • Ammeinnlegg ull
  • Ørepropper/sov i ro
  • Øyemaske/sånn lystett
  • Eget stort håndkle?
  • Toalettpapir
  • Reise hjem antrekk

Klær (barselbag):
  • Varme sokker
  • Ammebh
  • Behagelige klær
  • Tights
  • Yogabukse
  • Ammesingletter
  • Stor genser
  • Ull?
  • Noe litt finere til evt besøk

Toalettsaker (barselbag):
  • Tannbørste
  • Tannkrem
  • Maskara
  • Hudkrem
  • Deodorant
  • Hårbørste
  • Dusjting?
  • Dusjsåpe
  • Ansiktsvask
  • Massasjeolje - kanskje i fødebaggen hvis jeg føler for det?

Til baby (barselbag):
  • Skift (body og sparkebukse)
  • Lue (ull)
  • Votter (ull)
  • Dressen
  • Barnestol + basen
  • Bæresjal
  • Ullteppe
  • Stelleveska ferdig pakket (kan ligge i bilen)
  • Hentesett
  • Ullsokker
  • Gulpekluter
  • Ull
  • Mykere engangskluter(de på sykehuset kan være litt harde?)
  • Koseklut
  • Milepælskortene så vi kan ta de første bildene med kortene?

Stelleveska (ha ute i bilen):
  • Ekstra skift til baby
  • Ekstra singlett til mor
  • Rumpe salve
  • Våtservietter
  • Bleier
  • Gulpekluter
  • Stellematteunderlag engangs
  • Stellematten
  • Ammeinnlegg engangs
  • Bind (nattbind)

Pappa:
  • Rene sokker og undertøy
  • Skift behagelig
  • Skift litt penere
  • Skjorte eller noe som kan kneppes opp (så baby kan ligge på brystet uten at du trenger å sitte naken)
  • Deodorant
  • Sjokolade og brus (første pri)
  • Mobil
  • Matpakke
  • Et godt kamera
  • Smertestillende (Fenazon)
  • Vannflaske

Håper det var til inspirasjon og ikke bare latter :) Dette dekker våre behov, ikke sikkert det dekker dine behov :) Baggene blir nok pakket i helgen, da vi flytter i starten av neste uke, og jeg derfor vil ha de klar i tillfelle.

Synes alle skal ta med det de vil. Og det er jo ganske mye man ikke har kontroll over når det kommer til fødsel, så jeg forstår godt behovet for å ha kontroll over de få tingene man faktisk kan kontrollere - som hva man skal ha med.

Fikk noen ideer til ting jeg gjerne vil ha med. F.eks varmeflaske! Varme funker veldig bra som smertestillende for meg, og det er greit å være litt selvhjulpet. Så nesten ikke personalet før jeg var i aktiv fødsel sist, og nå vet jeg hor jeg skal sende samboer for å finne varmvann. Funker sikkert bra på etter-rier ved amming også.

Hadde ikke tenkt å pakke den på en stund, men blir litt stressa av at dere skriver om det. Tror jeg får skrive en liste slik at mannen kan pakke hvis det skulle skje noe. Tror egentlig at det blir permisjonsprosjekt:)

Er det innafor å pakke den nå? Er 35+1. Er førstegangs og aner ikke når det er vanlig. Samboer spurte meg igår om den var klar, og det er den så absolutt ikke :happy090 Kun klærne til lille B som ligger klart.

Er det innafor å pakke den nå? Er 35+1. Er førstegangs og aner ikke når det er vanlig. Samboer spurte meg igår om den var klar, og det er den så absolutt ikke :happy090 Kun klærne til lille B som ligger klart.
Jeg er 34+2 og jeg har funnet frem bagen. Og allerede tenk ut hva som skal med.
Tenker ikke at det er så tidlig når du er over 35 uker .. det må jo gjøres som alt annet og man kan ikke ta alt på en gang. Jeg vil heller pakke sykehusbagen nå så den er så si klar, og hvis det er andre ting vi ikke rekker så får samboern min gjøre det senere. :-)

Stellebaggen, bilsete + base + bilstolpose og vogn med adapter står klart til å pakkes i bilen.

Føde\barsel bagen pakker jeg nok innen en ukes tid tenker jeg. Liker godt å ha ting klart tidlig:)

Dette er det jeg ønsker å ta med meg.

HUSKELISTA:
(til før, på sykehuset og etter)

Til bilen:
Matte til bagasjen og setebeskytter må kjøpes.
Base. Bilsete
Adapter til vogn.
Vogn.

fødebag/barselbag:
Badetøy til badekar.
Kjeks,nøtter, frukt og drikke.
Helsepapirer.
Mobil og lader.
Hårstrikk, sminke, deo, tannbørste, tannkrem, shampoo, balsam, kroppsåpe,Asan, bind, hårbøste,
Ammeinnlegg
3 par Sokker og et par tykke sokker
3 Truser
2 amme bh
3 bokser
2 store gensere
3 ammetopper
Birkenstock sandaler

Til baby:
Hals
Lue (ull)
Votter (ull)
Ullteppe
Hentesett
Ullsokker
Gulpekluter
Koseklut
Ammepute
Babynenst.

Last edited:
Ser noen lister inneholder bleier. Bør man virkelig ta det med?

Nå skal jeg seriøst begynne med den fødebagen, 37+2 i dag og føler det er greit å komme i gang[emoji28] D eneste som er lagt ned er sjokolade (sv.dia, så viktigste først[emoji23]).
Haha, enig i at det er det viktigste!!! :angelic::angelic:

Nå skal jeg seriøst begynne med den fødebagen, 37+2 i dag og føler det er greit å komme i gang[emoji28] D eneste som er lagt ned er sjokolade (sv.dia, så viktigste først[emoji23]).

Haha, ser den:) jeg ligger en dag bak deg men har heller ikke begynt. Føler meg ganske sikker på at jeg går over termin da men skader jo ikke å ha startet litt med pakking likevel :)

Haha, ser den:) jeg ligger en dag bak deg men har heller ikke begynt. Føler meg ganske sikker på at jeg går over termin da men skader jo ikke å ha startet litt med pakking likevel :)

Blir satt i gang på termin her hvis hun ikke kommer før, men man vet jo aldri...de er lure disse små[emoji5] Bedre å få den ferdig litt tidlig enn i siste liten (synes jeg hvertfall)[emoji4]
Kommer sikkert til å bruke en uke for å bli ferdig med den, må jo få vaska klærne til lille før de pakkes ned også[emoji28]

Jeg er 35+1 i dag og har begynt å tenke på fødebagen. Synes det er koselig å pakke den og fornuftig å ha den klar i tilfelle ting plutselig går veldig kjapt, med 1 times kjøring til sykehus og 2 barn som skal leveres en halvtimes kjøring motsatt vei så er det greit at man kan komme seg relativt kjapt ut døra når det først er i gang :-)

Det viktigste innholdet for min del er vel behagelige klær, lester, babyklær, toalettsaker og så er det greit å bare ha helsekortet liggende i bagen, ellers kunne jeg fort ha kjørt i fra det! Utover det så får man vel det meste på sykehuset? :-)

Fødebagen(e) ble pakket i går![emoji1316] Har pakket vesla sine klær osv i stellevesken, og en litt større bag til meg selv. Min er 90% ferdig, er et par småting som skal kjøpes inn først, og så er den også klar. Veldig deilig å være ferdig![emoji4] Som nevnt, så rakk vi ikke å pakke den forrige gang siden storebror kom 15 dager før termin, så nå er det godt å vite at vi slipper å stresse med den[emoji6]

Back
Topp